Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان  مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری سمنان از شفاف‌سازی و جلوگیری از فساد اداری و مقابله با جعل به‌عنوان مهمترین دستاوردهای طرح آزمایشی"احراز اصالت هویت برخط" در دستگاه‌های اجرایی نام برد و با اشاره به عدم اجرای دقیق این طرح در برخی دستگاه‌ها گفت: اجرای ناقص طرح آن‌هم سه سال بعد از اجرای طرح از سوی برخی دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها پذیرفته نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاسم شریفی در جلسه نظارت بر اجرای طرح "احراز اصالت هویت برخط" حذف اخذ کپی کارت ملی و شناسنامه در استان اظهار کرد: طرح احراز اصالت هویت برخط و حذف اخذ کپی کارت ملی و صفحه اول شناسنامه به‌دنبال آیین‌نامه توسعه خدمات الکترونیکی دستگاه‌های اجرایی و با هدف اصلاح نظام اداری و تحقق توسعه دولت الکترونیک و همچنین به منظور پیشگیری از جعل و فساد اداری، افزایش سلامت اداری و ارتقا سطح رضایتمندی شهروندان اجرایی شده است.

وی با اشاره به برخی دستاوردها و مزیت‌های این طرح افزود: تکریم ارباب رجوع و جلوگیری از ترددهای غیرضروری افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها با استفاده از استعلام برخط از دستاوردهای این طرح است.

مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری سمنان از شفاف‌سازی و بهبود سلامت اداری به عنوان ارمغان این طرح ملی نام برد و ادامه داد: در صورت اجرای دقیق و فراگیر این طرح، در دستگاه‌های مشمول ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری، شاهد کاهش چشمگیر استفاده از کاغذ و بایگانی فیزیکی و استنادپذیری الکترونیکی خواهیم بود.

شریفی با بیان اینکه اجرای آزمایشی طرح در استان سمنان از دی ماه ۹۶ آغاز و با ابلاغیه وزیر کشور در آبان ماه ۱۳۹۸، جدیت در اجرای طرح شدت گرفته خاطرنشان کرد: بعد از گذشت سه سال از اجرای آزمایشی این طرح، اخذ کپی و دیگر مدارک از ارباب رجوع، از سوی دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها ، قابل قبول نیست.

وی با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای اجرایی شدن کامل این طرح گفت: اقدامات خوبی از سوی دستگاه‌های متولی و به‌ویژه مدیریت فناوری اطلاعات استانداری صورت گرفته است؛ به همین دلیل، انتظار سهل انگاری در اجرای طرح را، از هیچ دستگاهی نداریم.

مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری سمنان از تشدید نظارت‌ها بر اجرای این طرح در شهرستان‌های مختلف استان خبر داد و تصریح کرد: بازدیدهای میدانی برای بررسی عملکرد دستگاه‌ها و بانک‌ها در خصوص اجرای طرح از طریق دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی صورت می‌پذیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه سمنان فساد اداری مدیریت عملکرد و امور حقوقی احراز اصالت هویت برخط دستگاه های اجرایی دفتر بازرسی اجرای طرح دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۳۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک رفاه دستگاه برتر در پیشبرد برنامه‌های تحولی معرفی شد

به دنبال اجرای اقدامات توسعه‌ای گسترده و تحول‌گرا در سال‌های اخیر، بانک رفاه کارگران برای دومین مرتبه پیاپی به عنوان دستگاه برتر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پیشبرد برنامه‌های تحولی معرفی شد. - اخبار بازار -

به گزارش روابط عمومی بانک رفاه کارگران، این بانک براساس شاخص‌های دوازده‌گانه تعیین شده به منظور ارزیابی عملکرد در خصوص میزان پیشرفت برنامه‌های تحولی در سازمان‌های تابعه این وزارتخانه، با کسب بالاترین امتیاز (100 درصد) در بین 10 سازمان، بانک و صندوق زیرمجموعه، برای بار دوم حائز رتبه نخست شد.  

بر اساس این گزارش، "تدوین نظام انگیزشی کارکنان فعال در برنامه‌های تحولی"، "اجرای مرحله اول از پرداخت مزایای انگیزشی بر اساس عملکرد"، "رفع نواقص احتمالی و به‌روزآوری نظام انگیزشی برای اجرای مرحله دوم"، "شناسایی فرایندهای کلیدی متناظر با اجرای برنامه‌های تحولی"، "تعیین شاخص های کلیدی عملکرد، سامانه‌های فناوری اطلاعات و گلوگاه‌های فساد مرتبط با هر فرایند کلیدی"، "اندازه‌گیری شاخص‌های کلیدی عملکرد وضع موجود و مقدار هدف‌گذاری شده تا پایان سال 1402"، "برنامه‌ریزی و اقدام جهت اصلاح فرایندهای کلیدی"، "تهیه فهرست مهم‌ترین قوانین و مقرراتی که باید برای اصلاح فرایند مورد بازنگری قرار گیرند"، "شناسایی مسائل و چالش‌های مرتبط با برنامه‌های تحولی و تعیین موضوعات و محورهای اجرای نظام پیشنهادها"، "برگزاری فراخوان پیشنهادها برای حل مسائل مرتبط با برنامه‌های تحولی"، "ارزیابی و انتخاب پیشنهادهای برتر" و "پرداخت پاداش به نفرات برتر و تدوین برنامه‌ی عملیاتی برای اجرای پیشنهادهای منتخب"، این شاخص‌های دوازده‌گانه را تشکیل می‌دهند.

شایان ذکر است، طراحی و اجرای برنامه تحولی این وزارتخانه از ابتدای سال 1402 با الگوی متفاوت و برمبنای سه محور اصلی "طراحی و اجرای نظام انگیزشی کارکنان فعال در برنامه تحولی"، "شناسایی و بهبود فرایندهای کلیدی" و "طراحی و اجرای نظام پیشنهادها با اولویت برنامه‌های تحولی" در دستور کار قرار گرفته است.

دیگر خبرها

  • شناسایی صفحات جعلی توسط احراز هویت + فیلم
  • سمنان در اجرای سازوکار اجرایی پدافند غیرعامل نیازمند خودمراقبتی است
  • کارگروه مصوبات سفر دولت در استان سمنان ایجاد می‌شود
  • فرماندار: نارضایتی اجتماعی از هیچ دستگاه اجرایی در زهک پذیرفتنی نیست
  • دستگاه های اجرایی شهرستان گناوه در اجرای طرح «نور» همکاری کنند
  • بانک رفاه دستگاه برتر در پیشبرد برنامه‌های تحولی معرفی شد
  • شهرداری ۳۰۰ میلیارد تومان در حوزه گردشگری همدان هزینه می‌کند
  • ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی ضروری است
  • ضرورت ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی
  • اجرای ناقص و ناتمام قوانین یکی از اشکال‌های قانون‌گذاری است