Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@23:31:32 GMT

پرورش هزاران قاری قرآنی در نیروی دریایی ارتش

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۲۳۸۴۰

پرورش هزاران قاری قرآنی در نیروی دریایی ارتش

حجت الاسلام مظفری نژاد با اشاره به اینکه در زمان شیوع کرونا ذره ای از فعالیت های تبلیغی و بصیرت افزایی عقیدتی سیاسی کاسته نشده است گفت: پرورش هزاران قاری قرآنی در نیروی دریایی ارتش از جمله اقدامات عقیدتی سیاسی این نیرو است.

خبرگزاری شبستان _گروه سیاسی _فرزانه تهجا: سازمان عقیدتی سیاسی ارتش یکی از نهادهای تابع ستاد مشترک ارتش است که در 24 مهرماه با فرمان امام  ره در سال 58 شکل گرفت که از جمله وظایف این سازمان می توان به رشد و گسترش فرهنگ و ارزش‌های اسلامی در ارتش و وزارت دفاع و سازمان‌های وابسته به آنها بر اساس معیارها و ضوابط اسلامی و تدابیر ورهنمودها و دستورالعمل‌های مقام معظم رهبری، آموزش عقیدتی و سیاسی پرسنل جهت رشد مذهبی و سیاسی آنان، اشاره کرد در همین رابطه گفتگویی با حجت الاسلام «محمد مظفری نژاد» رییس اداره عقیدتی سیاسی نیروی دریایی ارتش به شرح زیر ارایه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عقیدتی سیاسی ارتش در چه تاریخی تاسیس شد؟

 24 مهر سالروز تاسیس عقیدتی سیاسی ارتش به فرمان امام (ره) در سال 58 است که در حکمی امام (ره) حجت الاسلام صفایی را به عنوان اولین رییس عقیدتی سیاسی ارتش معرفی کرده اند.

 در طول جنگ تحمیلی و دفاع مقدس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در کنار سایر رزمندگان به فعالیت تبلیغی گسترده مشغول بوده که ثمره آن تقدیم شهدای زیادی از پرسنل سازمان عقیدتی سیاسی و روحانیون ارتش است.

در نیروی دریایی بیش از 15 نفر از پرسنل عقیدتی سیاسی ارتش و همچنین بیش از 8 نفر از روحانیون از شهدای نیروی دریایی در چهل سال گذشته محسوب می شوند.

 

پس از پایان جنگ تحمیلی فعالیت های عقیدتی سیاسی چگونه ادامه پیدا کرد؟

در پایان جنگ تحمیلی نیز فعالیت های گسترده ای توسط این سازمان و سایر نیروها انجام شده که در راستای ارتقای آگاهی سیاسی و بصیرت افزایی پرسنل بسیار موثر بوده است تا حدی که اکنون ارتش به حدی از تعالیم معنوی رسیده که از جانب رهبر انقلاب به ارتش ولایی نام گرفته است.

 

مهمترین اقدامات عقیدتی سیاسی ارتش را توضیح بفرمایید؟

پرورش هزاران قاری و حافظ قرآن، صدها گروه تئاتر، سرود حماسی و اجرای طرح های عمرانی از جمله طرح مصباح و رسیدگی به مشکلات شخصی، ارایه مشاوره برای پرسنل از جمله این اقدامات است.

 

با توجه به شیوع کرونا چه تغییری در برگزاری مراسم های مختلف در عقیدتی سیاسی ایجاد شده است؟

 

برگزاری مراسم در مناسبت های مختلف که البته با توجه به شیوع ویروس کرونا در فضای مجازی انجام می شود که اعزام روحانیون، ساخت فیلم های مختلف و اعزام نیروهای تبلیغی به ناوگروه های مختلف از دیگر اقدامات این نهاد مقدس است که در حال حاضر کارکنان ناوگروه 73در حال دفاع از آب های سرزمینی هستند.

 

نیروی دریایی ارتش در موضوع مبارزه با کرونا چه اقداماتی پزشکی داشته است؟

 بیمارستان گلستان نیروی دریایی به صورت فعال در حال خدمت رسانی به پرسنل و خانواده ارتش و غیر ارتش است که تیم های پزشکی ایثارگرانه به صورت شبانه روزی در حال دفاع از سلامت پرسنل و مردم این سرزمین هستند.  

 ناوگروه های نیروی دریایی در حال دفاع جانانه و اتصال خطوط مواصلاتی به کشتیرانی کشور هستند و زمینه امنیت راههای ارتباطی را تامین می کنند. در حال حاضر که دنیا دچار ویروس کروناست گرچه در فضای حقیقی با مشکل مواجه هستیم و نمی توانیم برنامه مذهبی را به صورت حضوری برگزار کنیم اما از فعالیت های ما ذره ای کاسته نشده است و با راه اندازی کانال ها و شبکه های مختلف آموزشی، سیاسی، قرآنی و تبلیغاتی جهت ارتقای دینی کارکنان در حال تلاش هستیم. مسابقات قرآنی، تئاتر و سرود به صورت استانی و با حضور داوران استانی و کشوری برگزار شده است.

 

خدمات نیروی دریایی در زمینه تولید لوازم بهداشتی برای مبارزه با شیوع کرونا  توضیح بفرمایید؟

در شیوع کرونا نیروی دریایی با تولید ماسک و مواد ضد عفونی کننده و توزیع آن در میان نیروها و کادر درمانی تا اندازه زیادی توانسته است از شیوع این ویروس جلوگیری کند. جمع آوری کمک های مومنانه و توزیع آنها در میان خانواده های کم بضاعت در روستاهای محروم چابهار و جاسک که نمونه آن در رزمایش مشترک ذوالفقار در ماه گذشته اجرا شد از جمله اقدامات دیگر این نیرو است.

پایان پیام/34

منبع: شبستان

کلیدواژه: قاری قرآن نیروی دریایی ارتش عقیدتی سیاسی ارتش نیروی دریایی ارتش شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۳۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده نیروی دریایی ارتش : کشتی‌ های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه خلیج‌فارس نماد اقتدار کشور ماست گفت: ما در مناطقی که دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی در آن‌جا حضور دارند، کشتی‌های‌مان را اسکورت می‌کنیم و دریانوردان و تجار عزیزمان در امنیت کامل در حال تامین نیازهای اقتصادی کشور هستند.

به گزارش ایسنا به نقل از ارتش،‌ امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: خلیج ‌فارس نماد اقتدار کشور ماست.

وی خاطرنشان کرد: نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در کمتر از  ۶۷ روز پس از آغاز دفاع مقدس موفق شد که استیلای دریایی خود را در خلیج‌ فارس تثبیت کرده و شاهرگ‌های اقتصادی دشمن بعثی در این منطقه را قطع کند.

دریادار ایرانی اضافه کرد: با این دستاورد نیروی دریایی ارتش، اقتصاد جنگ به خوبی مدیریت شد و بنادر اصلی ما همچون بندر امام، بندر بوشهر و ترمینال نفتی خارک در امنیت کاملی که توسط نیروی دریایی تامین شده بود، فعالیت کردند و در نهایت منجر به پیروزی های شیرینی شد که نیروهای مسلح به مردم هدیه دادند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به پیروزی‌های متعدد نیروهای مسلح کشورمان ادامه داد: از زمان دفاع مقدس تاکنون نیروهای مسلح کشورمان همواره در حال پیروزی و طی کردن پله‌های اقتدار بوده‌اند؛ جدیدترین این پیروزی‌ها عملیات «وعده صادق» بود.

وی در رابطه‌ با برنامه‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای تامین امنیت خلیج‌ فارس و اسکورت نفتکش‌های ایرانی اظهار کرد: خلیج‌ فارس امروز امن‌ترین نقطه دریایی در سطح جهان محسوب می‌شود و ما عمدتا اسکورت کشتی‌هایمان در مناطقی مثل خلیج عدن و اقیانوس اطلس را انجام می‌دهیم.

امیر دریادار ایرانی در پایان تاکید کرد: ما در مناطقی که دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در آن‌جا حضور دارند، کشتی‌های‌مان را اسکورت می‌کنیم و دریانوردان و تجار عزیزمان در امنیت کامل در حال تامین نیازهای اقتصادی کشور هستند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ناخدا صمدی: امام خمینی(س) اردیبهشت 58 فرمودند «ارتش باید بماند»/ پیش از آن پرسنل ارتش در پادگان‌ها امیدی به فردای خود نداشتند/ ابراهیم متقی: خلیج فارس یکی از حوزه‌های اصلی تهدید بوده، هست و خواهد بود
  • امیر دریادار ایرانی: کشتی‌های ایرانی را اسکورت می‌کنیم
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش : کشتی‌ های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم
  • کشتی‌های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم
  • نیروی دریایی ارتش امنیت شاهرگ اقتصادی کشور را تضمین کرده است
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود
  • تداوم کمک‌رسانی نیروی دریایی ارتش به مناطق سیل‌زده در سیستان و بلوچستان
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می شود
  • کعبی، نائب رئیس جامعه مدرسین: نیروی انتظامی تحت هیچ شرایطی نباید از طرح نور عقب نشینی کند
  • مسابقه‌ای برای کلاه‌سبزان نیروی دریایی