Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، سالهاست که موضوع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در حد وعده باقی‌مانده بود و مسوولان جرات ورود به آن را نداشتند اما در فروردین ماه امسال با دستور رییس جمهوری موضوع همسان‌سازی در دستور کار قرار گرفت و به این ترتیب قطار همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حرکت خود را شروع کرد تا با وجود همه تنگناها، محدودیت در منابع و اعتبارات و آثار سوء تحریم‌های ظالمانه بر بخش‌های اقتصادی کشور  در جهت حمایت از معیشت گروه‌های کم برخوردار جامعه و حمایت و تکریم وضعیت معیشت بازنشستگان و مستمری‌بگیران حرکت کند و به هدف نهایی دولت که برقراری عدالت اجتماعی است برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همسان سازی حقوق بنا به تعریف مدیرکل فنی صندوق بازنشستگی کشوری در واقع به این معناست که حقوق فردی که در سال هایی گذشته بازنشسته شده با حقوق فرد هم گروه خود که به تازگی بازنشسته شده یا مشغول به کار است نزدیک می‌شود.
آنچه هم اکنون به عنوان همسان‌سازی حقوق بازنشستگان انجام می‌شود، مربوط به ماده ۳۰ برنامه ششم توسعه است که دولت مکلف شده بررسی‌های لازم برای برقراری عدالت در نظام پرداخت، رفع تبعیض و متناسب سازی دریافت‌ها و برخورداری از امکانات شاغلان را برای بازنشستگان و مستمری بگیران کشوری و لشکری سال‌های مختلف انجام دهد و این مسیر را طی می‌کند.
از سال ۹۶ تا امسال مطابق قوانین بودجه، مبالغی در ردیف‌هایی به عنوان تبصره ۱۲ قانون بودجه در قالب همسان‌سازی برای افزایش حقوق اختصاص یافت. برای نمونه در سال‌های ۹۶ و ۹۷ به میزان دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان، سال ۹۸ مبلغ سه هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان و در ابتدای امسال نیز ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان درنظر گرفته شد که علاوه بر افزایش سنواتی حقوق به بازنشستگانی که مشمول همسان سازی بودند، تعلق گرفت.

براساس این گزارش، سی‌ام شهریورماه،  آیین نامه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری در هیات دولت تصویب شد.
برابر این آیین نامه، دولت همچنین در اجرای ماده (۳۰) قانون برنامه ششم توسعه، صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح را مکلف کرد علاوه بر افزایش امتیازات شغلی مندرج در آیین نامه اجرایی بندهای (الف) و (ب) تبصره (۱۲) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور، از محل منابع داخلی و سایر منابع حاصل از سرمایه‌گذاری های خود و منابع حاصل از بند (و) تبصره (۲) قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور، نسبت به برقراری عدالت در نظام پرداخت و متناسب سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تحت پوشش خود با ۹۰ درصد میانگین حقوق مشمول کسور بازنشستگی شاغلین هم طبقه مشترک صندوق متناسب با سنوات خدمت، از شش ماهه دوم ۱۳۹۹ اقدام کند.
براساس گزارش ایرنا، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری بیستم مهرماه از صدور احکام جدید بازنشستگان خبر داد و گفت این احکام در سایت صندوق cspf.ir قابل مشاهده و دریافت است.
همچنین اکبر افتخاری اعلام کرد که در اجرای مصوبه هیات وزیران حقوق بازنشستگان کشوری با ۹۰ درصد میانگین حقوق شاغلان هم گروه یا هم طبقه تطبیق داده شده و این تغییرات در احکام آنها قابل مشاهده است.
شب گذشته نیز محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «الوعده وفا؛ مطالبه مهم جامعه بازنشستگی کشور عملیاتی و احکام متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری صادر شد. خوشحالم که اعلام کنم در سال جاری حقوق بازنشستگان کشوری به طور میانگین ۷۷ درصد افزایش یافته است.»
براساس این گزارش با ابلاغ احکام همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری، به طور متوسط یک میلیون و ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان به حقوق هر بازنشسته اضافه شد.
بنابراین حداقل دریافتی بازنشستگان کشوری با ٣٠ ساله سابقه سه میلیون و ۵۰۰ هزارتومان و بازنشستگان لشگری نیز ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خواهد بود.

برچسب‌ها همسان سازی دولت تدبیر و امید والدین مسن اختصاصی ایرنا صندوق بازنشستگي كشوري محمد شریعتمداری دولت وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی بازنشستگان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: همسان سازی دولت تدبیر و امید اختصاصی ایرنا صندوق بازنشستگي كشوري محمد شریعتمداری دولت وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی بازنشستگان همسان سازی دولت تدبیر و امید اختصاصی ایرنا صندوق بازنشستگي كشوري محمد شریعتمداری دولت وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی بازنشستگان اخبار کنکور همسان سازی حقوق بازنشستگان حقوق بازنشستگان کشوری بازنشستگی کشور متناسب سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۳۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف: دولت هیچ مشکل قانونی برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان ندارد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت ماه) محمدحسن آصفری نماینده اراک درباره علت اجرایی نشدن متناسب سازی حقوق بازنشستگان تذکری داد که قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به تذکر وی بیان کرد: در پایان سال گذشته احکام و تبصره‌های بودجه ۱۴۰۳ به دولت ابلاغ شد و طبق آن دولت مجوزی برای تامین اعتبار از محل یک درصد ارزش افزوده برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان پیدا کرد.

وی در همین راستا افزود: بر این اساس دولت هیچ مشکل قانونی برای تامین اعتبار و پرداخت متناسب سازی حقوق بازنشستگان ندارد.

رئیس مجلس با بیان اینکه اگر مشکلی در فروردین‌ماه بوده به صورت قطع در اردیبهشت‌ماه رفع شده و متناسب سازی باید انجام شود، اضافه کرد: به بازنشستگان این اطمینان را می‌دهم که اراده دولت و مجلس بر اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان است که دولت مجوز قانونی دارد و تامین اعتبار هم در این زمینه صورت گرفته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت
  • قالیباف: دولت هیچ مشکل قانونی برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان ندارد
  • خبر مهم قالیباف درباره حقوق بازنشستگان
  • خبر مهم قالیباف درباره حقوق اردیبهشت بازنشستگان | درباره همسان‌سازی حقوق اطمینان می دهم که ...
  • دولت هیچ مشکل قانونی برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان ندارد
  • بازنشستگان مطمئن باشند که «همسان‌سازی حقوق» آن‌ها انجام می‌شود
  • برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اعتبار شده است
  • وعده قالیباف درباره اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان
  • بازنشستگان مطمئن باشند که «همسان‌سازی حقوق» آنان انجام می‌شود
  • سرمدی واله : هیچ مانع قانونی برای اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان وجود ندارد