Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@06:06:02 GMT

شهرداری راهبرد مشخصی برای تعیین مدیران ندارد

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۲۴۲۴۵

شهرداری راهبرد مشخصی برای تعیین مدیران ندارد

به گزارش خبرنگار مهر، محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه جلسه شورای شهر در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه با شهردار تهران یک جلسه هم اندیشی به مساله درآمدهای شهرداری، مدیریت و کاهش تمرکز ستادی و ایشان در مواردی پاسخگو بودند.

وی در خصوص طرح دو فوریتی که در ابتدای جلسه صحن امروز به رای گذاشته شده بود توضیح داد: این طرح بدون هماهنگی قبلی شهردار تهران به شورا تقدیم شد و درباره درآمدهای شهرداری بود که نیازمند سرعت عمل است ولی چون اعضا درباره آن چیزی نشنیده بودند به یک فوریتی تبدیل شد و هفته آینده در دستور قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای شهر تهران درباره مخالفت کمیسیون حمل و نقل با افزایش ۲۵ درصدی کرایه ها و گلایه شهردار از این مساله نیز توضیح داد: با توجه به اینکه براساس بخشنامه دولت سقف افزایش نرخ کرایه های تا ۲۰ درصد اعلام شده و سازمان تعزیرات به آن حساس است، امکان داشت این افزایش کرایه از سوی هیات تطبیق رد شود.

وی ادامه داد: البته چون این موضوع به صورت بخشنامه مصوبه دولت است و قانونی نیست می توانستیم به آن تمکین نمی کنیم اما مقدار درآمد حاصله از این طریق مشکلی را در شهر حل نمی کرد، چون در حال حاضر کمبود ما حدود ۲۰۰ میلیارد است و درآمد حاصله از طریق افزایش کرایه ها با حدود ۴۰ میلیارد عایدی بازتاب اجتماعی بدی هم در برداشت.

هاشمی افزود: بنابراین قرار شد برای فوریت تامین یارانه حمل و نقل عمومی از سوی دولت در صحن شورا دوباره تاکید شود.

وی با اشاره به نگرانی شهردار تهران از کاهش درآمدهای شهرداری همزمان با شیوع کرونا و احتمال تجدید نظر در بسته محرک اقتصادی گفت: قرار نیست بسته های محرک اقتصادی جدید مطرح شود، بسته محرک قبلی کارآمد بوده و بخشی از هزینه های شهرداری را تامین کرده است.

رئیس شورای شهر اظهار داشت: مشکل ما در حال حاضر تامین بودجه غیر نقدی است و بیش از ۷۰ درصد بودجه های نقدی تامین شود اما از ۱۰ هزار میلیارد بودجه غیر نقدی که در بحث پروژه های عمرانی و پرداخت بدهی ها استفاده می شود باید تا به حال باید نیمی از آن کسب می شد که صورت نگرفته و مشکل اعضا هم همین بوده است.

وی ادامه داد: ما هزینه های نگه داری شهر و حقوق کارکنان شهرداری را به طور کامل پرداخت می کنیم، اما پروژه های عمرانی هم باید فعال شود و گله اعضا هم بر عدم اجرای بودجه غیر نقد است و گفته می شود چون اختیار به مناطق نمی دهید دستشان برای تامین بودجه بسته شده است.

هاشمی با اشاره به حساسیت سازمان های نظارتی گفت: سازمان های نظارتی مو را از ماست می کشد و مدیران می ترسند اقدامی داشته باشند چون اگر جسارت به خرج دهند، مجبور به پاسخگویی به نهادهای نظارتی شوند. بنابراین برای حل این مساله باید با تصمیم جمعی و با تایید مراکز نظارتی این کار را انجام داد، همچنین می توان از سیستم های دولتی و خصوصی استفاده شود.

وی درباره نظر اعضای شورای شهر در خصوص انتصابات توضیح داد: همه اعضا این تاکید دارند که این مساله جز اختیارات شهردار است اما چون این دوره از مدیریت شهری ما اعضای شورا و شهرداری از طیف یکدستی بودیم بر اساس یک توافق نانوشته انتظار می رفت پیش از انتصاب مدیران درجه یک این مساله به اطلاع اعضا برسد اما در انتصابات اخیر سرعت عمل وجود داشت و برخی اعضا معتقد بودند در این انتصابات، نگاه دوگانه وجود داشته و ضمن اینکه ما طرفدار ثبات مدیریت شهرداری هستیم و علی رغم انتقادات به شخص حناچی هم می خواهیم با آرامش مدیریت شهر اتفاق بیفتد.

وی با اشاره به انتقادات اعضای شورا در خصوص انتصابات اخیر گفت: معلوم نیست این تغییر و تحولات چقدر به نفع باشد به نظر می آید در شهرداری راهبرد مشخصی برای تعیین مدیران نیست و البته حناچی پاسخ هایی دادند.

کد خبر 5047144 سمیرا خباز

منبع: مهر

کلیدواژه: افزایش کرایه تاکسی انتصابات شهرداری تهران محسن هاشمی شورای شهر تهران ویروس کرونا وزارت آموزش و پرورش شهرداری تهران اربعین حسینی اربعین 99 کمیته امداد امام خمینی گردشگری پلیس راهور دستگیری سارق سازمان تامین اجتماعی وضعیت راهها هفته ناجا وضعیت معابر شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۴۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بابایی کارنامی : درآمد کارگران ساختمانی طبق قانون باید از فرمول مشخصی محاسبه شود + فیلم

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : تقریباً بیش از حدود ۵۰۰ هزار کارگر بیمه هستند و بقیه بیمه نیستند و بیش از ۱۶ هزار میلیارد تومان برای بیمه، یک میلیون و سیصد هزار کارگر ساختمانی در کشور امروز لازم است.

علی بابایی کارنامی، رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو گفت : اصلاح ماده ۵ قانون کارگران ساختمانی، منابع بیمه این کارگران را شفاف کرده و دولت را موظف می‌کند که به صورت دوره‌ای گزارش درآمد و هزینه‌های این بخش را به مجلس ارائه دهد.

وی افزود :  تقریباً بیش از حدود ۵۰۰ هزار کارگر بیمه هستند و بقیه بیمه نیستند و بیش از ۱۶ هزار میلیارد تومان برای بیمه، یک میلیون و سیصد هزار کارگر ساختمانی در کشور امروز لازم است.

بابایی کارنامی اظهار داشت : طبق این قانون، درآمد کارگران ساختمانی از طریق فرمول مشخصی محاسبه می‌شود و دیگر نیازی به ارائه مدارک و مستندات اضافی نیست.

وی افزود : دولت موظف است آیین‌نامه اجرایی این قانون را به سرعت تدوین و ابلاغ کند.

بابایی کارنامی اظهار داشت : حساب رسمی درآمد نشأت گرفته از فرمول درآمدی منشعب پرونده ساختمان در تامین اجتماعی جدا شده است. این اقدام شفافیت لازم را ایجاد می‌کند و سازمان تامین اجتماعی موظف است هر سه ماه یکبار به مجلس گزارش دهد.

وی افزود :  در قانون جدید، تمهیداتی اندیشیده شده است که با کد ملی هر کارگر می‌توان به راحتی مشخص کرد که آیا او در زمره کارگران ساختمانی است یا خیر.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : حل مشکلات دیگر کارگران ساختمانی مانند ایام بیماری و غرامت بیکاری در دستور کار مجلس دوازدهم قرار خواهد گرفت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

دیگر خبرها

  • بابایی کارنامی : درآمد کارگران ساختمانی طبق قانون باید از فرمول مشخصی محاسبه شود + فیلم
  • دور دوم انتخابات بسیار تعیین‌کننده است/ لزوم اصلاح ساختار بودجه
  • نماینده ایران در فینال غرب آسیا زنده ماند/ تعیین قهرمان در بازی سوم
  • اجازه نمی‌دهیم حاشیه بر شهرداری و شورای شهر زنجان حاکم شود
  • بررسی عملکرد شرکت‌های دولتی با جدیت ادامه می‌یابد
  • بازنگری در بودجه دانشگاه‌ها؛ طرح جمهوریخواهان برای فشار به دانشجویان ضدصهیونیستی
  • مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما زودتر آغاز شود
  • تأکید استاندار لرستان بر اهتمام مدیران در جذب اعتبارات ملی
  • ضرب‌العجل به شورای شهر کنگاور برای تعیین شهردار
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳