Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان از سال ۹۳ تاکنون ۵۷۸ هزار و ۶۷۱ هکتار تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی در استان کرمان صورت گرفته که تاکنون ۱۰۳۰ هکتار اعاده به وضعیت سابق و ۶۴۴ میلیارد ریال ارزش گذاری شده است.

"سیدمهدی قویدل" امروز ۲۲ مهرماه در نشست بررسی چالش ها و راهکارهای پیشگیری از تغییرات غیرمجاز کاربری اراضی زراعی و باغی با حضور معاون اداره کل پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در کرمان گفت: یکی از عناوین ابلاغی و اقدامات راهبردی پیگیری اجرای راهکارهای حقوقی و قضائی پیشگیری از تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ۱۰۱ نقطه بحرانی در معرض تصرف و تغییر کاربری در استان کرمان شناسائی و به شورای حفظ حقوق بیت المال اعلام کرده ایم تا در دستور کار قرار بگیرد.

قویدل تصریح کرد: از سال ۹۳ تاکنون ۵۷۸ هزار و ۶۷۱ هکتار تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی در استان کرمان صورت گرفته که تاکنون ۱۰۳۰ هکتار اعاده به وضعیت سابق و ۶۴۴ میلیارد ریال ارزش گذاری شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان بیان کرد: در استان کرمان ۵۸۸ پرونده با موضوع اراضی ملی منتهی به صدور حکم و ۵۹۷ هزار و ۹۳۲ هکتار اراضی به دولت اعاده شده است.

به گزارش ایسنا، "مهرداد عارضی" معاون اداره کل پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه نیز در این جلسه اظهار کرد: کم و کاستی ها وجود دارد اما درخواست داریم اداره کل امور اراضی به وظیفه خود فعالانه عمل و ساماندهی کند.

وی با اشاره به اینکه اگر قانون درست اجرا می شد مشکل این تعداد چاه غیرمجاز را در استان نداشتیم، افزود: اگر با دلسوزی کار دنبال شود، شاهد وضعیت کنونی نخواهیم بود.

عارضی بیان کرد: تعامل موجود و روال کار در استان کرمان خیلی خوب است و شورای تامین در شهرستان ها با امور اراضی در زمینه جلوگیری از تغییر کاربری اراضی همکاری خوبی دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تغییر کاربری اراضی کشاورزی دادگستری استان کرمان اخبار اجتماعی کرمان استانی اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم اراضی زراعی و باغی استان کرمان تغییر کاربری کاربری اراضی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۵۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب ساختمان‌ در منطقه جنگلی توسکستان گرگان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز گلستان، رییس امور اراضی شهرستان گرگان گفت: دستور قضایی اجرای قطعی احکام قلع وقمع و تبصره ۲۰ ماده ۱۰۰ قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی و باغی در منطقه توسکستان گرگان اجرا شد.

روح الله محمدی افزود:با تخریب این ساختمان‌ها ۵ هکتار زمین آزادسازی شد.

سال گذشته حدود ۴۰۰ پرونده قضایی برای تصرف و تغییر کاربری زمین بدون مجوز تشکیل شد که ۳۰۰ حکم آن اجرایی شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مبارزه علیه سن مادر در ۱۸ هزار هکتار از مزارع رزن
  • قلع و قمع ۵۱ فقره تغییر کاربری در محمودآباد
  • تخریب ساختمان‌ در منطقه جنگلی توسکستان گرگان
  • تخریب دو ساخت غیرمجاز در اسدآباد
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۷۵ هکتار از اراضی زراعی چهارباغ
  • تخریب ۱۲ مورد ساخت وساز غیر مجاز در بوژان نیشابور
  • تخریب ۱۲ ویلای غیرمجاز در چهارباغ البرز
  • تأمین آب 7500 هکتار شالیزار محمودآباد از آببندان
  • قلع و قمع ۴۸ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان سامان
  • بیش از ۲۱ هزار گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شد