Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-03@04:51:28 GMT

300 روستای نیشابور مشکل شدید آب دارند

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۲۶۱۴۲

300 روستای نیشابور مشکل شدید آب دارند

چنارانی گفت: نیشابور ۵۰۰ روستا دارد که ۳۰۰ روستای آن مشکل شدید آب دارد و این نشان‌دهنده گستردگی مشکلات است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ هاجر چنارانی نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در جلسه شورای اداری بخش سرولایت نیشابور در محل بخشداری این منطقه اظهار کرد: ما در آب مشکلات عدیده‌ای داریم به نحوی که در برخی موارد حیات مردم را مورد خطر قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: ما جدیت خود را بر روی پیگیری زیرساخت‌های شهرستان گذاشته‌ایم چرا تا زیرساخت‌ها حل نشود، مشکلات به‌صورت کامل حل نخواهد شد.

نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: ما اولویتمان بر روی تأمین آب شرب است و این تأکید شاید باعث شود نتوانیم برای بخش کشاورزی آب تأمین نماییم.

چنارانی اضافه کرد: نیشابور بزرگ ۵۰۰ روستا دارد که ۳۰۰ روستای آن مشکل شدید آب دارد و این نشان‌دهنده گستردگی مشکلات است.

وی خاطرنشان کرد: جواب آزمایش املاح موجود در آب یک روستا در نیشابور دارای مسمومیت آمده است که باید سریعاً به آن ورود شود.

نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: می‌پرسند چرا بانک صادرات سرولایت قرار است جمع شود؟ پذیریم که بانک باید گردش مالی داشته باشد والا سود ندارد، برای حل این مشکل می‌توانیم پست‌بانک‌ها را در مناطق مختلف ایجاد کنیم و مشکلات بانکی را به حداقل برسانیم.

چنارانی ادامه داد: با پیگیری‌های انجام شده ۲۶۴ روستا در مجلس دهم در نیشابور گازرسانی شده است و با اجرای ۱۴ پروژه گازرسانی، شهرستان نیشابور و فیروزه از نعمت صددرصدی گاز برخوردار خواهد شد.

در ادامه علیرضا قامتی طویل، فرماندار نیشابور در این جلسه گفت: انقلاب ما، انقلابی صرفاً برای دستیابی به معیشت نبود، بلکه برای آزادی و استقلال بود و افتخار می‌کنیم ذره‌ای از عقاید خود عقب‌نشینی نکرده‌ایم.

وی با اشاره به اهمیت خدمت به مردم تصریح کرد: این مردم شایسته خدمت و مسئولان باید افتخار کنند که نوکر این مردم هستند.

قامتی طویل با اشاره به فعالیت‌های گسترده برای تدوین سند توسعه شهرستان گفت: تدوین سند توسعه شهرستان در اولویت ما را قرار دارد تا در سال ۱۴۰۰ با مشکلات کمتری مواجه باشیم.

معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار ویژه نیشابور تأکید کرد: کنگره ۲۴۰۰ شهید نیشابور، فیروزه و زبرخان را در حال برنامه‌ریزی هستیم و انتظار است که همه مردم همکاری کنند تا در شأن شهدا این کنگره برگزار شود.

وی تأکید کرد: در فاصله هشت ماه، ۴۰۰ میلیارد تومان منابع بخش خصوصی و دولتی با تسهیلاتی که گرفته‌اند تبدیل به پروژه شده است و از این اعتبارات فقط ۴۰ میلیارد تومان مربوط به بخش دولتی است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: فیروزه و زبرخان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۶۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل برگزاری کنسرت موسیقی در بوشهر حل شد؟

مدیرکل دفتر موسیقی با تاکید بر اینکه تمامی کنسرت‌های بوشهر طبق قانون بررسی و اجرا می‌شوند،گفت: کنسرتی که لغو شده بود به‌زودی اجرا می‌شود و دیگر کنسرت‌ها نیز مانند گذشته ضمن بررسی قانونی مجوز اجرای خود را می‌گیرند؛بنابراین جای نگرانی نیست و کنسرت‌ها برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا،شامگاه دوشنبه _دهم اردیشت_ جلسه دیدار امیرحسین سمیعی مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با فعالان موسیقی، اعضای انجمن موسیقی و پیشکسوتان بوشهر در محل نشست‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد بوشهر برگزار شد؛ در این جلسه صمیمانه که به همراه افروغ مدیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر، حامد جلیلی مدیر دفتر سرود و محمدعلی مرآتی دبیر جشنواره موسیقی نواحی برگزار شد، فعالان موسیقی به بیان دیدگاه‌ها و مشکلات خود پرداختند و بعد از بیان دیدگاه‌های هنرمندان و فعالان موسیقی، سمیعی در طی سخنانی کوتاه با اشاره به پویایی و اهمیت موسیقی در بوشهر اظهار کرد: این جلسه نشان داد که چقدر موسیقی در بوشهر زنده، اثرگذار و پویا است؛اگر هم مشکلی وجود دارد ما آمدیم برای حل آن‍‌ها و برای این منظور تمام تلاشمان را می‌کنیم.

وی با تبریک روز خلیج فارس افزود: امسال با همت اداره کل فرهنگ بوشهر، در جشنواره خلیج‌فارس کنسرت‌های متعدد و پرمخاطبی برگزار شد اما امیدواریم در سال آینده در روز خلیج فارس شاهد اجراهای متعدد و عالی بومی از خود بچه های بوشهر در این شهر باشیم.

مدیرکل دفتر موسیقی درباره انتقاداتی که درباره مشکلات ساختاری و اداری مطرح شد، پاسخ داد: صددرصد باید مشکلات ساختاری و فرایندی زودتر حل بشود و راه حل این مشکلات همین گفت‌وگوها و تعامل‌های میان ما و شما مانند این جلسه است که ایرادات را نشان بدهد تا آن‌ها را برطرف کنیم پس تعامل و گفت‌وگو میان ما ادامه دارد و سدی از سمت مدیران وجود ندارد.

سمیعی درباره اهمیت کنسرت‌ها و موسیقی در جامعه گفت: باور داریم که موسیقی به نشاط اجتماعی کمک می‌کند اما همانطور که بارها گفته‌ایم تنها مرجع صدور مجوز اجراهای صحنه‌ای وزارت فرهنگ است و همانطور که در سال گذشته نشان دادیم پای این مجوزها می‌مانیم.

وی با تاکید بر اینکه تمامی کنسرت‌های بوشهر طبق قانون بررسی و اجرا می‌شوند،ادامه داد: کنسرتی که لغو شده بود به‌زودی اجرا می‌شود و دیگر کنسرت‌ها نیز مانند گذشته ضمن بررسی قانونی مجوز اجرای خود را می‌گیرند؛بنابراین جای نگرانی نیست و کنسرت‌ها برگزار خواهد شد.

مدیرکل دفتر موسیقی در پایان درباره حل مشکل بیکاری فعالان موسیقی بوشهر در ایام مخصوصی مانند ایام عزاداری‌ها گفت که قطعاً برای حل این مسئله به ارائه راه حل می‌پردازیم. به نظر می‌رسد که با برنامه‌هایی مانند رویدادهای پژوهشی و اجراهای مناسبتی بتوان کاری کرد تا در آن ایام این مشکل حل شود. البته برای این منظور باید با صندوق اعتباری هنر هماهنگی، مشورت و همکاری صورت بگیرد تا مشکلات مربوط به این ایام کمتر و در نهایت جبران شود.

منبع:فارس

کد خبر 749380

دیگر خبرها

  • دستگاه قضا از بخش خصوصی در راستای رونق تولید حمایت می‌کند
  • پوشش اینترنت در ۳ روستای گردشگرپذیر سرولایت افزایش یافت
  • رفع مشکل کمبود آب شرب روستای میرآباد مازول نیشابور
  • آبرسانی به روستای محروم و صعب العبور دره دول
  • مشکلات ۴ واحد تولیدی گلستان بررسی شد + فیلم
  • مشکلات ۴ واحد تولیدی گلستان بررسی شد
  • مشکل بیمه کارگران شهرداری رفع شود
  • بارش شدید باران در روستای ریحان علیا شهرستان خمین
  • حکایت تسنیم از دانش‌آموزانی که رنج علم دارند + فیلم
  • مشکل برگزاری کنسرت موسیقی در بوشهر حل شد؟