Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  امید قادری بااشاره به انجام عملیات مرمت بخش‌هایی از ساختمان سابق استانداری کرمانشاه، گفت: این بنا اوایل دوره پهلوی اول یعنی حدود سال ۱۳۱۰ ساخته شد و از سال ۱۳۱۵ تا سال ۱۳۷۸ به عنوان ساختمان استانداری کرمانشاه از آن استفاده می‌شد.

او بیان  کرد: این بنای ارزشمند ۳۳۰۰ متر مساحت دارد و از نظر معماری برون گرا بوده و تاثیرات معماری نئوکلاسیک در آن کاملا مشهود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه بااشاره به قدمت این ساختمان، عنوان کرد: تاکنون چندین مرحله عملیات مرمت و نوسازی روی این بنای قدیمی انجام شده و آخرین بار نیز مرداد امسال کار مرمتی روی آن شروع شد.

او اعلام کرد: در این مرحله تعمیرات تکمیلی داخل ساختمان شامل مرمت پنجره‌ها، در‌های ورودی بخش زیرزمین، دیوارها، اندود‌های آسیب دیده، راه پله، رنگ آمیزی و اجرای تاسیسات الکتریکی انجام گرفت.

امید قادری درادامه به تشریح آخرین وضعیت مرمت بازار سنتی کرمانشاه هم پرداخت و گفت: بازار تاریخی کرمانشاه سال ۱۲۲۱ هجری قمری یعنی حدود ۲۰۰ سال پیش به دستور محمدعلی میرزای دولتشاه حاکم ایالت کرمانشاه ساخته شد.

او افزود: این بازار خطی به طول دو کیلومتر یکی از طولانی‌ترین بازار‌های طولی ایران محسوب می‌شود و دارای ۱۸ راسته بازار و عناصر وابسته همچون مساجد، تکایا، میادین، سراها، کاروانسرا‌ها و حمام است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان ادامه داد: این بازار تاریخی طی سالیان متمادی همواره یکی از اصلی‌ترین مراکز خرید مردم کرمانشاه بوده و هرساله گردشگران زیادی از این بازار بازدید و از آن سوغات خریداری می‌کنند.

او بابیان اینکه اولین راسته بازارِ بازار سنتی کرمانشاه از دروازه اصفهان، راسته بازار چال حسن خان است، عنوان کرد: این راسته بازار حدود یازده هزار متر مربع مساحت دارد که طی آخرین مرحله ۴۶ چشمه تاق آن با اختصاص سه میلیارد تومان مرمت و نوسازی شد.

قادری اضافه کرد: همچنین باتوجه به احداث خیابان جدید الاحداث آیت الله زرندی و ساماندهی رودخانه آبشوران در مجاورت بازار چال حسن خان، شاهد بوجود آمدن ناهنجاری‌های محیطی دراین بخش از بازار بودیم، لذا به منطور زیباسازی منظر پشت این بازار تاریخی از یک سال پیش اقدام به احداث جداره یک دیوار سنتی با تاق نما‌های آجری به شیوه سنتی و با اعتبار ۲۰۰ میلیون تومان کردیم.

او  یادآورشد: تاکنون تا این مرحله حدود ۵۰ تاق نما در ۲۵۰۰ متر احداث کرده‌ایم و در صورت تامین اعتبار مابقی جداره خیابان هم احداث می‌شود.

انتهای پیام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی مکان های تاریخی جاذبه های گردشگری راسته بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۶۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از پروژه‌های ورزشی مصوب سفر رئیس جمهور به کرمانشاه چه خبر؟ 

ایسنا/کرمانشاه به گفته رئیس گروه نظارت فنی بر اماکن ورزشی کرمانشاه، در سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه مصوباتی برای پروژه‌های ورزشی استان به تصویب رسید که بخشی از آنها اجرایی شده و بخشی دیگر همچنان نیازمند اعتبار هستند.

محمدامین کنجدی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به سفر دور اول رئیس جمهور به کرمانشاه، اظهار کرد: در این سفر برای تعدادی از پروژه های ورزشی نیمه کاره و احداث چند پروژه جدید در کرمانشاه مصوباتی داشتیم. 

وی افزود: پروژه استخر قهرمانی یکی از این مصوبات بود. پروژه ای در دهکده المپیک کرمانشاه که سال ۱۳۸۶ کلنگ زنی شده، اما هنوز به سرانجام نرسیده است. 

رئیس گروه نظارت فنی بر اماکن ورزشی کرمانشاه پیشرفت فیزیکی کنونی این پروژه را ۷۴ درصد اعلام کرد و گفت: در سفر رئیس جمهور به استان حدود ۲۸ میلیارد تومان اعتبار به این پروژه داده شد، اما باتوجه به اینکه از گذشته دیون زیادی داشت، این اعتبار صرف پرداخت دیون پیمانکار شد. 

وی با بیان اینکه میزان اعتباری که امسال قرار است به این پروژه اختصاص پیدا کند هنوز مشخص نیست، افزود: تکمیل پروژه استخر قهرمانی کرمانشاه در حال حاضر ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار می خواهد. 

به گفته این مسئول، شرکت توسعه و نگهداری از اماکن ورزشی کشور مجری اجرای این پروژه و اداره کل ورزش و جوانان استان بهره بردار آن خواهد بود. 

کنجدی یکی دیگر از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان را پروژه سالن شش هزار نفری دهکده المپیک اعلام کرد و گفت: این پروژه از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان است که سال ۱۳۹۱ کلنگ زنی شد و در حال حاضر ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. 

وی با بیان اینکه سال گذشته اعتبار چشمگیری به این پروژه اختصاص نیافت، عنوان کرد: مجموع اعتبار سال گذشته پروژه سالن شش هزار نفری ۶.۵ میلیارد تومان بود که بخشی از آن اسناد خزانه بود. 

رئیس گروه نظارت فنی بر اماکن ورزشی کرمانشاه میزان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه را حدود ۱۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد. 

وی یکی دیگر از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان را احداث دو پروژه پیست اتومبیلرانی و پیست سوارکاری عنوان کرد، افزود: از چند سال پیش احداث این دو پروژه در دستور کار استان قرار داشت و در سفر رئیس جمهور به تصویب رسید، با این وجود سال گذشته برای این دو پروژه اعتباری اختصاص نیافت، اما برای امسال حدود چهار میلیارد تومان به آنها اختصاص پیدا کرده و احتمالا عملیات اجرایی آنها تا حدود یک ماه دیگر آغاز خواهد شد. 

کنجدی یادآورشد: این دو پروژه که در محل دهکده المپیک احداث خواهند شد، حدود ۲۰ تا ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. 

وی احداث ۲۰ زمین چمن مصنوعی در سطح استان را از دیگر مصوبات سفر رئیس جمهور به استان اعلام کرد و افزود: خوشبختانه در این زمینه اقدامات خوبی صورت گرفته و با تخصیص اعتبار  مورد نیاز سال گذشته یازده زمین چمن را افتتاح و به بهره برداری رساندیم و برای ۹ پروژه باقی مانده نیز پیمانکار مشغول فعالیت است و در صورتی که اعتبارات به موقع تخصیص پیدا کند، ۹ زمین باقی مانده را نیز تا پایان سال به اتمام می رسانیم. 

رئیس گروه نظارت فنی بر اماکن ورزشی کرمانشاه در ادامه از تکمیل و تجهیز پروژه های ورزشی نیمه کاره کرمانشاه نیز به عنوان یکی دیگر از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان یاد کرد و گفت: برای این پروژه ها حدود ۵۵ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده بود که هنوز تخصیص چندانی پیدا نکرده است. 

به گفته این مسئول، در صورت تخصیص اعتبار برخی از پروژه های ورزشی مجموعه ورزشی ۱۵ خرداد همچون پیست دوچرخه سواری، پیست کانوپولو، زمین ساحلی، پیست اسکیت و آکادمی گلف در اولویت تکمیل قرار خواهد گرفت. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • قهر زرگران از تهران تا شیراز و تبریز و اصفهان؛ چرا راسته طلا فروشان بازار‌ها تعطیل شد؟
  • قهر زرگران از تهران تا شیراز و تبریز و اصفهان؛ چرا راسته طلا فروشان بازارها تعطیل شد؟
  • هشدار مدیرکل مدیریت بحران استانداری در پی تشدید بارش‌ها در کرمانشاه
  • طلا فروشان باز هم زیر بار نرفتند!
  • نوسازی حدود ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی
  •  تقویت زیرساخت‌های مرز بین المللی خسروی در دستور کار استانداری
  • تخفیف نفت ایران چقدر است؟
  • مواکب کوچک اربعین ساماندهی می‌شود
  • بستنی ایرانی در کدام کشورها پرطرفدار است؟ | خارجی ها بستنی ایرانی را با این طعم‌ها دوست دارند | جدیدترین قیمت بستنی قیفی، متری، سنتی و ویژه را ببینید
  • از پروژه‌های ورزشی مصوب سفر رئیس جمهور به کرمانشاه چه خبر؟