Web Analytics Made Easy - Statcounter

" واصف علی اف " روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود : تعداد روزانه مبتلایان به ویروس کرونا اگرچه بالاتر از ۲۰۰ نفر می باشد، نوعی هشداری باید برای همه ما باشد .

علی اف با تاکید بر این که در روزهای اخیر شمار مبتلایان به کرونا در جمهوری آذربایجان افزایش داشته است، اظهار داشت: مردم باید این وضعیت پیش آمده را مد نظر داشته باشند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام بهداشتی همچنین خاطر نشان کرد که در هفته های اخیر شمار روزانه مبتلایان از یکصد نفر پایین تر بود و به همین علت نوعی بی اعتنایی در جامعه نسبت به این بیماری به وجود آمد ولی در روزهای اخیر بالا رفتن شمار مبتلایان از ۲۰۰  نفر در واقع هشداری برای همه می باشد .

علی اف با اشاره به افزایش قابل توجه شمار مبتلایان در کشورهای همسایه همچون گرجستان و ارمنستان گفت که این  وضعیت ایجاب می کند تا بیشتر مراقب باشیم و کاهش محدودیت های قرنطیینه ای در جمهوری آذربایجان به آن معنا نیست که باید وجود ویروس کرونا را به فراموشی بسپاریم .

به گزارش منابع رسمی جمهوری آذربایجان تا به حال در مجموع ۴۲ هزار و ۱۱۰۴ نفر در جمهوری آذربایجان به ویروس کرونا مبتلا و ۳۹  هزار و ۴۰۴ نفر از آنها درمان شده و ۶۰۹ نفر جان خود را از دست داده است .

در حال حاضر دو هزار و ۹۱ نفر مبتلا به این ویروس در بیمارستانهای تخصصی جمهوری آذربایجان تحت درمان قرار می گیرند .

 جمهوری آذربایجان در رابطه با همه گیری ویروس کرونا از سوم مارس سال جاری میلادی ( ۱۳ اسفند  ماه) رژیم قرنطینه ویژه با هدف پیشگیری از شیوع این ویروس در سراسر این کشور به کار گرفته است.

 هیات دولت جمهوری آذربایجان در یک ماه اخیر در ارتباط با کاهش موارد ابتلا به ویروس کرونا برخی محدودیت های رژیم قرنطینه ویژه را لغو کرده است.

بنا به تصمیم هیات دولت جمهوری آذربایجان محدودیت های ورود و خروج از باکو پایتخت و دیگر شهرهای این کشور  از ۸ سپتامبر ( ۱۸ شهریور ماه) جاری لغو شده  است.

با این اقدام محدودیت های قرنطینه ای شامل تردد شهروندان در سراسر جمهوری آذربایجان برطرف شده است. با این حال حمل و نقل مسافر بین شهری همچنان ممنوع می باشد.

مرزهای زمینی، هوایی و دریایی جمهوری آذربایجان نیز برای سفر شهروندان به کشورهای خارجی و نیز ورود اتباع خارجی به این کشور، مسدود است.

بر اساس تصمیم هیات دولت جمهوری آذربایجان همچنین محدودیت های خدمات مشتری در داخل رستوران ها و غذاخوری ها برطرف شده است.

 هیات دولت جمهوری آذربایجان ۵ سپتامبر گذشته ( ۱۵ شهریورماه) نیز محدودیت های قرنطینه ای را در چند شهر از جمله گنجه، جلیل آباد، ماسالی، مینگچویر، یولاخ، برده، گورانبوی، گویگول، خاچماز و سلیان به دلیل کاهش موارد ابتلا به ویروس کرونا لغو کرد.

این در حالی است که هنوز برگزاری مراسم عروسی و عزاداری در سراسر جمهوری آذربایجان ممنوع و فعالیت مساجد و دیگر اماکن دینی نیز تعطیل شده است.

فعالیت مراکز تجاری بزرگ و نیز حرکت وسایل نقلیه عمومی در دو روز تعطیلات آخر هفته‌ نیز متوقف می باشد.

برچسب‌ها ویروس کرونا آذربایجان باکو پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا آذربایجان باکو ویروس کرونا آذربایجان باکو اخبار کنکور هیات دولت جمهوری آذربایجان ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۴۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان: رادار ناتو در ترکیه موشک‌های ایران به‌سوی اسرائیل را رهگیری نکرد

به گزارش صدای ایران از انتخاب، اردوغان که در یک گردهمایی ابراز همبستگی با فلسطینیان از طریق ویدیو سخن می‌گفت، افزود: «مرکز راداری در کورجیک [استان ملطیه]هیچ ربط، ارتباط، و پیوندی با هیچ کشوری بجز امنیت کشورمان و متحدانمان ندارد و نمی‌تواند داشته باشد.»

رئیس جمهوری ترکیه در بخش دیگری از سخنانش مدعی شد کشورش روابط دیپلماتیک و تجاری با اسرائیل را کاهش داده و محدودیت‌های تجاری بیشتری علیه اسرائیل وضع خواهد کرد.


به گفته او، از منظر تجاری، ترکیه تنها کشوری است که در ۵۴ گروه کالایی محدودیت علیه اسرائیل وضع کرده است.

رئیس جمهوری ترکیه شنبه این هفته با یک هیئت حماس به سرپرستی اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، در استانبول دیدار کرد.

به گفته عباس ولی، استاد علوم سیاسی، ترکیه تحت رهبری اردوغان حماس را بر تشکیلات خودگردان فلسطینی ارجح می‌داند.

آلومینیوم، فولاد، محصولات ساختمانی، سوخت جت، و کود‌های شیمیایی از جمله محصولاتی هستند که ترکیه صادرات آنها به اسرائیل را محدود کرده است.

اسرائیل نیز در واکنش به این اقدام ترکیه، برخی محصولات این کشور را ممنوع کرده است.

دیگر خبرها

  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • واکنش هند به انتقاد باکو از فروش تسلیحات به ارمنستان
  • اردوغان: رادار ناتو در ترکیه موشک‌های ایران به‌سوی اسرائیل را رهگیری نکرد
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • توافق میان باکو و ایروان نزدیک است
  • شولتز: توافق میان باکو و ایروان نزدیک است
  • باکو: اروپا در امور داخلی جمهوری آذربایجان دخالت نکند
  • ناآرامی‌ها در ارمنستان به دنبال واگذاری ۴ روستا به جمهوری آذربایجان
  • هشدار به خانم‌ها در استفاده از رُژ لب
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد