Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام سبزه کار از اجرای طرح ملی «ایران قوی» در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان خراسان جنوبی تا ایام الله دهه فجر خبر داد.

حجت الاسلام «ابراهیم سبزه کار» در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند با بیان اینکه یکی از مهمترین مولفه های استحکام داخلی، قوی شدن در زمینه فرهنگ و هنر به شمار می رود، گفت: رهبر معظم انقلاب در این خصوص می فرمایند:«در زمینه‌ی فرهنگی باید قوی بشوید، در زمینه‌ی حفظ هویّت اسلامی و انقلابی باید روز‌به‌روز قوی‌تر و عمیق‌تر بشوید؛ این پاسخِ دشمنی‌های دشمن است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در در راستای دومین سال برگزاری رویداد فهما، طرح ملی «ایران قوی» در کانون های فرهنگی و هنری مساجد اجرا می شود، گفت: این طرح ویژه ذیل زیست‌‌ بوم فهما (فرهنگ و هنر مساجد ایران) طراحی شده است.

 

به گفته وی، ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با اجرای طرح ایران قوی در نظر دارد بستر جریان سازی این گفتمان را در بین آحاد مردم به ویژه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد مهیا کند و زمینه رقابت سالم بچه های مسجد را در ظهور و بروز این رویداد مهم در بستر فضای مجازی فراهم کند.

 

حجت الاسلام سبزه کار با بیان اینکه به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، طرح ملی «ایران قوی» از هفته دفاع مقدس تا ایام الله دهه فجر همزمان با میلاد حضرت زهرا(سلام الله علیها) برگزار می شود، ادامه داد: این طرح با ایجاد بستر مشارکت و نقش آفرینی، رقابت سالم، تولید و  اشتراک محتوا، هماهنگی و انسجام فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد تلاش می کند در راستای تقویت مولفه های استحکام فرهنگی نظام اسلامی بر محور مسجد گام بردارد.

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی بیان کرد: شناسایی و توانمند سازی استعداد های فرهنگی و هنری انقلاب اسلامی، جریان سازی گفتمان ایران قوی و ترویج روحیّه، امید و تلاش و حضور موثر و هدفمند بچه های مسجد در فضای مجازی از اهداف طرح ایران قوی است.

 

وی تاکید کرد: طرح ایران قوی در قالب ۱۲ رواق و سه شبستان طراحی شده و محورهای اصلی آن «قرآن و سیره اهل بیت»، «مسجد و گام دوم انقلاب»، «پیشرفت و امید به آینده» و «مقاومت و عزت ایرانی» خواهد بود.

 

حجت الاسلام سبزه کار با بیان اینکه برای هر رواق یک استان به عنوان معین مشخص شده است که در اجرای این طرح با ستاد همکاری می کند، افزود: در همین راستا استان ‌خراسان جنوبی در رواق فن‌آوری به عنوان معین انتخاب شده است.

 

به گفته وی از کانون های فرهنگی هنری مساجد انتظار می رود در جریان سازی گفتمان ایران قوی در محله و فضای مجازی، اطلاع رسانی و انگیزه بخشی به اعضا برای شرکت حداکثری در برنامه ها، ثبت دقیق گزارش و مستندات عملکرد کانون در سامانه بچه های مسجد و تعامل در قالب شبکه رابطین فهما و ارتباط مستمر با ستاد استان، تلاش و همکاری لازم را داشته باشند.

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی در ادامه بر رعایت ضوابط ستاد کرونا و پروتکل های بهداشتی در اجرای برنامه های مسجد و کانون تاکید کرد و افزود: اعضای کانون ها خراسان جنوبی می توانند در قالب یکی از رواق‌ های ۱۲ گانه در طرح ملی ایران قوی شرکت کنند تا امتیازشان در سامانه بچه های مسجد ثبت شود.

 

حجت الاسلام سبزه کار با اشاره به اینکه ارزیابی و داوری آثار طرح ملی ایران قوی در دو مرحله استانی و ملی انجام می شود، ادامه داد: در سطح استانی تقدیر ویژه از کانون های برتر هر استان براساس بیشترین امتیاز کسب شده در سامانه بچه های مسجد خواهد بود.

 

به گفته وی، مجموع امتیازهایی که در بازه زمانی سال جاری تا سال ۱۴۰۰ از سوی کانون ها در قالب طرح ملی ایران قوی کسب شود جمع شده و سپس تقسیم بر ۲ می شود و مطابق این معدل، کانون برتر انتخاب می شود و مجموع امتیازهای کسب شده پایتخت بعدی فهما را مشخص می‌کند.

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی یادآور شد: به منظور حفظ سهم استان های مختلف کشور، امتیازات با چند مدل مختلف طراحی و انتخاب شده که شامل برترین های استانی، برترین های شهرستانی، رقابت های موضوعی هستند.

 

 

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: طرح ملی ایران قوی چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس گام دوم انقلاب ایام الله دهه فجر ایران قوی بچه های مسجد طرح ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۳۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛ نماینده ولی فقیه ئر استان لرستان گفت:مسجد پایگاه دین، اخلاق ،معنویت و بزرگترین مرکز  کسب آگاهی و والاترین کانون احیا و تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی است .
حجت الاسلام و المسلمین سید احمد رضا شاهرخی با تاکید بر اینکه مسجد باید محور و کانون همه فعالیتهای فرهنکی ،سیاسی و اجتماعی در حامعه باشند، فزود:بهره گیری از همه ی ظرفیتهای استانی را برای رونق مساجد و جذب جوانان مومن، نخبه و انقلابی خواستار شد .
فرمانده سپاه حضرت ابالفضل(ع) لرستان هم به هجمه ی گستره فرهنگی دشمن علیه ملت ایران و ارزشهای اسلام و انقلاب اسشاره کرد و گفت: مساجد باید محل رجوع مردم و مرکر حل مشکلات آنان باشد .
 سردار باقری افزود: یک هزار و ۸۰۰ پایگاه بسیج در استان وجود دارد و برنامه ریزی شده همه آنان را به مساجد منتقل کنیم .
مدیر کل صداوسیمای استان لرستان هم گفت: هویت بخشی به مساجد و تولید برنامه های مختلف فرهنگی، سیاسی ،اجتماعی واقتصادی با محور مساجد و استودیو گریزی را از سیاست های رسانه ملی برای محور قرار گرفتن مساجد عنوان کرد و افزود: آماده ایم تا پایان سال هر هفته بخشی از برنامه های تولید محتوا در صداوسیمای لرستان را در یکی از مساجد برگزار کنیم .  

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



 

دیگر خبرها

  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • اجراشدن 65 طرح در محلات هدف بازآفرینی خراسان جنوبی
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • آغاز به کار ستاد برگزاری نخستین المپیاد هنر در مشهد
  • اجرای بیش از ۲ هزار طرح اشتغالزایی بنیاد برکت در خراسان جنوبی
  • سنگ تمام مردم خراسان جنوبی برای بازسازی عتبات عالیات
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • همه مسئولان باید برای اجرای طرح نور کمک کنند