Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@00:06:27 GMT

اکبر عالمی از مجریان عصر طلایی تلویزیون بود

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۲۶۴۵۰

اکبر عالمی از مجریان عصر طلایی تلویزیون بود

علی‌اکبر عبدالرشیدی ـ مجری پیشکسوت تلویزیونی ـ از زنده‌یاد اکبر عالمی به عنوان مجری متخصصی یاد می‌کند که در عصر طلایی مجریان تلویزیون فعالیت می‌کرد. 

علی‌اکبر عبدالرشیدی در گفت‌وگویی با ایسنا درگذشت زنده‌یاد اکبر عالمی را تسلیت گفت و بیان کرد: از درگذشت دوست قدیمی و همکار جناب آقای اکبر عالمی بسیار متاثر شدم و برای ایشان آرزوی علو درجات را دارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او ادامه داد: کارنامه حرفه‌ای آقای عالمی از چند جهت قابل مطالعه و بررسی است که من در بخش‌های تخصصی فعالیت ایشان همانند سینما وارد نمی شوم، چراکه اطلاعات چندانی در این زمینه‌ها ندارم. اما آنچه که درباره اجرای ایشان باید بگویم این است که ورود آقای عالمی به حوزه اجرا اتفاق میمون و مبارکی بود و دقیقا از همان مسیری بود که باید باشد.

عبدالرشیدی خاطرنشان کرد: به طور کلی معتقدم که مجری برنامه‌های تلویزیونی باید از مسیر تجربه‌های مختلف در رسانه حرکت کرده باشد و سپس به حوزه اجرا وارد شود. آقای عالمی از جمله افرادی بودند که این تجربه را داشتند و تسلط ایشان به زبان فارسی و دانش او در حوزه کاربرد کلمات و ذخیره واژگانی بسیار بالا بود. در جلساتی که با مسوولان و دست اندرکاران تولید برنامه‌های تلویزیونی داشتیم متوجه شدم که آقای عالمی به شدت دغدغه زبان فارسی در حوزه اجرا داشتنند؛ اینکه ما نیازمند یک زبان معیار و شاخص که مظهر زبان فارسی در رسانه رادیو و تلویزیون باشد، هستیم.

عبدالرشیدی خاطرنشان کرد: آقای عالمی در حوزه‌های مختلف سینما، فرهنگ، تاریخ و ... برنامه‌ اجرا می‌کردند و این همان چیزی است که یک مجری خوب باید داشته باشد. او از معدود مجریان عصر طلایی تلویزیون بود که متاسفانه امروز به سوگ رفتنشان نشستیم و غصه دار فوتشان شدیم. 

اکبر عالمی مجری، منتقد و مستندساز، به‌دلیل ابتلا به ویروس کرونا، بامداد سه‌شنبه ۲۲ مهرماه درگذشت.

علی اکبر عبدالرشیدی

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اکبر عالمی درگذشت اکبر عالمی آقای عالمی اکبر عالمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۶۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایتی از معلم شهید حاج علی اکبر شمشیری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،شهید علی اکبر شمشیری یکی از معلمان شهرستان آباده بود که با وجود ۷۰ درصد جانبازی و نقص عضو، پس از دفاع مقدس، نیز معلمی را ادامه داد و در عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی شهرستان آباده به فعالیت پرداخت.  
او که در دوران انقلاب اسلامی، به مبارزه علیه رژیم ستم شاهی پرداخته بود، با شروع جنگ تحمیلی به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل اعزام شد و به مقابله با دشمن پرداخت.
شهید شمشیری در عملیات‌های فتح المبین، والفجر ۸، کربلای پنج و کربلای ۱۰ به نقش آفرینی پرداخت و در نهایت یک پای وی قطع و پای دیگرش به شدت مجروح شد.
این معلم شهید پس از جنگ تحمیلی با عشق به معلمی در کلاس درس مشغول تدریس شد و در عرصه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی به فعالیت پرداخت.
انجام فعالیت‌های قرآنی از جمله اقدامات حاج علی اکبر شمشیری پس از دفاع مقدس بود.
وی با ارادتی که به شهید عبدالکریم فرخی داشت، وصیت کرده بود که پس از شهادتش زیر پای این شهید بزرگوار به خاک سپرده شود و در نهایت به آرزویش رسید و در چهارمین روز از تیر ماه ۱۳۹۴ به شهادت رسید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • شیخ بهایی، عالمی چندبعدی بود
  • عکس حجـاب و پوشش بسیار متفاون مجری زن جنجالی تلویزیـون
  • چهره‌هایی که برای بدرقه گزارشگر سرشناس ورزشی آمدند | از حمید استیلی تا مهدی تاج و...|‌ تصاویر
  • تصاویری از مراسم بدرقه زنده یاد مسعود اسکویی
  • روایتی از معلم شهید حاج علی اکبر شمشیری
  • رئیس شورای عالی نظام پزشکی: مراقب باشیم دوران طلایی پزشکی ایران افول نکند
  • مراقب باشیم دوران طلایی پزشکی ایران افول نکند
  • عدم وجود نهاد مستقل تصمیم‌گیر و مجری، حلقه مفقوده هوشمندسازی انرژی
  • ترمیم خط انتقال آب ۲۰۰ خانوار روستای دشت اکبر دهلران
  • خط آب روستای «دشت‌اکبر» متصل شد