Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نماینده مردم سنندح در مجلس در دیدار با مدیرکل زندان‌های کردستان از ورود مجلس برای اجرای قانون انتقال زندان‌ها به خارج‌ از شهرها خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، مراد فتحی پیش‌ازظهر امروز در دیدار با نماینده مردم سنندج در مجلس؛ رسالت زندانبانی در نظام اسلامی را اجرای مجازات حبس با رعایت حقوق شهروندی و کرامت انسانی زندانیان با هدف بازاجتماعی نمودن آنان خواند و اظهار داشت: زندان محل نگهداری افرادی است که به‌دلیل هنجارشکنی و قانون‌گریزی، جامعه حاضر به پذیرش آنان نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: زندانیان با حکم مرجع قضائی به صورت امانت در اختیار زندان‌ها قرار داده شده‌اند تا ضمن نگهداری، فعالیت‌های بازپرورانه نیز در خصوص آنان صورت گیرد که این موضوع از یکسو بیانگر دشواری‌های شغل زندانبانی و از سوی دیگر نشاندهنده اهمیت این شغل در جهت سالم‌سازی جامعه است.

مدیرکل زندان‌های استان کردستان قدیمی بودن و بافت فرسوده برخی زندان‌های استان را مانعی بزرگ در جهت اجرای دقیق و هدفمند فعالیت‌های اصلاحی و تربیتی قلمداد کرد و گفت: زندان‌های مرکزی سنندج، بیجار، مریوان و بانه از یک سو دارای بافتی فرسوده و از سوی دیگر به‌دلیل قرار گرفتن در داخل شهر، مشمول ‌قانون انتقال زندان‌ها و مراکز اقدامات تأمینی و تربیتی موجود به خارج از شهرها شده اما متاسفانه مشکلاتی بر سر راه اجرای این قانون در استان وجود دارد.

وی بیان کرد: امیدواریم با حمایت مسئولان و بالاخص نمایندگان  مردم در مجلس شاهد اجرایی شدن قانون انتقال زندان‌ها به خارج از شهرها باشیم.

فتحی با اذعان به اینکه درحال حاضر اعتبارات زندان‌ها به هیچ عنوان جوابگوی نیازهای این مراکز حساس و مهم نیست، خاطرنشان کرد: متاسفانه در سال جاری شاهد قطع شدن بخش سایر اعتبارات و بودجه دستگاه‌های اجرایی بوده که این مهم، امور زندانبانی را با مشکلات فراوانی روبه‌رو کرده است. 

وی اجرایی شدن قانون تسری را یکی از خواسته‌های بسیار مهم حال حاضر مسئولان و کارکنان زندان‌های سراسر کشور دانست و گفت: 7 سال از قانون تسری فوق‌العاده خاص کارمندان سازمان‌های پزشکی قانونی و انتقال خون ایران به کارمندان سازمان دامپزشکی و سازمان زندان‌های کشور می‌گذرد اما متاسفانه تاکنون دولت هیچ اقدامی در جهت اجرایی این قانون نکرده که امیدواریم با پیگیری نمایندگان مردم در بهارستان شاهد تحقق این امر باشیم. 

مدیرکل زندان‌های استان کردستان ضمن ارائه گزارشی از عملکرد زندان‌های استان در حوزه‌های مختلف اصلاحی و تربیتی،  اجرای طرح آزادی تحت نظارت سامانه‌های الکترونیکی و دادرسی الکترونیکی را یکی از مهمترین اقدامات انجام‌شده زندان‌ها در سال‌جاری خواند و یادآور شد: خوشبختانه با حمایت‌های صورت گرفته از سوی رئیس‌کل دادگستری شاهد اجرای این دو طرح مهم در استان هستیم که قطعا این موضوع در آینده زمنیه کاهش جمعیت کیفری را نیز فراهم خواهد کرد.

3 توصیه به خانواده‌ها برای مراقبت از عقاید فرزندان در دنیای امروزطرح بازرسی قضائی از کلانتری‌ها و زندان‌ها تا پایان سال در قزوین اجرا می‌شود

سید مهدی فرشادان، نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار ضمن تاکید بر ضرورت رفع مشکلات زندان‌ها گفت: کار در زندان‌ها با توجه به کمبود شدید اعتبارات و نیروی انسانی، بسیار دشوار است.

وی انتقال زندان سنندج به خارج از شهر را یک ضرورت قلمداد کرد و گفت: قرار گرفتن زندان مرکزی سنندج در مرکز شهر و همچنین بافت قدیمی و فرسوده آن می‌طلبد تا در سریع‌ترین زمان ممکن تدابیر لازم جهت انتقال آن به خارج شهر صورت گیرد.

فرشادان تصریح کرد: باید مسئولان برای انتقال زندان‌ها به خارج از شهرها همکاری کنند کمااینکه قطعا این موضوع به صورت جدی در دستور کار نمایندگان سنندج در بهارستان خواهد بود. 

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس از پیگیری جهت اجرای قانون تسری فوق‌العاده خاص کارمندان سازمان‌های پزشکی قانونی  و انتقال خون به کارمندان سازمان زندان‌ها در ابتدای سال‌جاری خبر داد و یادآور شد: این قانون در سال 1391 و در صحن علنی مجلس شورای اسلامی تصویب و به تأیید شورای نگهبان رسید و در سال 1392 دولت نیز ملزم به اجرای آن شد اما تاکنون به دلیل مشکلات متعدد اجرایی نشده  اما شخصا مجددا در این خصوص پیگیری‌های لازم را از طریق مجلس انجام خواهم داد. 

انتهای پیام/481/ت

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انتقال زندان ها به خارج کارمندان سازمان خارج از شهرها زندان های استان خارج از شهر نماینده مردم قانون تسری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۴۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش حقوقها مطابق قانون و هزینه‌های سبد خانوار نیست

حسینعلی حاجی‌ دلیگانی در گفت‌وگو با خانه ملت با تاکید بر اینکه حقوق کارگران و کارمندان با توجه به تورم نیاز به تجدیدنظر دارد، گفت: اگرچه شورای عالی کار براساس ماده 14 قانون کار مکلف است حقوق کارگران را اضافه کند، در این قانون آمده این افزایش حقوق باید براساس هزینه سبد خانوار باشد بنابراین درصورت استعلام میزان هزینه خانوار شامل مسکن، خوراک و پوشاک و... متوجه عدد قابل‌ملاحظه‌ای خواهیم شد که هیچ تناسبی با حقوق مصوب شده ازسوی شورای عالی کار برای کارگران ندارد، درواقع شورای کار به این مسئله توجه نکرده و حتی هزینه‌های مهمی همچون حق مسکن و پایه سنوات کارگر به افزایش اندک هم نداشته است.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش حقوق کارکنان نیز مشمول قانون دائمی می‌شود، افزود: همچنین اگرچه افزایش حقوق کارکنان باید براساس قانون مدیریت خدمات کشوری و موادی از قانون بازنشستگی و تامین اجتماعی صورت می‌گرفت اما مسئولان طبق قانون عمل نکردند اما اکنون نیز امکان اصلاح وضعیت کنونی و تجدیدنظر در اعداد در نظر گرفته شده برای حقوق کارمندان و کارگران وجود دارد.

دیگر خبرها

  • طلسم پروژه انتقال زندان زرند به خارج از شهر شكست/قول تخصيص بودجه
  • افزایش حقوقها مطابق قانون و هزینه‌های سبد خانوار نیست
  • ضرورت انتقال زندان به خارج از شهر زرند
  • تداوم پنجشنبه‌های مهربانی با کمک یکی از کارمندان زندان یزد
  • مجلس مصوب کرد: معافیت بورس از مالیات بر عایدی سرمایه
  • مصوبه مجلس درباره اموال مشمول مالیات بر عایدی
  • مصوبه مجلس درباره اموال مشمول مالیات برعایدی سرمایه
  • مصوبه جدید مجلس درباره مالیات بر عایدی سرمایه | چه دارایی‌هایی شامل این نوع از مالیات می‌شوند؟
  • تسری امتیازات رتبه‌بندی معلمان به آموزشیاران نهضت سوادآموزی
  • لزوم توسعه خدمات کتابخانه‌ای در حاشیه شهرها و مناطق روستایی سنندج