Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاوسی امید، بر شناساندن و معرفی حماسه ۳۰ مهر سال ۵۷ همدان در کشور تأکید کرد و گفت: این مهم می‌تواند الگویی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، « اکبر کاوسی‌امید»  در جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر همدان گفت: پرداختن به واقعه ۳۰ مهر سال ۵۷ که نقطه عطفی در آغاز انقلاب بود، ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر همدان با اشاره به فرارسیدن سالروز حماسه۳۰ مهر، افزود: 30 مهر سال 57 نقطه عطفی برای شهر دارالمومنین بود که متاسفانه مغفول مانده است.

 

وی تأکید کرد: باید با برنامه های صحیح در خصوص حماسه بزرگ ۳۰ مهر، اقداماتی انجام داد تا این روز در حد جایگاه اصلی خود در سطح کشور معرفی شود.

 

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر همدان؛ حماسه 30 مهر را هویتی برای شهر و استان همدان معرفی کرد و گفت: این مهم می‌تواند الگویی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشد.

 

کاوسی‌امید ادامه داد: لازم است المانی برای یادبود این روز و حماسه ارزشمند دانش‌آموزان، طراحی و نصب شود.

 

وی با اشاره به اینکه انجمن اسلامی دانش‌آموزان، نخبگان جامعه دانش‌آموز را در اختیار دارد، افزود: می‌‌توانیم از ظرفیت این انجمن و دانش آموزان آن در مباحث آموزش شهروندی به عنوان سفیران آموزش شهروندی در مدارس استفاده کنیم.

 

کاوسی‌امید همچنین با اشاره به واگذاری مراکز فرهنگی و فرهنگسراها به مردم؛ گفت: اگر چنانچه این واگذاری به درستی انجام شود و مراکز فرهنگی و فرهنگسراها در اختیار سمن ها و انجمن های فعال قرار گیرد، توفیقی برای مدیریت‌‍شهری خواهد بود؛ زیرا مردم  بهترین افراد در مدیریت فرهنگسراها هستند.

 

وی تأکید کرد: در صورتی که در زمینه واگذاری فرهنگسراها به سمن‌ها و تشکل‌های مردمی، قدم درستی برداشته شود، زمینه اقدامات صحیح بعدی نیز فراهم خواهد شد؛ در غیر این صورت آسیبی بر آرمان و تفکر احداث این فرهنگسراها وارد خواهد شد.

 

 مولوی: 30 مهر در تقویم استان گنجانده شود

 

«ابراهیم مولوی» در ادامه این جلسه گفت: نایب رئیس شورای شهر همدان نیز در این جلسه رخداد 30 مهر را که توسط دانش آموزان همدانی در سال ۱۳۵۷ رقم خورد، اقدام ارزشمند و حماسی برشمرد.

 

نایب رئیس شورای شهر همدان افزود: این حماسه در سالی که منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی رخ داد، یک تلنگر و اتفاق خاص بود که موجب شد روند شکل‌گیری انقلاب سرعت بیشتری بگیرد.

 

وی با بیان اینکه حماسه ۳۰ مهر سال ۵۷ متأسفانه مفغول مانده است، گفت: ضروری است حماسه 30 مهر به عنوان یک برنامه و رویداد مهم فرهنگی در تقویم استان همدان گنجانده شود، زیرا دانش‌آموزانی که در آن ایام، این حرکت حماسی را آفریدند بعدها در سال‌های نورانی دفاع مقدس با ایثار و جانفشانی خود صحنه زرین دیگری رقم زده و بسیاری از آن عزیزان شربت شهادت نوشیدند.

 

مولوی تأکید کرد: نیاز است در راستای شناساندن اهداف این قیام دانش‌آموزان، گا‌م‌های مثبتی برداشته شود و اقدامات موثری به همراه برنامه‌ریزی مناسب و کمترین هزینه در راستای پاسداشت و گرامیداشت این رخداد مهم انجام دهیم.

 

 

پایان پیام/89

منبع: شبستان

کلیدواژه: حماسه 30 مهر استان همدان شورای شهر شورای شهر همدان دانش آموزان کاوسی امید مهر سال ۳۰ مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۵۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است

به گزارش خبرنگار مهر، اسد بابایی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ظهر پنج شنبه در دیدار با عادل مرتضایی شهردار میانه، شهرستان میانه را یکی از شهرستان‌های پیشرو در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی عنوان کرده و افزود: شهرداری میانه همواره از پیشگامان و حامیان حوزه فرهنگ و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی می‌باشد.

بابایی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در شهرستان میانه، برنامه ریزی برای احداث و راه اندازی کتابخانه مرکزی در شهرستان میانه با همکاری و مساعدت شهردار و مسئولین شهرستان میانه را از اولویت‌های کتابخانه های عمومی استان عنوان کرد.

عادل مرتضایی شهردار میانه نیز در این در دیدار، فعالیت در حوزه فرهنگ علی الخصوص در زمینه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی را ارزشمند عنوان کرده و از زحمات کتابداران و کارکنان کتابخانه های عمومی تقدیر و تشکر کرد.

مرتضایی آمادگی همه جانبه شهرداری میانه با کتابخانه های عمومی شهرستان در زمینه‌های انجام فعالیت‌های فرهنگی و تأمین جوایز مسابقات فرهنگی را اعلام کرد.

کد خبر 6088620

دیگر خبرها

  • اجرا آموزش فرهنگ ترافیک در ۱۰ مدرسه همدان 
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان
  • پویایی در جامعه نیازمند جهادی عمل کردن و تعالی فرهنگ ایثار است
  • ترویج اهدای عضو نیازمند فرهنگ سازی بیشتر است
  • مشارکت در ترویج فرهنگ مدیریت مصرف آب
  • اولویت رسانه ملی تولید محتوای مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت است
  • ورزش باستانی ترویج فرهنگ پهلوانی و جوانمردی
  • اسم گذاری ۱۷ شوال به عنوان روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای
  • شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است
  • تبیین مفاهیم ایثار و شهادت برای نسل جوان ضروری است