Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-27@16:56:11 GMT

شهید شیری مصداق السابقون بود

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۲۵۱۸۱

شهید شیری مصداق السابقون بود

مهرداد افروزی، فرمانده تیپ۸۲ سپاه صاحب الامر(عج) قزوین گفت: شهید شیری در دفاع از حرم اهل بیت و جبهه مقاومت، جام شهادت را نوشید و اکنون بعد از گذشت پنج سال دوری به وطن و دیار خود بازگشت و در واقع مصداق السابقون بود فلذا مقرب درگاه الهی هم شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهرداد افروزی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین با اشاره به بازگشت پیکر شهید مدافع حرم ذکریا شیری اظهار کرد: خوشبختانه چشم انتظاری خانواده و همرزمان ذکریا شیری به پایان رسید و خبر بازگشت پیکر پاک این شهید دوباره یاد شهادت را در شهر و دیار شهیدپرور قزوین زنده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شهید شیری پاسداری بود که در طول خدمت مقدس خود در تیپ۸۲ حضرت صاحب الامر(عج) صادقانه خدمت کرد و سرانجام در دفاع از حرم اهل بیت و جبهه مقاومت، جام شهادت را نوشید و اکنون بعد از گذشت پنج سال دوری به وطن و دیار خود بازگشت و در واقع مصداق السابقون بود فلذا مقرب درگاه الهی هم شد.

فرمانده تیپ۸۲ سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین تصریح کرد: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری یکی از مصادیق پیام شهیدان برای امروز ما درباره گرایش پیدا نکردن به دشمن است، اگر این پیام‌ها را بشنویم، دیگر این گرایش به شرق و غرب و به دشمن و کفر و الحاد و مانند اینها، از بین ما رخت برخواهد بست.

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری درباره تاثیری که شهادت در فضای جامعه می‌گذارد فرمودند "هرجا شهادتی اتّفاق افتاد، در پی آن افتخار خانواده‌ی شهید بود، احساس عزّت بازماندگان شهید بود، هیجان و ابتهاج معنوی و روحیّه‌ی مضاعف در مردم بود و تأثیرات اجتماعی فراوان داشت؛ شهدا تا هستند، جانشان و تنشان و حرکت مادّی‌شان در خدمت اسلام و در خدمت جامعه‌ی اسلامی است، وقتی می‌روند، معنویّتشان، صدایشان تازه بعد از رفتن طنین انداز می‌شود. لسان شهدا بعد از شهید شدن بازمی‌گردد، با مردم سخن می‌گویند".

افروزی در پایان گفت: من و همرزمان آن شهید بزرگوار ضمن وفاداری به آرمان‌های شهدا، محضر خانواده معزز شهید پیمان می‌بندیم خالصانه برای پیمودن این مسیر پر رهرو از بذل جان دریغ نخواهیم کرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۵۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع پیکر ۲ شهید گمنام در قم

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم گفت: پیکر مطهر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس همزمان با ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) در مسجد مقدس جمکران به خاک سپرده می‌شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت الاسلام احمد لقمانپور اظهار داشت: پیکر مطهر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس همزمان با ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) در قم تشییع و در مسجد مقدس جمکران به خاک سپرده می‌شوند.

 وی افزود: مراسم تشییع این دو شهید والامقام، روز جمعه 14 اردیبهشت ساعت 16:30 دقیقه از میدان آل یاسین تا مسجد مقدس جمکران تشییع و در صحن اصلی این مکان مقدس به خاک سپرده می‌شوند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم گفت: این دو لاله گلگون کفن در عملیات‌های کربلای 5 و عاشورا به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • تشییع پیکر ۲ شهید گمنام در قم
  • گرامیداشت شهید جاویدالاثر احمد قلی قائدی در بن
  • یادواره سردار شهید سیدمعروف ایرانی در صومعه سرا
  • یک خبرنگار دیگر در غزه شهید شد/ شهادت ۱۴۱ خبرنگار از آغاز جنگ
  • یادواره خانگی شهید جابر صمدی در چهار برج
  • توضیحات آتش‌نشانی قزوین درباره شهادت یک آتش‌نشان
  • توضیحات آتش‌نشانی قزوین درباره حادثه‌ شهادت یک آتش‌نشان
  • برگزاری دوره سواد رسانه‌ای برای ۱۵۰ معلم در قزوین