Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، پیمان عشقی روز سه شنبه در جمع کارکنان اداره کل انتقال خون مازندران در ساری استقبال بیماران کرونایی بهبود یافته برای اهدای پلاسمای خون را کم ارزیابی کرد و افزود : آماری که تاکنون مراجعه داشته اند ، کمتر از سه درصد بهبودیافتگان بیماری کووید-۱۹ را شامل می شود.

وی گفت : توقع ما این است که دستکم ۱۰ درصد از بهبود یافتگان برای اهدای پلاسمای خونشان مراجعه کنند که برابر آمارهای رسمی باید تاکنون ۴۰ هزار نفر مراجعه می کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عشقی افزود : درخواست ما از بهبودیافتگان بیماری کووید-۱۹ این است که نسبت به اهدای پلاسمای خونشان به عنوان شکرانه سلامت با هدف نجات بیماران مبتلا به کرونا اقدام کنند.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با این وصف حضور و اهدای پلاسمای خون بهبود یافتگان بیماری کووید- ۱۹ در ایران را حتی در همین وضعیت هم در مقایسه با دیگر کشورهای جهان خوب ارزیابی کرد.

پلاسما بخش زردابه خون است که ۵۵ درصد خون را تشکیل می‌دهد و اهدای آن امری معمول و شناخته شده در جهان است و هیچگونه تاثیری در افت میزان خون اهداکنندگان نخواهد داشت.

بررسی ها و آزمایشات نشان داده است که پلاسمای خون بیماران بهبود یافته کووید- ۱۹  تا ۶۰ درصد در بهبود این بیماری موثر است.

عشقی با بیان یان که هنوز درمان مشخصی برای بیماری کووید-۱۹ در جهان پیدا نشده است ،گفت : در حال حاضر پلاسما یک داروی موثر برای درمان بیماران مبتلا به این بیماری محسوب می شود.

وی توضیح داد : اگر پلاسما از بهبود یافتگان گرفته و بدرستی و بموقع یعنی در سه روز اول بستری بیمار مصرف شود ، اثر پلاسما واقعا خودش را نشان می دهد و ارزشمند است. 

کاهش ۱۰ تا ۱۲ اهدا و ذخایر خونی  

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران همچنین از کاهش اهداء و ذخایر خونی به عنوان یکی از تبعات جهانی شیوع کرونا یاد کرد و گفت : در حالی که میزان کاهش اهدای خون در بیشتر کشورها حدود ۷۰ درصد و میزان کاهش ذخایر خونی آنها ۳۵ درصد بود ، ما در ایران کاهش ۱۰ تا ۱۲ درصدی کاهش میزان اهدا و ذخایر خونی را شاهد هستیم .

وی افزود : بسیاری از کشورهای دنیا حتی کشورهای پیشرفته برای جبران کاهش اهدا خون و ذخایر خونی سطح برخی از استاندارد های لازم خونی را نیز کاهش دادند ، اما سازمان انتقال خون ایران هرگز دست به چنین کاری نزده است و بدون کمترین معافیت و یا محدودیت ها ، همه استاندارد های فنی و سلامت خون را در مراحل مختلف از خونگیری گرفته تا فرآوری و مصرف رعایت می کند.

عشقی توجه به اهداء خون بانوان در کشور را از اولویت های برنامه های سازمان انتقال خون دانست و اظهار داشت : طرح هر خانم خانه دار یک بانک خون در کشور را با جدیت دنبال می کنیم .

مدیر عامل سازمان انتقال خون همچنین بر ضرورت توجه به اهمیت مصرف صحیح خون در مراکز درمانی و بیمارستانی تاکید کرد و گفت : سازمان انتقال خون به هیچ عنوان کم کاری را در ارائه گزارش وضعیت مصرف و یا نواقص احتمالی خون از سوی مراکز درمانی و بیمارستانی نمی پذیرد.

وی افزود : علاوه بر این که تامین خون با هزینه گزاف فرآوری و آماده مصرف می شود ، این ماده از شیره جان اهدا کنندگان کشیده می شود و به همین دلیل سازمان انتقال خون همواره این کار انسان دوستانه را در همه مراحل رصد می کند و اجازه نمی دهد ضایعات خون اهدایی به وجود بیاید.

عشقی گفت : طبق قوانین همه مراکز درمانی و بیمارستانی باید بانک خون داشته باشند و همه مراحل مصرف خونی را باید رصد کنند و به مراکز انتقال خون استان ها گزارش بدهند ضمن این که هیچ تخت بیمارستانی در کشور بدون پشتوانه تامین خون راه اندازی نمی شود و این نشانه اهمیت صحیح مصرف خون در کشور است. 

وی  از مازندران به عنوان دومین استان برتر کشور در اهدا خون نام برد و اظهار داشت : علاوه بر این که سلامت و کیفیت خون مازندرانی ها به مراتب بهتر از دیگر نقاط کشور است ، این استان به دلیل وجود بیماران خاص بویژه تالاسمی ها ، دیالیزی ها و وجود چندین بیمارستان قلب باز همواره بالاترین  مصرف کننده خون کشور نیز محسوب می شود.

برچسب‌ها کرونا پلاسما سازمان انتقال خون ايران مازندران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا پلاسما سازمان انتقال خون ايران مازندران کرونا پلاسما سازمان انتقال خون ايران مازندران اخبار کنکور اهدای پلاسمای خون سازمان انتقال خون بیماری کووید ذخایر خونی کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۶۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم

حمید مجیدی‌مهر، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه درباره نقش نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه بر تحقق شعار سال رهبری مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» گفت: در سال‌های اخیر، سازمان اوقاف و امور خیریه برای عمل به فرامین مقام معظم رهبری در حوزه تولید اقدام به حمایت از مولدسازی صنعتی از قبیل شرکت‌های دانش بنیان، فعالیت‌های علمی و پژوهشی در حوزه‌های صنعتی، کشاورزی، دانش بنیان، هسته‌ای و ... کرده است.

مجیدی‌مهر ادامه داد: از آنجایی که سازمان اوقاف مبتنی بر نیات واقفین اجرای نیت می‌کند، این امکان وجود دارد که بر موضوعات مختلف از قبیل آبزی‌پروری، توجه به اقتصاد دریا پایه، دامپروری و ... ورود کند. وقتی ما به انتهای پروژه‌های تحقیقاتی می‌رسیم، نتایج عینی آن را در میدان بهتر می‌بینیم، که منجر به افزایش بهره‌وری موقوفات شده است. وقتی بهره‌وری از موقوفات افزایش یابد، درآمد‌ها هم زیاد می‌شود و نیات بهتر اجرایی می‌شوند. سازمان اوقاف به همان نسبت که در حوزه‌های تولید فعالیت دارد، در حوزه‌های فرهنگی و نشر معارف و قرآن اهل بیت (ع) فعالیت می‌کند. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گفته رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان اوقاف علاوه‌بر تحقق فرامین مقام معظم رهبری برای تحقق بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم قدم برمی‌دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • منیزیم را چه زمانی از روز مصرف کنیم؟
  • ورود مجمع نمایندگان استان تهران به مشکلات اداره کل انتقال خون
  • مراقب باشید؛ این داروها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • شرکت‌های تامین سرمایه بهبود شبکه برق تعریف شود
  • اهدای عضو به ۳ بیمار نیازمند در چهارمحال و بختیاری
  • بازدید جمعی از نمایندگان تهران از اداره کل انتقال خون استان تهران
  • ۵۳ درصد از داوطلبان اهدای خون خراسان رضوی «مستمر» هستند
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم