Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله  لطف الله دژکام امام جمعه شیراز روز سه شنبه در جمع اعضای ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا ، با اشاره به اهمیت چهار بعد سلامت اجتماعی، جسمی، روحی و معنوی، همکاری حوزه و دانشگاه را برای تقویت این ابعاد در بحران کروناویروس مورد تاکید قرار داد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز با حضور در نشست امروز ستاد دانشگاهی مدیریت کروناویروس به همراه اعضای کارگروه سلامت معنوی، ضمن تقدیر از تلاش ها و خدمات مجموعه سلامت استان طی قریب به هشت ماه گذشته، ابراز امیدواری کرد در ایام معنوی ماه صفر که به اهل بیت(ع) متعلق است، زمینه برای بهره مندی بیشتر از رحمت خداوندی و رفع بحران کروناویروس فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله دژکام ، تشکیل کارگروه سلامت معنوی را ابتکاری در فارس خواند که  شکل گرفت و می کوشد تا سلامت عمومی جامعه را در ابعاد اجتماعی، جسمی، روحی و معنوی سلامت که مورد تاکید سازمان جهانی بهداشت است، حفظ کند. 

وی ادامه داد: در این کارگروه تلاش شد تا پیش از اینکه در بحران کروناویروس جامعه با چالش های بزرگ مواجه شود، اقداماتی در حوزه سلامت معنوی جامعه شکل بگیرد.

امام جمعه شیراز در ادامه با اشاره به توانمندی علمی اعضای این کارگروه، استخراج مقالات علمی از اقدامات صورت گرفته را در این زمینه ضروری خواند و افزود: تعامل حوزه و دانشگاه می تواند پاسخ مناسبی برای حل مسایل جامعه باشد و در این زمینه باید در کنار دریافت گزارش ها از شرایط کنونی جامعه، با یک نگاه نقادانه علمی به ریشه یابی موضوعات پرداخت.

آیت الله دژکام با ابراز امیدواری نسبت به ثمربخشی اقدامات مشترک مجموعه سلامت و جامعه روحانیت در شرایط کنونی، دستاورد این هم افزایی را ترویج یک رفتار معقول و عالمانه در مواجهه با این اپیدمی در جامعه دانست.

امام جمعه شیراز در ادامه با بیان اینکه فارس توانست در این بحران نخستین پروتکل غسل و تدفین جانباختگان کروناویروس را در کشور تدوین کند، این اقدام را ثمره ای از تلاش مشترک جامعه روحانیت و مجموعه سلامت استان برشمرد و ابراز امیدواری کرد بتوان در ادامه نیز اینگونه همکاری ها را تقویت کرد.

  حجت الاسلام  حسین محمودیان  عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و عضو کارگروه سلامت معنوی ستاد دانشگاهی کروناویروس نیز با معرفی اقدامات انجام شده طی بیش از هفت ماه گذشته در این کارگروه به عنوان تلاشی مشترک برای هم افزایی جامعه دانشگاهی و جامعه روحانیت استان، از تدبیر و درایت  برای تشکیل این کارگروه از اواسط اسفند سال گذشته قدردانی کرد.

این عضو هیات علمی دانشگاه با اشاره به تعریف ۶ زیرگروه برای کارگروه سلامت معنوی استان شامل مراقبت های معنوی، فضای مجازی، روحانیت و حوزه علمیه، روابط عمومی، جامعه شناسی و روانشناسی، از تداوم برگزاری نشست های اعضای این گروه ها طی بیش از هفت ماه گذشته خبر داد.

حجت الاسلام  محمودیان پایین بودن آمار ابتلا در استان فارس در شرایط کنونی نسبت به دیگر استان های کشور را دستاوردی از انجام مجموعه اقدامات سلامت، فرهنگی و روانی در استان برشمرد.

وی طراحی مدل های مربوط به سبک زندگی در شرایط کرونا و مهندسی کیفیت انتقال این مدل ها به اقشار مردم را از تلاش های این کارگروه عنوان کرد که با جدیت دنبال شده و افزود: از جمله تلاش های موفق در این زمینه که به صورت جهادی انجام گرفت، غسل و تدفین جانباختگان کروناویروس بود که موجب آرامش جامعه در شرایط پرالتهاب روزهای ابتدایی شیوع بیماری شد.

حجت الاسلام  سید محی الدین طاهری  دبیر جامعه روحانیت شیراز نیز در این نشست ضمن تقدیر از خدمات مجموعه سلامت استان در بحران کروناویروس، خدمات مدافعان سلامت استان در کنار فرهنگ مردم فارس در زمینه رعایت دستورات بهداشتی را موجب پایین بودن آمار ابتلا در استان نسبت به دیگر استان های کشور عنوان کرد.

وی  با اشاره به اقدامات جامعه روحانیت شیراز و خواهران و برادران حوزه علمیه در این بحران، به ویژه در زمینه غسل و تدفین جانباختگان، تلاش های انجام گرفته که بدون هیچ چشمداشتی و به صورت داوطلبانه انجام گرفته اس را موجب برقراری آرامش در جامعه خواند.

 نظارت بر استفاده از وسایل محافظتی در مراکز بهداشتی درمانی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در نشست امروز ستاد دانشگاهی مدیریت کروناویروس، تقویت پروتکل های بهداشتی و اقدامات ضدعفونی در مراکز بهداشتی درمانی را مورد تاکید قرار داد.

مهرزاد لطفی در این نشست با بیان اینکه در بحران کروناویروس، حفظ سلامت کارکنان مجموعه سلامت، به ویژه افرادی که در تیم های بهداشتی و درمانی به صورت مستقیم با بیماران در ارتباط هستند، یک اصل مهم و مورد توجه بوده است، گفت: در شرایط کنونی که با افزایش آمار ابتلا و بستری بیماران در استان مواجه هستیم، این امر از اهمیت ویژه تری برخوردار است.

وی برنامه ریزی برای کاهش احتمال سرایت در محیط های درمانی، تقویت برنامه های ضدعفونی و تدوین دستورالعمل برای کاهش ازدحام در بخش های مختلف مراکز را در دستور کار اعضای این ستاد قرار داد.

تشدید نظارت بر استفاده از وسایل محافظتی در مراکز بهداشتی درمانی دانشگاه، دیگر تاکید رئیس دانشگاه در این نشست بود.

دکتر لطفی همچنین نظارت تیم های بهداشت محیط دانشگاه بر رعایت این دستورالعمل ها را موجب موفقیت این برنامه دانست.

در ادامه این نشست ضمن بررسی وضعیت ابتلا در شهرهای مختلف استان، برگزاری نشست های مجازی با مسوولان ارشد شهرستان های دارای شیوع بالا برای برنامه ریزی و هم افزایی در زمینه کنترل بیماری، مورد پیگیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز قرار گرفت.

برچسب‌ها ویروس کرونا لطف الله دژکام دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا لطف الله دژکام دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز بهداشت و سلامت ویروس کرونا لطف الله دژکام دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز بهداشت و سلامت اخبار کنکور بحران کروناویروس دانشگاه علوم پزشکی امام جمعه شیراز بهداشتی درمانی جامعه روحانیت ستاد دانشگاهی مجموعه سلامت شرایط کنونی سلامت استان الله دژکام تلاش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۵۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش مهم معلمان در ساختن آینده جامعه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان شاهین دژ به امامت حجت الاسلام مرادی امام جمعه شاهین دژ برگزار شد.

امام جمعه شاهین دژ باتبریک فرارسیدن هفته معلم به نقش و جایگاه این قشر زحمتکش اشاره کرد وگفت: معلمان ازافراد کلیدی جامعه هستند که نقش مهمی در پرورش نیروهای فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی درزندگی دانش آموزان دارندومی توانند دانش آموزان را که آینده سازان جامعه هستند و درآینده نقش ایفامی کنند هدایت وراهنمایی کنندتابتوانند آینده ی جامعه خود را به دست خود رقم زنند.

او بابیان اینکه بحث جنگ نرم دشمنان در مسایل سیاسی روز بسیار خطرناک است معلمان را حافظان و مدافعان فرهنگ اسلامی دانست که با در اختیار گذاشتن اطلاعات وآگاهی دادن به دانش آموزان ،آنان را از قصد وهدف دشمنان آگاه می سازند.

امام جمعه شاهین دژ سپس با تسلیت شهادت امام جعفر صادق (ع ) به جایگاه رفیع علمی این امام همام در تربیت شاگردان زیاد اشاره کرد وگفت: امام جعفر صادق (ع) شاگردان بسیاری را در علوم و دانش‌های گوناگون فقهی، علمی، کلامی، توحیدی، ولایتی، حدیث نفس، معرفت‌شناسی و... آموزش دادند به‌طوری که چهره‌های علمی بزرگ و بسیاری شخصیت‌های شناخته‌شده و مطرح در مکتب آن حضرت علم و دانش آموختند.

دیگر خبرها

  • حج نماد عظمت امت اسلامی است
  • پیام رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد به مناسبت روز جهانی ماما
  • امام جمعه شیراز : در مجلس ختم و فاتحه، موسیقی می‌نوازند / شراب‌خواری و قماربازی ضرر دارد / یک دانشمند گفته اگر نصف شراب‌فروشی‌ها تعطیل شود، به نصف بیمارستان‌ها نیاز نداریم
  • در جنگ اقتصادی و فرهنگی باید به آمادگی کامل برسیم
  • تظاهرات دانشجویان، استکبار جهانی را به مرز بحران کشانده است
  • نقش مهم معلمان در ساختن آینده جامعه
  • سبک زندگی اسلامی عاملی برای پیروزی بر جنگ ترکیبی
  • نباید با ایجاد دوقطبی‌های کاذب دشمن را به طمع بیندازیم
  • انتقاد امام جمعه یاسوج از شراب‌خواری پزشکان در شیراز
  • نوآوری و خلاقیت لازمه عبور از بحران‌های اقتصادی