Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@03:54:26 GMT

تجاوز به حریم و بستر رودخانه ممنوع است

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۲۳۴۸۳

تجاوز به حریم و بستر رودخانه ممنوع است

حجت الاسلام موسوی دادستان شهرستان خوسف در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: عده‌ای از مردم آگاهانه یا نا آگاهانه اقدام به تصرف حریم و بستر رودخانه شاهرود در شهرستان خوسف کرده اند.

او افزود: در مسیر این رودخانه که از شهرستان خوسف عبور می کند چندین ساخت ساز، کاشت درخت و کاشت محصولات فصلی مشاهد شده که از طریق اداره آب منطقه‌ای از قبل برای تخریب به آن‌ها اخطار داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام موسوی با اشاره به این که با هماهنگی اداره آب منطقه‌ای استان برای رفع تجاوزات به حریم رودخانه اقدام شده است، عنوان کرد: درختانی که در این مسیر هستند اگر کهنسال باشند قطع می شوند اما اگر نهالی تازه کاشته شده باشد باید جا به جا شود. 

دادستان شهرستان خوسف ادامه داد: افرادی که در این مسیر اقدام به ساخت و ساز و کشت و کار کرده اند اگر سند مالکیت معتبر دارند باید ارائه دهند و در صورتی که سند از طریق دادگستری و اداره آب منطقه‌ای تایید شد اراضی آن ها تخریب و تصرف نخواهد شد.

بیشتر بخوانید

آغاز عملیات بازگشایی حریم رودخانه‌های خراسان جنوبی

او عنوان کرد: افرادی که سند ارائه داده اند باید به اداره آب منطقه‌ای تعهد دهند که در زمان وقوع سیل اگر دچار خسارت شدند ادعای خسارت نکنند.

رود شاهرود یکی از بزرگترین رود‌های خراسان جنوبی است که از سربیشه شروع می شود و در هنگام وقوع سیل پس از عبور از شهرستان بیرجند وارد دشت‌های شهرستان خوسف می شود.

انتهای پیام/ ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بستر رودخانه حریم رودخانه ساخت و ساز وقوع سیل اداره آب منطقه ای شهرستان خوسف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۳۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزش تندباد‌های لحظه‌ای و ممنوعیت تردد شناور‌ها در کیش، ۱۲ اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، اداره بنادر و دریانوردی اعلام کرد: با توجه به هشدار رنگ زرد اداره کل هواشناسی هرمزگان و تندباد‌های لحظه ای، افزایش ارتفاع امواج دریا و تلاطم دریا تردد شناور‌های دریایی با محدودیت‌های همراه است.

امروز تردد شناور‌های خودروبر، تفریحی و گردشگری تا ساعت ۱۹ ممنوع است.

تردد شناور‌های سبک و صیادی نیز امروز ممنوع است.

دیگر خبرها

  • اخذ اسناد ۹۷۶ هکتاری بستر رودخانه حاجی عرب در استان قزوین
  • آزادسازی ۳ هزار مترمربع از حریم قانونی راه در حمیدیه
  • هشدار وقوع سیلاب در رودخانه‌های کردستان
  • نجات یک رأس بره آهو در شهرستان خوسف
  • نجات یک راس بره آهو در شهرستان خوسف توسط پلیس
  • وزش تندباد‌های لحظه‌ای و ممنوعیت تردد شناور‌ها در کیش، ۱۲ اردیبهشت
  • نجات يک رأس بره آهو در شهرستان خوسف
  • رفع تصرف ۲۰۰۰ متر از رودخانه‌های استان یزد
  • رفع تصرف ۵۵ هکتار از بستر زرینه‌رود
  • رفع تصرف ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد