Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت اپل اطلاعیه‌ای را با عنوان "سلام، سرعت" که کنایه‌ای احتمالی از سرعت بسیار سریع‌ فناوری 5G است، منتشر کرد. اپل با اولین سازنده‌ای که تلفن‌های 5G را به بازار عرضه کرد، خیلی فاصله دارد. تقریبا همه رقبای اپل مانند Samsung از قبل مدل‌های 5G را در قفسه‌های فروشگاه‌های خود دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اپل با این جدال احتمالا باعث جلب توجه مجدد کاربران به فناوری 5G خواهد شد.

پرچمدار آیفون برای نرم افزار‌های حرفه‌ای

سال گذشته اپل گوشی‌های پرچمدار آیفون ۱۱ را در دو مدل Pro و معمولی معرفی کرد که مدل Pro به دوربین‌های بیشتری مجهز بود، صفحه نمایش پرچمدار این شرکت نیز به نسبت مدل معمولی آن بهبود داشت اما قیمت آن به ۱۰۰۰ دلار رسید؛ در حالی که پرچمدار استاندارد ۷۰۰ دلار قیمت داشت. تحلیلگران انتظار دارند که اپل امسال هم دو مدل ایفون Pro داشته باشد که یکی از آن‌ها می‌تواند از صفحه نمایش بزرگتری از بزرگترین مدل Max سال گذشته برخوردار باشد. برخی از تحلیلگران انتظار دارند این مدل‌ها یک دوربین سه بعدی با ویژگی‌هایی مانند واقعیت افزوده و حسگر اثرانگشت که اپل اوایل امسال در برخی از مدل‌های iPad قرار داده است را داشته باشند. احتمالاً هر دو مدل iPhone Pro از ویژگی‌های 5G برخوردار هستند.

بیشتر بخوانید

همه چیز درباره پرچمدار جدید اپل/ آیا آیفون ۱۲ نسخه 5G دارد؟ یک آیفون پرچم دار برای همه

تحلیلگران انتظار دارند همانند سال گذشته، در این رویداد یک مدل مدل آیفون ۱۲ ساده که احتمالا دارای صفحه نمایش ارزان‌تر و دوربین کمتری با ویژگی‌های مدل پیشرفته مانند تراشه‌های جدید پردازنده A14 خواهد بود را معرفی کند. این مدل فقط در یک اندازه عرضه می‌شود، که در وسط محدوده قیمتی اپل قرار می‌گیرد و تلفنی است که اپل برای اکثر کاربران به عنوان گزینه مناسب تبلیغ می‌کند.

اندازه آیفون‌های اپل از زمان معرفی در سال ۲۰۰۷ تا امروز به طور مداوم افزایش یافته است و جدیدترین پرچمداران می‌توانند حتی بزرگترین جیب شلوار را نیز اشغال کنند. برای طرفداران تلفن‌هایی که می‌توان با یک دست به راحتی از آن‌ها استفاده کرد، iPhone SE با تراشه پردازنده جدیدتر است که، طراحی آن‌ها به iPhone 6 سال ۲۰۱۴ بازمی گردد، معرفی می‌شود.

امسال تحلیلگران انتظار دارند که اپل نسخه کوچکتری از پرچمدار خود را - که شاید آیفون ۱۲ مینی نامیده شود - به نمایش بگذارد و دارای ویژگی‌هایی مثل صفحه نمایش با حاشیه کوچکتر، اما نزدیک به آیفون SE است.

این مدل احتمالاً پایین‌ترین قیمت در پرچمداران اپل است، اما سوال اساسی این است که آیا از سریع‌ترین نسخه 5G به نام موج میلی متر پشتیبانی می‌کند؟ فناوری موج میلی متر به تراشه‌های رادیویی جدیدی نیاز دارد که هزینه تلفن‌ها را افزایش می‌دهد - برخی از تلفن‌های اندرویدی با این ویژگی هزینه بیشتری نسبت به هم رده‌های 5G دیگر دارند و فضای داخلی را اشغال می‌کنند.


یک HomePod کوچک

اپل خیلی زود وارد بازار اسپیکر‌های هوشمند شد و HomePod خود را در اوایل سال ۲۰۱۸ راه اندازی کرد، درست زمانی که رقبایش Amazon و Alphabet Inc’s Google بر بازار این اسپیکرها متمرکز شده بودند. اپل از آن زمان تاکنون نسخه HomePod را به روز نکرده است، اما تحلیلگران انتظار دارند بلندگوی کوچکتر و ارزان تری که احتمالا HomePod Mini نامیده می‌شود را معرفی کند، هرچند مشخص نیست که آیا اپل با قیمت ۴۰ دلاری برخی از کوچکترین بلندگو‌های آمازون و گوگل رقابت می‌کند یا خیر.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت اپل گوشی آیفون گوشی هوشمند صفحه نمایش تلفن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۵۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هرآنچه درباره نسل ششم آیپد ایر می‌دانیم

ایتنا - انتظار می‌رود که غول فناوری آمریکایی «اپل» در جریان رویداد «Let Loose» که به زودی برگزار می‌شود، از نسل ششم «آیپد ایر» رونمایی کند.
انتظار می‌رود که غول فناوری آمریکایی «اپل» در جریان رویداد «Let Loose» که به زودی برگزار می‌شود، از نسل ششم «آیپد ایر» رونمایی کند.
  اندازه به گزارش ایتنا، براساس شایعات، احتمالا اپل نسل ششم آیپد ایر را در دو اندازه، مدل معمولی 11 اینچی و مدل بزرگ 12.9 اینچی عرضه می‌کند.

گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد که مدل‌های آیپد ایر همچنان یک پنل LED معمولی را نمایش می‌دهند که اپل آن را نمایشگر Liquid Retina می‌نامد، اگرچه گران‌تر است.

به نظر می‌رسد که اپل ممکن است به پنل‌های LED معمولی پایبند باشد تا هزینه‌های تولید را تحت کنترل نگه دارد. نرخ تازه‌سازی احتمالاً فقط به 60 هرتز محدود می‌شود و لبه‌ها در مدل‌های آینده مشابه نسل پنجم آیپد ایر خواهند بود.

    رنگ‌ها
اپل به دلیل استفاده از رنگ‌های متنوع برای آیپد ایر معروف است و احتمالاً همین روند نیز ادامه خواهد داشت. همچنین انتظار می‌رود مدل‌های آیپد ایر آینده با طراحی فلزی متمایز، دکمه پاور با تاچ آی‌دی داخلی و یک پورت USB -C و چهار بلندگو عرضه شود.
  دوربین سلفی 
اپل احتمالاً دوربین سلفی را از حالت عمودی به حالت افقی منتقل می‌کند تا تجربه تماس ویدیویی آسان‌تر را فراهم کند.

با وجود تغییر در محل دوربین سلفی، مشخصات دوربین احتمالاً ثابت باقی می‌ماند و ممکن است آیپد ایر یک سنسور 12 مگاپیکسلی و همچنین یک دوربین 12 مگاپیکسلی در پشت داشته باشد.
  ذخیره سازی
در حال حاضر، آیپد ایر فعلی با تراشه M1 قدرتمند است و  اپل احتمالا در مدل بعدی آیپد ایر، تراشه را به M2 ارتقا خواهد داد و عملکرد قابل توجهی را در بخش CPU، GPU و هوش مصنوعی ارائه خواهد کرد.

همچنین، اپل احتمالا در آیپد ایر آینده ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی را در مدل پایه به اضافه حداقل ۸ گیگابایت رم، ارائه دهد. مقدار اضافی فضای ذخیره سازی و RAM قرار است به دستگاه کمک کند تا با ویژگی‌های هوش مصنوعی آینده که در رویداد WWDC امسال معرفی می‌شود، مقابله کند.

اپل به دلیل استفاده از انواع ذخیره سازی سریع PCIe شناخته شده است و نسل ششم آیپد ایر هیچ تفاوتی با مدل قبلی ندارد. در مدل قبلی آیپد ایر،  فضای ذخیره سازی تنها به 256 گیگابایت محدود شده است اما مدل بعدی ممکن است تا 1 ترابایت فضای ذخیره سازی افزایش یابد.
    باتری
انتظار می‌رود هر دو مدل آیپد ایر باتری بزرگتری داشته باشند و مانند آیفون با پشتیبانی از شارژ سریع‌تر و تراشه کارآمدتر از باتری جدید استفاده کند.

دیگر خبرها

  • آمده‌ایم که بمانیم!
  • (عکس) مگس دم‌عقربی، احتمالا عجیب ترینِ خانواده مگس ها!
  • مگس دم‌عقربی ، احتمالا عجیب ترینِ خانواده مگس ها! (عکس)
  • آیت‌الله جوادی آملی: حجاج باید پرچمدار فرهنگ ایران اسلامی باشند
  • شیخ صدوق بیش از هزار سال پرچمدار مکتب امام صادق(ع) و سایر اهل بیت(ع) بوده است
  • امام صادق(ع)‌ پرچمدار ترویج معارف شیعه و مبارزه با تحریف دین بود
  • هرآنچه درباره نسل ششم آیپد ایر می‌دانیم
  • حجاج ایرانی باید پرچمدار فرهنگ ایران اسلامی باشند
  • پوکو F6 پرو بار دیگر رؤیت شد؛ این بار با پردازنده پرچمدار و ۱۶ گیگابایت رم
  • جزئیات هوش مصنوعی آیفون لو رفت!