Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قرچک و ورامین با بیان اینکه یکی از دغدغه های مجموعه منابع طبیعی جلوگیری از ورود دام به مراتع است، تصریح کرد: با اجرای دقیق مدیریت چرا و همکاری دستگاه های ذی ربط و راه اندازی گشت های ویژه مشترک محیط زیست و منابع طبیعی در صدد هستیم تا همزمان با فصل چرای پائیزه از ورود دام غیر مجاز شامل دام های فاقد پروانه، مازاد بر ظرفیت و خارج از فصل به جد جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا اصغر سپه وند که در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی کوچ پائیزه عشایر و اجرای مدیریت چرا سخن می گفت، گفت: با توجه به اهمیت حفظ پوشش گیاهی و نقش ارزنده آن در توسعه اقتصادی و اجتماعی، ضرورت حفظ منابع پایه آب و خاک و همچنین در راستای فراهم کردن بستر مناسب جهت تجدید حیات گیاهان مرتعی، مدیریت چرا و کنترل دام از اهمیت بسزایی برخوردار است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قرچک و ورامین در بخش دیگری از صحبت های خود اظهارکرد: فصل چرای پائیزه در مراتع قشلاقی ورامین از اول آبان آغاز می شود.

وی با اشاره به اینکه شهرستان ورامین دارای ۱۹۶هزار هکتار مرتع با ظرفیت مجاز ۳۳ هزار واحد دامی است، گفت: با توجه به عملیات بیولوژیک احیایی که در سطح ۱۵۰۰ هکتار از مراتع سیاهکوه این شهرستان به مرحله اجرا درآمده است، این مراتع امسال تحت پوشش حفاظت و قرق قرار دارد.

سپه وند درباره اجرای بند ب ماده ۲۹ قانون احکام دائمی کشور نیز اظهارکرد: اجرای این بند قانونی فرصت مناسبی است تا بهره برداران و مجریان طرح های مرتعداری در اجرای پروژه های منابع طبیعی مشارکت کنند و از این ظرفیت قانونی برای حفظ، احیا و توسعه عرصه های منابع طبیعی استفاده کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران در این جلسه هماهنگی مدیران جهاد کشاورزی، محیط زیست، امور عشایری، اعضای تعاونی های عشایری و تعدادی از مجریان طرح های مرتعداری حضور داشتند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اداره کل منابع طبیعی استان تهران قرچک ورامین دام غیرمجاز کوچ پاییزه عشایر منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۵۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع آوری ۹۰ تن پسماند و نخاله ساختمانی در پویش مسیر سبز ایران پاک

به گزارش خبرگزاری مهر، یوسف یوسفی اظهار کرد: سازمان حفاظت محیط زیست، به عنوان متولی حفاظت از طبیعت، اجرای طرح ملی «مسیر سبز - ایران پاک» را با هدف اجرای طرح‌های پاکسازی طبیعت، به ویژه حاشیه محورهای مواصلاتی شهری، روستایی و تفرجگاه‌ها راه‌اندازی و اجرای آن را به تمام استانداران ۳۱ استان کشور ابلاغ کرد.

یوسفی تاکید کرد: ابلاغ این طرح راهکاری برای کاهش پخش و پراکنش انواع پسماندها از جمله پلاستیک، کاغذ، ضایعات و نخاله‌های ساختمانی و تخلیه غیرمجاز پسماندهای صنعتی و ویژه در حاشیه محورهای مواصلاتی، مناطق ساحلی، دریایی و سایر زیستگاه‌های طبیعی کشور است تا علاوه بر کاهش آلودگی‌های بهداشتی و تخریب محیط زیست، گستره وسیعی از طبیعت از وجود زباله در امان بماند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: در بازه زمانی یک ماهه با مشارکت دستگاه‌های متولی و گروه‌های خودجوش مردمی، در طرح ملی مسیر سبز- ایران پاک در استان در ۴۸۰ هکتار از اراضی استان به میزان حدود ۹۰ تن پسماند و نخاله ساختمانی جمع آوری و به محل دفن بهداشتی و مجاز منتقل شد.

وی بیان کرد: طبق ماده ۷ قانون مدیریت پسماندها (‌مصوب ۱۳۸۳/۰۲/۲۰ مجلس شورای اسلامی) مدیریت اجرایی تمام پسماندها غیر از صنعتی و ویژه در شهرها، روستاها و حریم آنها به عهده شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، و در غیر این صورت بر عهده بخشداری‌ها است.

کد خبر 6094959

دیگر خبرها

  • دستگیری متخلفان شکار غیر مجاز در منطقه حفاظت شده هلن
  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در منطقه هلن چهارمحال‌وبختیاری
  • جمع آوری ۹۰ تن پسماند و نخاله ساختمانی در پویش «مسیرسبز- ایران پاک»
  • رزمایش حفاظتی اطفای حریق در شاهرود اجرا شد
  • خودداری از کوچ زودرس دام‌ها به مراتع
  • جمع آوری ۹۰ تن پسماند و نخاله ساختمانی در پویش مسیر سبز ایران پاک
  • آغاز اجرای طرح پاکسازی طبیعت در استان مرکزی
  • ۹۰ تُن پسماند و نخاله ساختمانی در استان مرکزی جمع‌آوری شد
  • سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی منجر به نابودی زمین می‌شود
  • شکست مرز‌ها در مناطق چهارگانه محیط‌زیست