Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، به رغم شدت گرفتن اظهارنظرهای برخی کشورهای عربی علیه حضور نظامی ترکیه در قطر، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح قطر در آنکارا با وزیر دفاع ترکیه دیدار و رایزنی کرد.

بنا بر گزارش روزنامه ترکیه‌ای «ینی شفق»، حلوسی آکار وزیر دفاع ترکیه روز دوشنبه (دیروز) در آنکارا با ارتشبد «الغانم بن شاهین الغانمین» رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح قطر دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت دفاع ترکیه درباره این دیدار اعلام کرد، آکار ضمن خوشامدگویی به این مقام ارشد ارتش قطر، با او درباره موضوعات دوجانبه، مسائل دفاعی و امنیتی منطقه تبادل نظر کرد.

ینی شفق گزارش داد: «روابط ترکیه و قطر با توجه به تقویت همکاری‌ها در سطوح مختلف و هماهنگی‌ها در زمینه مواضع سیاسی درباره بسیاری از موضوعات منطقه و بین‌المللی رو به گسترش بوده است».

این رسانه ترکیه‌ای افزود: «روابط (ترکیه و قطر) در سطح نظامی بعد از بحران سال ۲۰۱۷ (شورای همکاری) خلیج (فارس) طبق یک توافق همکاری نظامی دوجانبه قوی‌تر شد. طبق این توافق، ترکیه یک پایگاه نظامی در قطر احداث و دو طرف مانورهای نظامی مشترک برگزار کردند».

سفر هیات عالی رتبه ارتش قطر به ترکیه در حالی انجام شده که اخیرا برخی مقام‌های امارات عربی متحده در خصوص ادامه حضور نظامی ترکیه در قطر ابراز نگرانی کرده‌اند.

به رغم این اظهارنظرها، مقام‌های قطری ضمن تاکید بر روابط خوب خود با ترکیه بر لزوم تغییر مواضع چهار کشور امارات، عربستان سعودی، مصر و بحرین علیه قطر تاکید کرده است؛ کشورهایی که از ۲۰۱۷ قطر را تحت تحریم و محاصره قرار داده‌اند.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: ترکیه قطر وزیر دفاع ترکیه امارات عربی متحده عربستان سعودی مصر بحرین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۳۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی روابط دوجانبه در دیدار علی باقری با یک مقام روس

معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان با نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه دیدار کرد.

به گزارش ایسنا، «علی باقری» معاون سیاسی وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در نشست معاونین وزیران امورخارجه و نمایندگان ویژه کشورهای بریکس در امورخاورمیانه به مسکو سفر کرده است، با «میخائیل باگدانف» نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه و معاون وزیر امورخارجه در امور خاورمیانه و شمال آفریقا دیدار کرد.
 



در این دیدار طرفین در کنار تأکید بر ظرفیت‌های بریکس به عنوان یک پیمان چندجانبه و مهم، روابط و موضوعات دو جانبه و منطقه‌ای را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وزیر دفاع روسیه در دیدار با وزیر دفاع ایران: آماده گسترش همکاری های نظامی هستیم
  • رایزنی دو مقام نظامی ایران و چین درباره حمله به اسرائیل، مسائل امنیتی منطقه و ...
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین بر گسترش روابط نظامی
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین به گسترش روابط نظامی با ایران
  • بررسی روابط دوجانبه در دیدار علی باقری با یک مقام روس
  • پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
  • سفر روسای شاباک و ستاد مشترک ارتش اسرائیل به قاهره
  • دومینوی استعفاها در رژیم صهیونیستی
  • سفر مخفیانه روسای ستاد مشترک ارتش اسرائیل و شاباک به مصر
  • سفر مخفیانه روسای ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی و شاباک به قاهره