Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حسین افشاری فرماندار همدان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته متاسفانه ۱۱ نفر بر اثر  ویروس کرونا در استان  همدان جان خود را از دست دادند.

او با اشاره به لزوم رعایت شیوه نامه های بهداشتی به ویژه در واحد‌های صنفی گفت: ۷۴ تیم بازرسی متشکل از ۱۴۸ نفر، از ۹۶۲ محل بازدید کرده تذکرات لازم را ارائه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار همدان افزود: به واحدهایی که باید تعطیل باشند و یا شیوه نامه های بهداشتی را رعایت نکرده‌اند، تذکر لازم داده شده و در ۲۴ ساعت آینده نیز مورد بازرسی مجدد قرار خواهند گرفت تا در صورت عدم توجه به تذکرات، پلمب شده یا به دستگاه قضایی و هیات تخلفات اداری معرفی شوند.

افشاری با بیان اینکه حجم بازرسی‌ها از اماکن مختلف از زمان ابلاغ محدودیت‌های جدید  از سوی ستاد استانی مقابله با کرونا، کم‌نظیر بوده است، بیان کرد: واحد‌های صنفی، مساجد، زیارتگاه‌ها، بقاع متبرکه، آرامستان‌های سطح شهرستان، مهدهای کودک‌، باشگاه‌های ورزشی، نانوایی‌ها، مطب پزشکان، شعب بانکی، ادارات دولتی و مراکز بخش خصوصی مورد بازرسی این ۷۴ تیم قرار گرفته است.

او با اشاره به اینکه همه مکلف هستند دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند از راه‌اندازی کارناوال سلامت به مدت ۱۰ روز در سطح شهرستان خبر داد و گفت: این کارناوال به منظور حساس‌سازی عموم مردم و اعلام تذکرات لازم در نقاط مختلف شهرستان با پخش پیام صوتی و به صدا درآوردن آژیر حرکت می‌کند.

فرماندار همدان افزود: گشت بازرسی ویژه برای کافه‌ها و چای‌ خانه در سطح شهرستان با حضور بازرس اصناف، نماینده مرکز بهداشت و نماینده فرمانداری تشکیل شده و در صورتی که به اخطار تعطیلی توجهی نکنند، پلمب خواهند شد.

افشاری گفت: تمام دستورالعمل‌های ستاد استانی مقابله با کرونا پیرامون واحد‌های صنفی به اتاق اصناف ابلاغ شده است و این مجموعه موظف است به اتحادیه‌ها و واحدهای صنفی زیرمجموعه خود ابلاغ کند.

او ادامه داد: هیچ کوتاهی برای رعایت دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا و رعایت شیوه نامه ها ی بهداشتی پذیرفتنی نیست و در صورت تخطی از این مسأله با متخلفان به طور جدی برخورد خواهد شد.

فرماندار همدان با بیان اینکه از آغاز شیوع ویروس کرونا میزان رعایت مردم  نسبت به ماههای قبل مردم کمتر شده و  میهمانی ها و اتوبوس ها بیشترین عامل اصلی انتشار ویروس کرونا هستند که شیوه نامه های بهداشتی در آن کمتر رعایت می شود.

افشاری با اشاره به اینکه متاسفانه ظرفیت بیماران کرونایی بیمارستان سینا تکمیل شده است ادامه داد: بیماران جدید به بیمارستان بعثت وآتیه تامین اجتماعی منتقل می شوند و قرار بر این است بیمارستان ارتش به این مجموعه ها اضافه شود.

او از مردم خواست به فاصله گذاری اجتماعی شستشوی مداوم دست ها و استفاده از ماسک توجه ویژه ای داشته باشند.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا شیوه نامه های بهداشتی فرماندار همدان شیوه نامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۶۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۷ کیلوگرم تریاک در شهرستان گناباد

به گزارش خبرگزاری مهر، علی رجبی اظهار کرد: مأموران انتظامی ایستگاه بازرسی شهید سالاری گناباد حین کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی این شهرستان به یک دستگاه خودرو سواری مشکوک و این خودرو را به منظور بررسی بیشتر متوقف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان گناباد افزود: مأموران انتظامی در بازرسی از این خودرو، مقدار هفت کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک را کشف و در این زمینه یک نفر متهم را نیز دستگیر کردند.

وی خاطرنشان کرد: متهم دستگیر شده پس از تشکیل پرونده مقدماتی به منظور سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

کد خبر 6091456

دیگر خبرها

  • کشف ۷ کیلوگرم تریاک در شهرستان گناباد
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • قاچاق چوب در بندر پارسیان
  • کشف قاچاق چوب در پارسیان
  • کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت
  • اجرا آموزش فرهنگ ترافیک در ۱۰ مدرسه همدان 
  • مزایای بیمارستان سیار در موقعیت های بحرانی و اضطراری
  • جمع آوری ۱۰۰ معتاد متجاهر در چناران
  • ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد اختصاص یافت
  • دشمن با نشانه رفتن حجاب قصد ضربه به روح و روان جامعه را دارد