Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-28@08:02:07 GMT

مردم پولی برای پس انداز ندارند

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۲۵۳۱۹

مردم پولی برای پس انداز ندارند

نتایج نظرسنجی هفته گذشته ما نشان می دهد مردم هیچ سرمایه ای ندارند که آن را پس انداز کنند.

پول نیوز - هفته گذشته رسانه پول نیوز در یک نظرسنجی از مردم پرسید که در شرایط فعلی ترجیح می‌دهید با سرمایه نقدی خود چه کاری انجام دهید؟ نتایج این نظرسنجی در طول یک هفته نشان داد ۵.۴۳ درصد مردم ترجیح میدهند سرمایه خود را در بانک پس انداز کنند، ۲۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۹۱ درصد در بورس، ۱۰.۸۷ درصد خرید ملک، ۳.۸ درصد خرید خودرو، ۱۱.۴۱ درصد خرید ارز و طلا و ۴۴.۵۷ درصد از مردم عنوان کرده اند که پولی برای پس انداز ندارند.

 

این نتیجه نشان دهنده اوضاع نابسامان اقتصاد کشور است که باعث شده مردم تمام دارایی خود را خرج مسائل روزمره کرده و سرمایه ای برایشان باقی نمی ماند که آن را پس انداز کنند.

 

این در حالی است که حسن روحانی به عنوان رییس جمهور کشور گویی هنوز صبح جمعه نشده تا خبر اوضاع نابسامان کشور را بشنود در جلسه ای مطرح می کند: امروز آمار وضع اقتصادی آلمان نشان می‌دهد اقتصادشان منفی ۵.۲ درصد کوچک‌تر شده است، اقتصاد ما شرایط بهتری دارد و رشد اقتصادی بدون نفت ما تا پایان سال مثبت خواهد شد. ببینید یک کشور پیشرفته که نه تحریم است و نه مشکلی دارد در این شرایط چنین وضعیتی دارد. اقتصاد ما شرایط بهتری از این رقم خواهد داشت و رشد اقتصادی بدون نفت ما تا پایان سال مثبت خواهد شد.

 

آیا اساسا چنین مقایسه‌ای درست است، در حالیکه آلمان بزرگترین اقتصاد اروپا به شمار می‌رود، در حالیکه کشورمان این روز‌ها سخت‌ترین شرایط اقتصادی خود را طی دهه‌های گذشته پشت سر می‌گذراند.

 

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: نظرسنجی سرمایه اقتصاد وضع اقتصادی اروپا پس انداز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۵۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش همتی به سخنان قالیباف: زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

آفتاب‌‌نیوز :

عبدالناصر همتی رییس پیشین بانک مرکزی نوشت: رئیس مجلس گفته اند: مالیات بر سوداگری شامل ۰/۵ درصد جامعه میشود و نگرانی ندارد!

همتی افزود: حتی اگر درصد اعلامی درست هم باشد، این نوع اظهار نظر بی توجهی به کار کرد علم اقتصاد و انتقال اثرات غیر مستقیم این نوع ازمالیات‌ها به سایر طبقات جامعه و فراهم شدن اسباب خروج سرمایه از کشور است.

وی نوشت: در واقع بر مبنای مالیات بر عایدی سرمایه از کسانى که به حکم عقل، در مقابل تورم از خود حفاظت می‌کنند، مالیات گرفته و صرفِ مخارجی میکنند که غالباً برای رشد اقتصادی زیانبار هستند. 

همتی به مسئولان توصیه کرد: بهتر است به جای این اقدامات، با علل تورم که موجب سفته بازی است، مقابله کنید و این قدر هم زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید!

دیگر خبرها

  • جاده پُر دست انداز یکی از روستا‌های فومن
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: آواربرداری از خرابی 10 ساله زمانبر است/ سیاست های اقتصادی دولت ثمر داده/ کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود
  • مهلت ارسال مقاله برای ویژه‌نامه فصلنامه روند با موضوع «پول دیجیتال بانک مرکزی CBDC» تمدید شد
  • واکنش خلجی به کنایه رسانه‌ها با عبارت «دولت کجاست؟»
  • ابهامات خط و نشان ارزی در دقیقه ۹۰ مجلس یازدهم
  • دولت رئیسی با ۸ پاسخ عجیب به ضرب‌الاجل اقتصادی قالیباف واکنش نشان داد / دعوای مجلس و دولت شدت گرفت
  • کاهش غیر منتظره نرخ تورم در حوزه پولی یورو /انتظارات بازار و بانک مرکزی اروپا
  • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند
  • واکنش همتی به سخنان قالیباف: زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید
  • تدوین سند چشم‌انداز توسعه حمل‌ونقل استان گلستان