Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه تا قبل از شیوع کرونا، اکثر والدین سخت گیری زیادی نسبت به استفاده از تلفن‌همراه توسط فرزندانشان داشتند، اما با شیوع این بیماری و سمت‌وسو گرفتن آموزش‌های درسی به سوی فضای مجازی، این روزها تقریبا همه دانش‌آموزان موبایل به دست شده‌اند و همه اینها در حالیست که از نظر مشاوران تحصیلی و کارشناسان تربیتی استفاده زیاد دانش‌آموزان از تلفن‌همراه با مخاطراتی برای سلامت جسم و روان آنها همراه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جهانگیر مرادی کارشناس ارشد علوم تربیتی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه حضور بیش از حد دانش‌آموزان در فضای مجازی می‌تواند آسیب‌های روانی زیادی را متوجه دانش‌آموزان کند، گفت: خانواده‌ها باید حضور فرزندانشان در فضای مجازی را محدود کنند و اجازه ندهند آنها بدون برنامه، ساعات زیادی را در این فضا که اتفاقا جاذبه‌های زیادی هم دارد، بگذرانند.

مرادی تاکید کرد: توصیه می‌شود خانواده‌ها حضور فرزندان خود در فضای مجازی را محدود کرده و تنها در ساعاتی که معلم آنها به تدریس اختصاص می دهد در این فضا حضور داشته باشند تا کمترین آسیب متوجه سلامت فرزندانشان شود.

این مشاور مدرسه اضافه کرد: خانواده‌ها باید با در نظر گرفتن برنامه‌های ورزشی و تفریحی برای فرزندان خود، از حضور بیش از حد و خارج از کنترل آنها در فضای مجازی جلوگیری کنند، چون آسیب‌های ناشی از حضور بیش از حد در فضای مجازی می‌تواند تا سالهای سال با فرد باقی بماند.

مرادی سپس با اشاره به اعتیادآور بودن استفاده زیاد افراد از فضای مجازی، گفت: تا قبل از شیوع کرونا به خانواده‌ها تاکید می‌شد برای دانش‌آموزان تلفن همراه نخرند و اگر هم به دانش‌آموزان اجازه استفاده از تلفن همراه را می‌دهند مدت زمان استفاده آنها بین نیم تا یک ساعت باشد، اما امروز به دلیل مجازی شدن آموزش‌ها دانش‌آموزان حداقل سه ساعت در فضای مجازی حضور دارند.

وی ادامه داد: از آسیب های حضور بیش از حد دانش آموزان در فضای مجازی می توان به پرخاشگری، اضطراب و افسردگی اشاره کرد که این آسیب‌ها می‌توانند درفرآیند یادگیری دانش‌آموزان اختلال ایجاد کنند.

مرادی تصریح کرد: حضور بیش از حد دانش‌آموزان در فضای مجازی می‌تواند اضطراب آنها را به دلیل مواجه شدن با حجم زیادی از اخبار که خیلی از آنها موثق هم نیست، بالا ببرد.

وی در پایان با بیان اینکه آموزش و پرورش و خانواده‌ها باید بیشتر به سمت استفاده از برنامه‌های تلویزیونی برای استمرار روند یادگیری دانش‌آموزان بروند، گفت: تلویزیون یکی وسیله ارتباطی خوب است که آسیب‌های فضای مجازی را ندارد و کنترل آن هم از سوی خانواده‌ها آسانتر است.

انتهای پیام  
 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی آموزش مجازی دانش آموزان موبايل اينترنت كرمانشاه فضای مجازی حضور بیش از حد دانش آموزان تلفن همراه خانواده ها آسیب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۳۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادای احترام معلمان و دانش آموزان قم به شهید آیت‌الله مطهری

هم‌زمان با آغاز هفته بزرگداشت مقام معلم، جمعی از مسئولان آموزش‌وپرورش، فرهنگیان و دانش‌آموزان استان قم با حضور در حرم مطهر حضرت معصومه (س) و گل‌باران مزار مطهر شهید آیت‌الله مطهری با این شهید بزرگوار ادای احترام و  تجدید میثاق کردند.

علیرضا رحیمی، مدیرکل آموزش‌وپرورش قم در این مراسم شهید مطهری را نماد تمامی شهدا و اسوه و الگوی همه معلمان هم در جبهه علمی و هم در جبهه عملی دانست و اظهار داشت: معلمان با الگو قراردادن شهید مطهری می‌توانند به‌خوبی به رسالت خود عمل کنند.

وی حضور بر سر مزار شهید آیت‌الله مطهری را به‌خاطر ادای احترام و گرامی داشت یاد این معلم شهید به نمایندگی از همه معلمان کشور عنوان کرد و گفت: ما باید هم عهد شویم تا در مسیر زندگی و شغلی خود شهید مطهری را الگو خود قرار داده و هدفمان که استمرار مسیر نورانی انقلاب اسلامی است را ادامه دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • ادای احترام معلمان و دانش آموزان قم به شهید آیت‌الله مطهری
  • طرح پنج شنبه‌های طلایی و دوری دانش آموزان از فضای مجازی
  • طرح پنج شنبه های طلایی سبب دوری دانش آموزان از فضای مجازی می شود
  • ببینید/شادی جالب یک جفت لک‌لک‌ بعد از اولین تخم‌گذاری
  • البرز به ۱۱ هزار کلاس درس جدید نیاز دارد
  • (ویدیو) احضار برخی چهره‌های فضای مجازی
  • بهره‌مندی ۳۶۰۰ دانش‌آموز مازندرانی از طرح سراد
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • مشارکت بیش از ۲۰۰ دانش‌آموز یزدی در طرح «نوآوین»
  • افزایش آسیب‌های اجتماعی در دانش‌آموزان / چرا طرح نماد ناقص اجرا شد؟