Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-28@08:50:54 GMT

کلاهبرداری در قالب لینک جعلی سایت آدیداس

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۲۵۰۲۳

کلاهبرداری در قالب لینک جعلی سایت آدیداس

معاون اجتماعی پلیس فتا با اشاره به ارسال لینک‌های جعلی خرید از سایت آدیداس برای شهروندان در شبکه‌های اجتماعی گفت: شهروندان برای خرید هر نوع کالایی حتما به سایت‌های معتبر دارای Enamad مراجعه کرده واز تهیه کالا از فروشگاه‌های آنلاین فاقد نماد اعتماد الکترونیک خودداری کنند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سرهنگ رامین پاشایی در تشریح این خبر اظهار داشت ؛ اخیراً پیامی حاوی "وعده کفش های رایگان آدیداس به مناسبت 93 سالگی این شرکت" برای کاربران ارسال می گردد که این پیام حاوی یک لینک مربوط به سایت جعلی آدیداس می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی بررسی های به عمل آمده توسط کارشناسان فنی این پلیس مشخص گردید ، این سایت دارای گواهینامه‌ امنیتی معتبر نبوده و از پروتکل ناامن http به جای https استفاده می‌کند که برای وب سایت یک شرکت مشهور و بزرگ امری غیر عادی است.

او افزود : در آدرس URL سایت جعلی در کلمه adidas بجای حرف i ، عدد یک کوچک انگلیسی قرار دارد . با توجه به نتایج به دست آمده این یک صفحه‌ جعلی و احتمالا آلوده به بدافزار بوده و قربانی به علت استفاده از مرورگر های به روز نشده متوجه جعلی بودن آن نشده بر روی لینک، کلیک کرده و وارد سایت می‌شود.

معاون اجتماعی پلیس فتا بیان کرد : این صفحات جعلی به احتمال زیاد قربانی را عضو یک شبکه بات نتی نموده یا در پس ماجرا از منابع سیستم آن برای استخراج ارز دیجیتال استفاده می‌کند و یا بدون اطلاع کاربر و به واسطه‌ تعاملی که با سایت برقرار کرده ، بدافزاری را برروی سیستم قربانی نصب کرده و اطلاعات آن را به سرقت می برند .

این مقام انتظامی در پایان  از شهروندان درخواست کرد توصیه‌‌های پلیس فتا را جدی گرفته و آنها را به کار ببندند تا در معرض این‌گونه کلاهبرداری ها قرار نگیرند و در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسcyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری با ما درمیان بگذارند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کلاهبرداری حوادث سرهنگ پاشایی آدیداس پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۵۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال

فرمانده انتظامی شهرستان سمنان گفت: کلاهبرداری که ۱۳ سال قبل از مردم مبلغ ۵ میلیارد ریال، کلاهبرداری کرده و متواری شده بود با اقدام به موقع پلیس دستگیر شد.

سرهنگ عباس عرب 8 اردیبهشت ماه با اعلام این خبر اظهار کرد: فردی به دلیل کلاهبرداری از سال ۱۳۹۰ تحت تعقیب محاکم قضایی بود که دستگیری وی در برنامه کاری ماموران انتظامی شهرستان سمنان قرار گرفت.

وی با اشاره به اشرافیت اطلاعاتی پلیس سمنان افزود: در پی انجام اقدامات خاص پلیسی متهم به سرعت شناسایی و با عملکرد سریع و به موقع پلیس در مخفیگاهش دستگیر شد.

سرهنگ عرب با بیان اینکه متهم از مردم مبلغ ۵ میلیارد ریال قرض گرفته بود و بعد متواری شده بود، اضافه کرد: این کلاهبردار حرفه‌ای و فراری برای ادامه رسیدگی به جرائم خود تحویل مراجع قانونی شد.
فرمانده انتظامی شهرستان سمنان تاکید کرد: پلیس در برخورد با تخلفات جدی است و همه تلاش خود را برای احقاق حقوق مردم به کار می گیرد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: همدان/ شهادت یک پلیس در حین دستگیری قاتل متواری ۱۰ مورد از رایج‌ ترین کلاهبرداری‌ های اینستاگرامی دستگیری قاتل متواری در کمتر از ۲۴ ساعت در ساوه

دیگر خبرها

  • سامانه دهک ریاست جمهوری فعال نشده است | مردم از باز کردن لینک ارسالی خودداری کنند
  • دستگیری کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال
  • کلاهبرداری با ترفند رسیدساز جعلی
  • وب‌سایت‌هایی که بازدید می‌کنید چقدر ایمن هستند؟
  • ۲۳۲ روستای بالای بیست خانوار لرستان به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کردند
  • دفترچه سوالات هنر و زبان‌های خارجی نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد + لینک سایت sanjesh.org
  • دستگیری عامل کلاهبرداری سرمایه گذاری اکسیر فارابی
  • دفترچه سوالات کنکور علوم انسانی و ریاضی منتشر شد + لینک سایت sanjesh.org
  • بلیط فروشی بازی پرسپولیس و آلومینیوم آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط footballeticket.ir
  • خبر‌های کوتاه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ از شهرستان‌ های خراسان رضوی