Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، بررسی ها و شواهد عینی که در نشریات پزشکی کشورهای آسیای شرقی نیز منتشر شده است نشان می دهد در کشورهایی که استفاده از ماسک بیشتر بوده و بر آن تاکید شده، شیوع ویروس کرونا بسیار خفیف تر بوده است.

پزشکان و متخصصان هنگ کنگی تحقیقات گسترده ای در این زمینه بر اساس اسناد و مدارک موجود در بسیاری از کشورهای آسیایی مانند چین و ژاپن و کره جنوبی انجام داده اند که ثابت می کند استفاده از ماسک های صورت در این کشورها بسیار فراگیر و به عنوان یک آداب بهداشتی مراعات شده است، در حالی که در بسیاری از کشورهای غربی، استفاده از آن در میان مردم کمتر رایج است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان هنگ کنگی با جستجوها و نظرخواهی های اینترنتی نیز به این موضوع پرداخته اند و موضوع کمیت علاقه عمومی به استفاده از ماسک را بررسی کرده اند. آنها ۴۲ منطقه در شش قاره را مورد بررسی قرار داده و به این نتیجه رسیده اند که کمیت استفاده از ماسک در میان کشورهای آسیایی بسیار چشمگیر بوده است و در برخی از کشورها مانند چین ۹۸ درصد از افراد مورد نظرخواهی گفته اند که از ماسک استفاده می کنند و این الگوهای مشابه در برخی مناطق مانند تایوان و تایلند و مالزی هم دیده شده است. 

« سانی وونگ » دانشیار گروه پزشکی و درمانی دانشگاه چین در هنگ کنگ می گوید که اگرچه این منطقه بعضا درگیر موج های قوی از همه گیری شد، اما یکی از اصلی ترین راه های موفقیت هنگ کنگ در مهار همه گیری این بوده که مردم داوطلبانه از پوشش ماسک استفاده کرده و یا فاصله گذاری اجتماعی را مراعات کرده اند.

این در شرایطی است که در کشوری مانند چین که حتی امروز عمدتا عاری از ویروس کرونا است و تحت تدابیر شدید دولت و کمیسیون های بهداشتی همه گیری به طور تقریبا کامل مهار شده است، مردم هنوز از ماسک استفاده می کنند و ورود آنها بدون ماسک به فروشگاه ها، مدارس، مکان های عمومی و ادارات ممنوع است. ضمن انکه برنامه سنجش تب تقریبا در ورودی بیشتر ادارات و نهادها و بخصوص بانک ها ادامه دارد و هنوز دستور کاری برای توقف این اقدامات صادر نشده است. 

البته پژوهشگران هنگ کنگی در تحقیقاتشان به این نتیجه رسیده اند که طیفی از اقدامات بهداشتی می تواند برای مهار کرونا موثر واقع شود که شامل ماسک زدن، فاصله گذاری اجتماعی، رعایت اصول بهداشتی و مسوولیت پذیری در اجرای فرامین دولت و کمیسیون های بهداشتی منطقه ای و محلی است.

پزشکان می گویند که زدن ماسک بسیار اهمیت دارد و یکی از علت هایی که در کشورهایی نظیر کره جنوبی و چین و ژاپن و منطقه هنگ کنگ و تایوان موفقیت ها بیشتر بوده به همین دلیل است و اینکه بخصوص در مواقعی که ارتباط نزدیک اجتناب ناپذیر است، افراد باید حتما از ماسک استفاده کنند. 

آنها می افزایند که در جریان خریدهای فروشگاهی و یا حتی ورود به مکان های عمومی و یا محافل جمعی و مهمانی ها، لازم است که به زدن ماسک بسیار توجه شود و حتی توصیه هایی شده است مبنی بر اینکه در صورت لزوم در برخی از این مکان ها باید ماسک در اختیار افراد قرار گیرد.

در چین هم اکنون این مسایل به طور کامل مراعات می شود و افرادی که ماسک برصورت ندارند حتی در فضای باز بعضا با نگاه های خاصی از سوی دیگران مواجه می شوند که احساس خوبی برای آنها ندارد و باعث می شود تا آنان نیز از ماسک استفاده کنند. این موضوع بویژه دربرخی از مکان ها شدت می گیرد و برای مثال در چین هیچکس بدون ماسک نمی تواند سوار مترو و یا اتوبوس شود.

سانی وونگ اظهار می دارد: ما معتقدیم که استفاده از ماسک صورت، شستن دست و فاصله گذاری اجتماعی از اجزای مهم و اقدامات غیرپزشکی و دارویی برای مبارزه با ویروس کووید ۱۹ است.

در پکن پایتخت چین اگرچه از مدت ها قبل دولت اعلام کرده بود که مردم دیگر در فضای آزاد نیازی به استفاده از ماسک ندارند، اما هنوز مردم داوطلبانه از آن استفاده می کنند و تقریبا چهره شهر مانند شهری است که کرونا بتازگی در آن شیوع پیدا کرده است در شرایطی که از ماه مه به این طرف وضعیت در پکن جزو معدودی از روزها، عادی و پایتخت عاری از ویروس بوده است. 
در ژاپن هم شرایط مطابق با برخی از آداب و سنن بهداشتی خاص این کشور شکل گرفته است. اینکه ژاپنی ها به طور کلی و سنتی علاقه زیادی به استفاده از ماسک زدن دارند و البته برای این کار دلایلی هم ذکر کرده اند.

ژاپنی ها ماسک زدن را برای بهداشت مناسب می دانند. در واقع عقیده مردم در ژاپن این نیست که طرف مقابل بیمار است بلکه برعکس هر فردی می گوید ممکن است خودش آلوده باشد و یا دستانی آلوده داشته باشد و برای جلوگیری از مبتلا کردن دیگران از ماسک استفاده می کند.

به غیر از این برای ژاپنی ها ماسک زدن بهترین روش برای پیشگیری از گرد و غبار و آلودگی است و دیگر اینکه برخی از افراد نیز که بعضا در جامعه احساس شرمندگی دارند و یا خجالت می کشند و یا عده ای دیگر که ماسک زدن را یک روش مدرن و جالب برای پوشش صورت می دانند ، از آن استفاده می کنند و در مجموع فرهنگ ماسک زدن در این کشور بسیار سنتی و در عین حال پربار و پرمعنا است.

برچسب‌ها کره‌ جنوبی ویروس کرونا هنگ کنگ ژاپن پکن پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کره جنوبی ویروس کرونا هنگ کنگ ژاپن پکن کره جنوبی ویروس کرونا هنگ کنگ ژاپن پکن اخبار کنکور استفاده می کنند ماسک استفاده استفاده از ماسک ویروس کرونا ماسک زدن هنگ کنگ مکان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۵۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا

آژانس دارویی اتحادیه اروپا به‌روزرسانی واکسن‌های کرونا را به منظور هدف قرار دادن سویه JN.۱ توصیه کرده است.

به گزارش ایسنا، سویه JN.۱ با خانواده سویه XBB که توسط واکسن های به روز شده قبلی هدف قرار گرفته بود، متفاوت است و اکنون موارد ابتلا به آن در جهان از انواع XBB پیشی گرفته است.

بنابر اعلام مرکز اطلاع رسانی آژانس دارویی اتحادیه اروپا، شواهد نشان می‌دهد هدف قرار دادن سویه JN.۱ به حفظ اثربخشی واکسن ها با ادامه تکامل سارس-کوو-۲ کمک می‌کند.

ویروس کرونا هنوز هم ماهانه باعث مرگ هزاران نفر می‌شود.

بیشتر بخوانید:

کرونا در جهان؛ جدیدترین سویه‌های در گردش در ماه‌های اخیر

این آژانس می‌گوید می‌خواهد با سازندگان واکسن ملاقات کند و درباره چگونگی ساخت نسخه‌های جدید این واکسن برای برنامه واکسیناسیون امسال مشورت نماید.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) در تاریخ جمعه ۵ مه ۲۰۲۳ به‌ طور رسمی پایان وضعیت اضطراری کووید ۱۹ در جهان را اعلام کرد. این سازمان در ژانویه ۲۰۲۰، شیوع ویروس کرونا را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی و نگرانی بین‌المللی اعلام کرده بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۱۸ کرسی آسیای مرکزی به والیبال ایران رسید
  • ۱۸ کرسی آسیای مرکزی به نام والیبال ایران
  • اجبار دانش‌آموز برای تهیه لباس فرم جدید ممنوع است
  • غول جدید ماهواره‌ای به رقابت با ایلان ماسک می‌رود
  • ملاقات آی شو اسپید با ری میستریو و گرفتن ماسک ویژه از اسطوره WWE / فیلم
  • رونمایی از کتاب در جستجوی آداب آبادانی در یزد
  • غذاهای محلی ریشه در آداب‌و رسوم جامعه دارد
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • معرفی ۴ ماسک معجزه آسا برای مو با تخم مرغ + طرز تهیه
  • سهام تسلا به دلیل شایعات مربوط به قرارداد چین افزایش یافت