Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی دولت گفت: ۶۷۲۷مدرسه به دلیل عدم رعایت پروتکل ها یا رعایت نکردن پروتکل ها، غیر حضوری شدند و تعدادی از مدارس اخطار گرفته اند و یا پلمپ شدند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، «علی ربیعی»، سخنگوی دولت، در نشست خبری خود ضمن تسلیت به مناسبت رحلت و شهادت رسول اکرم و امام حسن و امام رضا (ع) گفت: ما ایرانیان  با عشق به ائمه اطهار زیسته ایم و‌ همواره از مشق و‌ آموزه های آنها، الگو برداری کردیم و از گذرهای سخت تاریخ گذشته ایم، این شهادت ها جانگداز و‌ جانسوز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در هفته گذشته با توجه به نگرانی هایی که از گسترش کرونا وجود داشت، جلسات متعددی را به این امر اختصاص دادیم. این سخت گیری ها و‌ جرایم انجام‌ شده و تصمیم‌ گیری شده برای حفظ جان شهروندان است. هدف اصلی ما جریمه نبوده است بلکه توجه جامعه به رعایت دستورالعمل های بهداشتی و اهمیت جان انسان ها است؛ جریمه برای متنبه کردن افرادی است که نه برای خود و نه برای دیگران، احترام و اهمیت قایل نیستند.

ربیعی بیان کرد: در تهران در روزهایی رعایت پروتکل های بهداشتی به ۳۲ درصد رسید. طبق گزارش ها تاکنون استفاده از ماسک تا حدودی زیادی مراعات می‌شود و نسبت به روزهای قبل افزایش یافته و ۶۷۲۷مدرسه به دلیل عدم رعایت پروتکل ها یا رعایت نکردن  پروتکل ها، غیر حضوری شدند و تعدادی از مدارس اخطار گرفته اند و یا پلمپ شدند.

غالب افرادی که جان باخته اند به علت مراجعه دیر به مراکز بهداشتی و درمانی بوده و ریه آنها درگیر شده است. متاسفانه رفت و آمدهای خانوادگی و جمع شدن های خانوادگی و همسایگی و‌ دوستی عامل گسترش کرونا، بوده است.

او افزود: تصمیم گرفته شد که ده هزار تست جهت شناسایی مبتلایان، اضافه شود. همچنین هزار میلیارد تومان به سازمان مرکزی تعاون روستایی تخصیص یافته تا خریدهای تضمینی در اقلام کشاورزی انجام‌ گیرد.

متن اولیه نشست سخنگوی دولت به شرح زیر است:

نگار من که به مکتب نرفت و خط ننوشت

بغمزه مساله آموز صد مدرس شد

در آستانه سالروز رحلت پیامبر عظیم الشان اسلام (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) قرار داریم. اسلام دین رحمت و حضرت رسول (ص) نماد عطوفت و رحمانیت است.

پیامبر اسلام با جمله نورانی "انی بعثت لاتمم مکارم الاخلاق" فلسفه بعثت را اخلاق و تزکیه فرد و جامعه معرفی کردند. امروز بیش از هر زمانی در دوران دشواری ها و سختی ها به الگوی اخلاقی بزرگان این که همانا اتکا به خداوند، صبر و حسن سلوک در میان هم است نیازمندیم.

ملت ایران با عشق به ائمه اطهار زیسته اند و در شرایط مختلف در فرازها و سختی با الگوگیری از مشی و آموزه های آنان از گذار سخت تاریخی گذشته اند.

در مورد کرونا، در جلسه قبل ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا به علت نادیده گرفتن حفظ جان افراد توسط عده ای به ناچار تصمیمات سخت گیرانه تر اتخاذ شد.

این سخت گیری ها از جمله جرائم انجام شده فقط برای حفظ جان شهروندان است و هدف اصلی توجه جامعه به رعایت دستورالعمل های بهداشتی و اهمیت حفظ جان انسانهاست.  

اساسا جریمه هدف نیست، جریمه یک ابزار است، هشدار برای خودکنترلی است و ایجاد اتفاق عمومی ذهنی برای رعایت دستورالعمل های بهداشتی است و این نظارت عمومی می طلبد.

ستاد ملی بدنبال این است که رعایت دستورالعمل های بهداشتی اعم از رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و شست و شوی مرتب دست ها آنچنان باید نهادینه شود که تخلف از دستورالعمل به یک ناهنجار تبدیل شود.

در خصوص رعایت دستورالعمل های بهداشتی، نانوایی ها، و رستوران ها بیشترین اخطار بهداشتی دریافت کرده اند.  

متاسفانه رعایت پروتکل بهداشتی در سطح کشور به 42 درصد و در تهران به 32 درصد رسیده است.

استفاده از ماسک در سطح کشور کاملا کاهش یافته است.

در این مدت 6 هزار و 728 مدرسه به دلیل عدم امکان رعایت پروتکل های بهداشتی از حضوری به غیرحضوری تبدیل شده است.

همچنین در جلسه ستاد ملی مطرح شد که علت بالا بودن آمار جان باختن افراد در مدت اخیر، دیر مراجعه کردن به مراکز درمانی و پیشرفته شدن بیماری بوده است و یک بررسی دیگر هم نشان می دهد ابتلای خانوادگی شدت گرفته است و این نشان از عدم رعایت مسائل بهداشتی در سطح خانواده ها می باشد.

در همین راستا مقرر شد وزارت بهداشت با افزایش سریع کمیت و کیفیت غربال گری با اضافه شدن 10 هزار تست در روز نسبت به روزهای گذشته جهت شناسایی مبتلایان تسریع بخشد.

اهم مصوبات دولت

- برای حمایت از کشاورزان موضوع خرید تضمینی محصولات مختلف یکی از سیاستهای دولت است. و بر همین منظور هم 1000 هزار میلیارد تومان به سازمان مرکزی تعاون روستایی تسهیلات اختصاص یافت تا خرید های تضمینی به موقع صورت گیرد. سازمان مذکور برنامه عملیاتی خرید محصولات کشاورزی را پیش بینی اعلام خواهد کرد

- با شروع فصل بارندگی برای تکمیل پروژه های رهکشی 300 میلیارد تومان باری زهی کشی دشت کمیشان برای اجرای پروژه های پیشگیرانه اختصاص یافت.

- ما در راستای سیاست های همسایگی و گسترش روابط با همسایگان مجوز امضای موقت موافق نامه تجارت ترجیحی بین دولتهای ایران و افغانستان اتخاذ شد.  

قطعا این امر به گسترش تجارت و امنیت مرزها و افزایش درآمد فعالیت های اقتصادی در مرز و بهبود شرایط هر دو جامعه و مردم کمک خواهد کرد.

ما کماکان در تمام مرزها به دنبال صلح و افزایش تجارت می باشیم و هنوز هم معتقدیم بهترین راه حل صلح برای منطقه و طرح صلح هرمز می باشد . باز هم همگان را به همکاری در این زمینه دعوت می کنیم.

- دولت به منظور افزایش توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی موضوع نحوه واگذاری مطالبات قرارداری (فاکتورینگ) تصویب کرد. این شیوه در تامین مالی زنجیره تامین کمک زیادی به تولید گران و عرصه کنندگان خدمات خواهد داشت.

همچنین در روزهای اخیر بحث کمبود نان در برخی استان ها مطرح شده بود. این موضوع در دولت هم مورد بحث قرار گرفت. بررسی ها نشان داد هیچ علت خاص و نگران کننده ای برای این مسئله منطقه ای وجود نداشته است. برخی علل منطقه ای اعم از سودجویی برخی واحدهای صنفی و نیز قاچاق آرد این مشکل مقطعی و منطقه ای را به وجود آورده است.

بطور کلی ما هیچ کمبودی در کل کشور نداریم. خودکفایی ما در محصول گندم کماکان برقرار است و تولید ما رو به افزایش است و دخایر مناسبی هم داریم.

در هفته ی گذشته خوشبختانه در پرتو تعاملات دیپلماتیک، جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان به حول یک آتش بس اتسانی به توافق رسیدند. البته در این میان شاهد یک نقض آتش بس دردناک بودیم که در خاک و خون غلطیدن تعدادی از زنان، کودکان و اهالی بی گناه شهر گنجه نقطه ای اوج آن بود. گنجه شهر نظامی گنجوی در فراسوی تعلق آن به جمهوری اذربایجان، ضمناً ستاره ای است در کهکشان ادب و فرنگ جهانی و ادبیات فارسی.  

پرده خلوت چو برانداختند

جلوت اول به سخن ساختند (نظامی)

همانطور که بارها گفته ایم ما از هر گونه ابتکاری که بتواند موجب توقف جنگ میان آذربایجان و ارمنستان، برقراری آتش بس و جلوگیری از کشته شدن انسانها گردد، حمایت می کنیم. در این راستا از همان ابتدای شروع درگیریها و در جریان گفتگوهای رئیس جمهور و وزیر امور خارجه کشورمان با همتایان خود در دو کشور ارمنستان و جمهوری آذربایجان و مقامات سایر کشورهای منطقه و همچنین موضعگیریهای سایر مسئولین رسمی کشورمان، جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را جهت میانجیگری، کمک به حل بحران و کاهش تنش بین دو کشور اعلام کرده است.

ایران یکی از کنشگران معدودی است با همه طرفین و کنشگران این موضوع اعم از دو طرف درگیر و طرف‌های دیگر منطقه‌ای روابط خوبی دارد. از این بعد، در جایگاه ویژه‌ای داشته و رسالت مهمی داریم. براین اساس سعی کردیم به شکل دوجانبه با هر دو پایتخت در ارتباط مستمر باشیم،: دسترسی یکسانی به خاطر سیاست‌های درست قبلی وجود دارد و هم با کنشگران منطقه‌ای در ارتباط باشیم. ما از توقف خصومت ها در منطقه ناگورنو-قره باغ به عنوان قدمی در راستای صلح استقبال می کنیم و از همسایگان خود می خواهیم که بر اساس احترام به حقوق بین الملل و تمامیت ارضی، در گفتگوهای جدی مشارکت کنند و از هرگونه اقدامی که آتش بس و نخستین گام ها به سوی دیپلماسی و صلح را متزلزل کند، بپرهیزند. در پایان لازم است که نگرانی و تاسف عمیق دولت جمهوری اسلامی ایران را از کشته شدن غیرنظامیان اعلام کنم و بر ضرورت عدم تکرار این حوادث در حالیکه منطقه و مردمان کشورهای ما بیش از هر زمانی به صلح و آرامش نیاز دارند، تاکید کنم.

روز جهانی دختر هم بهانه ای است تا هر سال دو تبریک به دختران ایران زمین داشته باشم. روز تولد حضرت معصومه (س) و روز جهانی دختر.

بی تردید ما نیازمند سیاستگذاری مداوم معطوف به زن در سالهای متمادی هستیم. دختران ما با موانع فرهنگی، اجتماعی و حقوقی روبرو هستند که برای حضور آنها در فرآیند توسعه کشور باید آنها را برطرف کرد.

دختران ایران زمین روزتان مبارک!

در این هفته صدای آشنای دلنشین مردم خاموش شد و شجریان به رحمت حق پیوست.

شجریان در جان جهان ایرانی جایگاه والایی داشت. او به تنهایی یک پل فرهنگی بود که تهران و شیراز و اصفهان و تبریز و همه شهرهای میهن را به "دوشنبه"، " سلیمانیه" و "کابل" و "باکو" پیوست داد.

مرغ باغ "ربنا" در مراودات پر برکتی که با چهره های درخشان موسیقی مقامی جمهوری آذربایجانی، تاجیکستان و افغانستان داشت، خویشاوندی آوازی یک تمدن بزرگ را به نمایش گذاشت.

تسلیت به دوستداران ایشان، اهالی هنر و موسیقی و خانواده وی

در آستانه روز جهانی عصای سفید هستیم و با پاس قدردانی به این دسته از هموطنان و به دلیل لزوم احترام جامعه به گروههای توان یاب، سالمندان و کودکان امروز از دوست دیرین و همکار رسانه ای عزیز جناب آقای معینی، مدیرمسئول ایران سپید که در تدوین لایحه جامع معلولان نقش آفرینی کردند، دعوت می کنم دقایقی مهمترین مسائل در حوزه خود را بیان کنند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: علی ربیعی رعایت دستورالعمل های بهداشتی رعایت پروتکل ها منطقه ای حفظ جان آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۵۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با دیپلماسی فعال منطقه‌ای ایران خط لوله صلح با وجود کارشکنی آمریکا در حال ساخته شدن است

به زعم کارشناسان فروش نفت و گاز در شرایط تحریم اقتضاهای خاص خودش را دارد. البته به طور کلی بازاریابی برای فروش نفت و گاز کشور تخصص خاصی می طلبد، اما این امر در شرایط تحریم اهمیت بیشتری پیدا می کند.

واقعیت این است که طی سال های اخیر صادرات نفت و گاز کشور با محدودیت هایی روبرو شد. دولت سیزدهم و وزارت نفت تلاش خود را در راستای به اجرا گذاشتن یک دیپلماسی انرژی فعال در منطقه به منظور فروش گاز به همسایگان در دستور کار قرار دادند.

یکی از مهم ترین تلاش های دولت که اخیراً به اجرا گذاشته شده است، تلاش در راستای احیای خط لوله گاز ایران-پاکستان-هند است. اخیراً اخباری مبنی بر از سرگیری ساخت خط لوله در بخش پاکستانی منتشر شد. این خبر بسیار خوش حال کننده است، زیرا موفقیت کشورمان را در این حوزه نشان می دهد. در صورتی که این خط لوله با موفقیت تکمیل شود و بتوانیم اسلام آباد را متقاعد کنیم که از ایران گاز مورد نیاز خود را تأمین کند، اتفاقات خوبی به لحاظ صادرات گاز برای کشورمان رخ می دهد.

 محمدصادق مهرجو، کارشناس ارشد انرژی در ارتباط با دیپلماسی انرژی به اجرا گذاشته شده در دولت سیزدهم تصریح کرد: از ابتدای شروع به کار این دولت اقدامات خوبی در زمینه روابط ما با کشورهای همسایه در حوزه انرژی اعم از نفت، گاز و فرآورده شروع شد.

وی ادامه داد: در سال 1400 بدهی های کشور به ترکمنستان انجام شد. این موضوع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بود. طی سال های قبل از آن به بهانه عدم پرداخت بدهی ها، جریان گاز ترکمنستان به کشور ما قطع شد.

این کارشناس انرژی خاطرنشان کرد: شمال شرق کشور در قسمت انتهایی خطوط لوله گاز در کشور قرار دارند و با افت فشار در این بخش روبرو هستیم. در زمستان 1401 به خاطر برداشت زیاد از خطوط لوله در مسیر گازرسانی و افت فشار در بخش های پایانی، دچار قطع گاز در مناطق شمال شرق کشور شدیم.

مهرجو گفت: در این شرایط، به دلیل سرمای زیاد، جریان گاز ترکمنستان به کشور ما نیز قطع بود و با مشکلات عدیده ای همچون تعطیلی پایتخت و مسائل دیگر روبرو شدیم.

وی ادامه داد: بعد از اتفاقاتی که در سال 1401 رخ داد، دولت به دنبال انعقاد یک قرارداد پایدار انتقال گاز به کشورمان از ترکمنستان برآمد. همچنین قرارداد سوآپ با آذربایجان امضا کردیم. بعد از شیطنت های سیاسی که آذربایجان انجام داد، تحرکات خوبی انجام دادیم. از یک طرف پیام قدرت کشور را به آذربایجان مخابره کردیم و از طرف دیگر توسعه روابط تجاری از طریق مبادلات انرژی را پیگیری کردیم.

این کارشناس انرژی خاطرنشان کرد: آذربایجان صادرکننده گاز است اما به دلیل قراردادهایی که در زمینه ال ان جی با دیگر کشورها دارد، واردکننده گاز نیز محسوب می شود. وزارت نفت با دیپلماسی فعال انرژی که به اجرا گذاشت، توانست به سوآپ گاز از ترکمنستان به آذربایجان بپردازد. به نحوی که روزانه به واردات 7 میلیون متر مکعب گاز از ترکمنستان پرداختیم و 1 میلیون متر مکعب از آن را به آذربایجان صادر کردیم.

مهرجو خاطرنشان کرد: قرارداد قدیمی ای در زمینه سوآپ گاز و برق با ارمنستان داشتیم. به جمهوری نخجوان هم گاز صادر می کنیم که رقمش بالا نیست و زیر 1 میلیون متر مکعب است. عمده ترین شرکای کشور در زمینه صادرات گاز ترکیه و عراق محسوب می شوند که تعهد صادراتی روزانه بین 70 تا 80 میلیون متر مکعبی گاز با آن ها داریم.

وی ادامه داد: خط لوله صلح مبنی بر صادرات گاز از ایران به پاکستان که تا هندوستان نیز کشیده می شود، در دستور کار قرار گرفت. تحت تأثیر فشارهای سیاسی آمریکا و رقبای ما در منطقه این خط لوله به نتیجه نرسید. اما در جریان قرار گرفته ایم که قرار است با پیگیری های صورت گرفته از طرف کشورمان، پاکستان بخش مربوط به خودش را از این خط لوله تکمیل کند. به این ترتیب، با پیگیری مستمر دیپلماسی فعال منطقه ای در حوزه انرژی توانستیم که به تمدید قرارداد گازی عراق برسیم، سوآپ گاز از ترکمنستان را از سر بگیریم و خط لوله صلح با وجود کارشکنی آمریکا، در حال ساخته شدن است و با این اقدامات بستری برای تبدیل شدن کشورمان به هاب گازی منطقه فراهم خواهد شد.  

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • با دیپلماسی فعال منطقه‌ای ایران خط لوله صلح با وجود کارشکنی آمریکا در حال ساخته شدن است
  • رحیم‌پور ازغدی: یهودی‌ها اصلا تمام شدند | در آمریکا می‌گفتند «مارگ بار اسرائیل» +فیلم
  • میزان پیشرفت طرح‌های خدمات بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم ۵۵۰ درصد بوده است
  • بهره‌برداری ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی لرستان در دولت سیزدهم
  • ممبینی خبر داد: افزایش پاداش تیم‌های ملی با یکسری پروتکل‌ها
  • جریمه ۲۰ میلیارد ریالی مدرسه غیر انتفاعی در اردبیل
  • جریمه تاوان ثبت نکردن موادبهداشتی فروشگاه مواد غذایی در کرمانشاه
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم
  • یک مدرسه غیر انتفاعی به دلیل اضافه دریافتی ۲۰ میلیارد جریمه شد