Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@18:33:29 GMT

کارنامه هفت هزار میلیارد ریالی دولت در مینودشت

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۲۴۱۲۵

کارنامه هفت هزار میلیارد ریالی دولت در مینودشت

پیگیری تکمیل سد نرماب چهل چای، احداث بیمارستان ۱۵۵ تخت‌خوابی، تعریض جاده اصلی مینودشت - گالیکش به عنوان بخشی از بزرگراه گرگان - مشهد، توجه به گردشگری روستایی (بوم گردی)، عمران و توسعه شهری و انجام زیرساخت‌های بخش کشاورزی برای تامین امنیت غذایی پایدار از جمله اقدامات زیرساختی و عمرانی دولت در مینودشت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 سد نرماب چهل‌چای

پیگیری تکمیل و رساندن سد نرماب چهل چای مینودشت به مرز بهره‌برداری به اعتقاد کارشناسان از نقاط عطف دولت در این شهرستان است که موجب رفع کمبود آب شرب ۵۵۰ هزار نفر جمعیت چهار شهر و ۱۳۰ روستای شرق گلستان، تامین آب ۱۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی و کنترل و ذخیره سیلاب‌های فصلی می‌شود.

ساخت سد نرماب چهل‌چای از سال ۱۳۹۰ با اعتبار اولیه چهار هزار میلیارد ریال (۸۵ درصد فاینانس داخلی و سهم قرارگاه خاتم‌ و ۱۵ درصد سهم دولت) بر روی سه رودخانه نرماب، چهل‌چای و خرمالو مینودشت آغاز شد و قرار بود تا سال ۱۳۹۵ به بهره‌برداری برسد اما در سال ۹۲ با کمتر از ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی به دولت یازدهم تحویل داده شد.

پیگیری تکمیل و بهره‌برداری این سد بعنوان یکی از طرح‌های عمرانی و زیربنایی گلستان با ظرفیت ذخیره ۱۲۵ میلیون مترمکعب آب و قابلیت تنظیم تا ۱۹۲ میلیون مترمکعب از ابتدا مورد توجه دولت و وزارت نیرو قرار گرفت و با تزریق اعتبارات مورد نیاز در حال حاضر به پیشرفت فیزیکی حدود ۸۰ درصد رسیده است.

به گفته مدیر اجرایی سد نرماب چهل چای مینودشت از زمان شروع عملیات اجرایی این سد تا قبل از روی کار آمدن دولت یازدهم بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه هزینه شده بود اما در دولت های یازدهم و دوازدهم تاکنون حدود چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت این سد تخصیص یافت.

مهدی ضیایی افزود: علاوه بر آن دولت در بوجه امسال هزار میلیارد ریال بودجه برای این سد پیش بینی کرده که وزارت نیرو به دنبال ۲ برابر کردن این اعتبار برای تکمیل بدنه مخزن و آبگیری آن تا اردیبهشت سال آینده است.

وی افزود: آزادسازی ۵۷۰ هکتار اراضی مخزن سد و جابجایی چهار روستای باقی مانده در حریم آن شامل جنگلده‌بالا، باقرآباد، محمدزمان‌خان و پس‌پشته و پرداخت مطالبات پیمانکار و همچنین اجرای شبکه‌های آبیاری و زهکشی سد نیز به حدود ۱۷ هزار میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز دارد.

بیمارستان حضرت فاطمه الزهرا (س)

تکمیل بیمارستان ۹۶ تختخوابی مینودشت که عملیات اجرایی آن در سال ۸۸ شروع و در مقطعی به حال خود رها شده بود با آغاز به‌کار دولت یازدهم و با مشارکت بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) از سر گرفته شد و در نهایت با افزایش ظرفیت آن به ۱۵۵ تخت در ۲۸ فروردین ۹۵ با هزینه تمام شده ۵۶۵ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید. 

زمین پنج هکتاری این بیمارستان که تنها مرکز درمانی شهرستان مینودشت است، اهدایی بنیاد برکت بود، مضاف براینکه این نهاد انقلابی در ساخت آن نیز مشارکت ۷۵ میلیارد ریالی داشت.

هم اکنون بیمارستان فاطمه الزهرا (س) مینودشت در بخش‌های مختلف درمانی و پزشکی از جمله آی‌سی‌یو، سی‌سی‌یو، ان‌آی‌سی‌یو، زایشگاه، جراحی داخلی، اطفال و زنان به جمعیت افزون بر ۸۰ هزار نفری مناطق شهری و روستایی این شهرستان و مناطق همجوار خدمات ارائه می‌دهد.

علاوه بر آن هفته گذشته وزارت بهداشت یک دستگاه تصویربرداری پزشکی (سی تی اسکن) مدرن به ارزش ۲۳۰ هزار یورو به این بیمارستان تحویل داد.

توسعه راه‌های اصلی

توسعه راه‌های اصلی مینودشت که در کنار جاده بین المللی شمال به مشهد واقع شده از دیگر اقدامات دولت تدبیر و امید در این شهرستان است.

طرح تعریض چند کیلومتر باقی مانده جاده اصلی مینودشت از سمت آزادشهر و امتداد این جاده از مینودشت به گالیکش به طول تقریبی ۶.۵ کیلومتر و با هزینه پیش بینی شده ۳۰۰ میلیارد ریال درسال ۹۷ از جمله این اقدامات است.

به گفته مدیر شرکت ساخت و توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل جاده‌ای گلستان اکنون ۴۴ درصد این طرح با اعتبار تقریبی ۱۴۰ میلیارد ریال انجام شده و بقیه مسیر و نیز احداث دو دهنه پل در دستور کار قرار دارد.

علی اصغر رفیعی نژاد افزود: امکان برآورد دقیق هزینه اجرای ادامه تعریض جاده مینودشت - گالیکش و نیز ساخت دو دهنه پل با توجه به شرایط سخت مالی و اقتصادی میسر نیست اما دولت اهتمام زیادی برای تکمیل این پروژه دارد.

گردشگری

موقعیت جغرافیایی کم نظیر مینودشت درحاشیه جاده بین المللی شمال - مشهد، در کنار طبیعت زیبا و بکر این شهرستان با انبوهی از منابع طبیعی خدادادی مانند جنگل‌های هیرکانی، آبشارها، چشم اندازهای زیبا، مناطق مرتفع و روستاهای جنگلی و کوهستانی و صنایع دستی اقوام آن، فرصت مناسبی برای توسعه گردشگری مینودشت فراهم کرده که دولتمردان با آگاهی از این مزیت‌ها اقداماتی خوبی از جمله راه‌اندازی واحدهای بوم گردی‌ انجام دادند.

به گفته رضا پورمهدی رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مینودشت هم اکنون ۱۶ مرکز بوم‌گردی روستایی در مناطق جنگلی و کوهستانی این شهرستان با هزینه تقریبی ۱۵۰ میلیارد ریال راه‌اندازی شده که بخش قابل توجهی از این هزینه‌ها در قالب تسهیلات بانکی از سوی دولت به متقاضیان پرداخت شده است.

بوم گردی یا همان گردشگری روستایی شکلی جدید از صنعت گردشگری رواج یافته در کشور است که در آن افراد به جای حضور در هتل ها و اماکن شلوغ و پرازدحام راهی روستاهای بکر و دورافتاده می شوند تا به دور از هیاهوی زندگی روزمره دمی و ساعتی، شاید هم روزی و هفته‌ای را در آرامش برآمده از این ویژگی ناب سپری کنند.

به معنای دقیق تر گردشگران بوم‌گرد به روستاها می‌روند تا همانند آن ها زندگی کنند، مانند آن ها غذای محلی بخورند، مانند آن ها به طبیعت بروند تا لذت های یک زندگی ساده و صمیمی روستایی را تجربه کرده و از آن بهره‌مند شوند.

توسعه کشاورزی

توسعه بخش کشاورزی و استفاده از مزیت‌های بالقوه این بخش با ایجاد یا تکمیل زیرساخت‌های مورد نیاز، از دیگر اقدامات دولت در هفت سال گذشته (۹۲ تا ۹۸) در مینودشت است که با ۳۱ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی از شهرستان‌های مهم در تولیدات کشاورزی استان گلستان به شمار می رود.

دولت در بخش کشاورزی مینودشت طی مدت یاد شده در مجموع ۳۶۸ میلیارد ریال در دو قالب تخصیص اعتبار از بودجه سالانه یا تملک دارایی‌های سرمایه ای استان و نیز پرداخت تسهیلات برای تجهیز و نوسازی ماشین آلات این بخش هزینه کرده است.

مکانیزاسیون کشاورزی با نوسازی ماشین آلات این بخش، احداث و مرمت جاده‌های بین مزارع، تجهیز و یکپارچه سازی اراضی نسق شالیزارها، توسعه و اصلاح نژاد دام سبک، توسعه کشت‌های گلخانه‌ای، تکمیل زنجیره تولید پیله کرم ابریشم، احیا و لایروبی قنوات و اجرای طرح انتقال آب با لوله از مهمترین اقدامات هفت سال گذشته دولت در مینودشت بود.

عمران شهری

در راستای تامین رفاه و آسایش مردم در مناطق شهری دولت ۱۲۰ میلیارد ریال به دو شهرداری‌ مینودشت و دوزین پرداخت کرده که بیشتر صرف احداث برخی پروژه‌ها از جمله احداث یا بهسازی بوستان‌های شهری، انجام روشنایی تفرجگاه‌ها، ساخت المان شهدای گمنام، دیواره سازی حاشیه رودخانه‌ها و زیرسازی و آسفالت معابر شده است.

دیگر اقدامات دولت در مینودشت​

اقدامات هفت سال گذشته دولت تدبیر و امید در مینودشت فقط به بخش‌های اشاره شده این گزارش خلاصه نمی‌شود بلکه به گفته سرپرست فرمانداری این شهرستان با توجه به حادثه خیز بودن مینودشت و وقوع برخی حوادث طبیعی مانند سیل و رانش زمین در برخی مناطق روستایی این شهرستان طی چند سال گذشته، دولت تسهیلات بانکی ارزان قیمت و نیز کمک‌های بالاعوض قابل توجه‌ای برای جبران خسارت‌ها در بخش‌های مختلف زیرساختی (آب، برق، راه و گاز) و نیز بازسازی واحدهای مسکونی خسارت دیده پرداخت کرده است.

سید ابوالفضل حسینی نیا افزود: دولت در بخش اقتصاد مقاومتی و توسعه کسب و کارهای خُرد و مشاغل خاگی نیز در این سال‌ها، تسهیلات خوبی پرداخت کرده که حاصل آن ایجاد اشتغال سالانه بین هزار و ۳۰۰ تا ۲ هزار نفر بود.

برچسب‌ها گنبدکاووس رونق تولید دولت تدبیر و امید جهش تولید مینودشت گلستان حسن روحانی پروندهٔ خبری کارنامه دولت تدبیر در سینه ستبر ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گنبدکاووس رونق تولید دولت تدبیر و امید جهش تولید مینودشت گلستان حسن روحانی گنبدکاووس رونق تولید دولت تدبیر و امید جهش تولید مینودشت گلستان حسن روحانی اخبار کنکور هزار میلیارد ریال سد نرماب چهل چای دولت در مینودشت بهره برداری دولت تدبیر سال گذشته بوم گردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۴۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمرات سال گذشته کنکوری‌ها همچنان معتبر است/ انتشار کارنامه اولیه در مرداد

رییس سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه نمرات کنکور سال گذشته داوطلبان همچنان معتبر است، گفت: در مقطعی که قرار است انتخاب رشته صورت بگیرد داوطلبان می‌توانند خودشان نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند.

به گزارش ایسنا؛ عبدالرسول پور عباس در حاشیه بازدید از جلسه برگزاری نوبت اول آزمون سراسری که در دانشگاه الزهرا(س) برگزار شد، با تاکید بر اینکه آزمون در سراسر کشور با سلامتی آغاز شد، گفت: مشکلی خاصی برای برگزاری این آزمون نداریم به جز در یکی از شهرستان ها که امروز سیل آمده و ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز پای کار آمدند و داوطلبان را جابجا می کنند. امیدواریم در این شهرستان کار به سامان برسد.

وی در ادامه در خصوص داوطلبان دانشگاه فرهنگیان نیز تصریح کرد: ما ۵ نوبت آزمون داریم در هر ۵ نوبت دفترچه اختصاصی داوطلبان  که متقاضیان دانشگاه فرهنگیان هستند را همزمان اجرا می کنیم به این صورت که دفترچه های تخصصی در ابتدا و انتهای جلسه توسط این داوطلبان پاسخ داده می شود.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: حدود ۶۶۰ هزار نفر در مجموع ۵ گروه آزمایشی داوطلب دانشگاه فرهنگیان هستند که همه امور پیش بینی شده است به سلامتی کنکور را پشت سر خواهیم گذاشت.

پورعباس ادامه داد: داوطلبان نوبت اول کنکور به دلیل اینکه ما اردیبهشت ماه را برای برگزاری آزمون انتخاب کردیم از آمادگی بیشتری برای آزمون برخوردار هستند و از این آمادگی استفاده می کنند.

وی یادآور شد: نوبت دوم آزمون سراسری تیر ماه برگزار  می شود و نمرات کنکور سال گذشته همچنان معتبر است؛ یعنی دو آزمونی که سال گذشته برگزار شد، همچنان نمراتشان معتبر است در مقطعی که قرار است انتخاب رشته صورت بگیرد داوطلبان می توانند خودشان نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند یا به سازمان سنجش اجازه بدهند نمره بالاتری را برای آنها لحاظ کند.

پور عباس در پایان خاطرنشان کرد: کارنامه اولیه داوطلبان نوبت اول نیمه مرداد ماه جاری اعلام می کنیم و همزمان چند روز بعد انتخاب رشته داوطلبان آغاز می شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انتقاد استاندار گلستان از سنگ‌اندازی‌ در اجرای مصوبه رییس جمهور در آشوراده
  • گام‌های بلند دولت سیزدهم برای رونق اقتصادی در گلستان
  • انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی تا ۱۰ اردیبهشت
  • معلمان روشنی بخش تاریکی دنیا هستند
  • دولت سیزدهم در مبارزه با فساد کارنامه خوبی ارائه دهد
  • انتشار کارنامه اولیه کنکور ۱۴۰۳ در مرداد
  • کارنامه اولیه کنکور در نیمه مرداد منتشر می‌شود
  • کارنامه اولیه کنکور ۱۴۰۳ در نیمه مرداد منتشر می‌شود
  • نمرات سال گذشته کنکوری‌ها همچنان معتبر است/ انتشار کارنامه اولیه در مرداد
  • نمرات کنکور سال گذشته داوطلبان همچنان معتبر است/ انتشار کارنامه اولیه در مرداد