Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد شکرچی زاده رئیس مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی در مراسم سامانه ملی پایش اطلاعات انرژی با بیان اینکه متاسفانه در کشور کارنامه قابل قبولی برای بهینه سازی مصرف انرژی نداریم گفت: به هیچ عنوان در این زمینه برنامه‌های کارشناسی شده‌ای وجود ندارد و در بخش ساختمان اگر پایشی صورت بگیرد متوجه خواهیم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این مقام مسئول مصرف انرژی در ساختمان‌های ایران یک ششم مصرف انرژی در جهان است.

او ادامه داد: در بررسی‌های صورت گرفته، مصرف انرژی در ایران ۱۷ درصد است این در حالی است که جمعیت ایران تنها یک درصد جمعیت جهان است و این میزان انرژی تنها برای مصرف هزینه می‌شود و به هیچ عنوان این میزان مصرف انرژی برای تولید هزینه نمی‌شود و تمامی این هزینه‌ها هم تنها برای افراد و اقشار پردرآمد جامعه است.

بیشتر بخوانید

بنزین یارانه‌ای ۱۰۰ خودرو به کام ۷ نفر

رئیس مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی تصریح کرد: این در حالی است که افراد انرژی را دریافت می‌کنند و اما کمترین هزینه و قیمت را پرداخت می‌کنند و در حال حاضر با توجه به وضعیت تورمی کشور روز به روز هزینه‌ها و قیمت انرژی ارزان‌تر می‌شود.

او با بیان اینکه ارزان بودن انرژی باعث کم شدن انگیزه بخش خصوصی می‌شود، یادآور شد: در سال ۱۴۲۰ میزان مصرف گاز به روزانه ۵۰۰ میلیون مترمکعب می‌رسد و ما با کاهش چشمگیر گاز رو به رو خواهیم شد.

او تاکید کرد: ایران خود تولیدکننده بزرگ گاز در کشور است و باید اقدامات و پیگیری‌های لازم در این زمینه صورت بگیرد.

این مقام مسئول گفت: از سال ۷۸ بخش طراحی انرژی انجام شده و در طول سال‌های گذشته هم در بخش طراحی و مصرف انرژی هم اقدامات موثری صورت گرفته است.

شکرچی زاده با بیان اینکه با لحاظ کردن رده انرژی توانسته‌ایم با استفاده از مشاوران ارزشمند اقدامات لازم را انجام دهیم گفت: راهنمایی‌های متعددی در حوزه انرژی در سطح کشور طراحی و دیدار‌های متعددی را با مدرسان انرژی برگزار کرده‌ایم.

او گفت: آنچه که امروز سامانه ملی پایش انجام می‌دهد آن است که الگو‌های مصرف ساختمان‌ها را ارزیابی می‌کند و بر اساس اطلاعات آن ساختمان‌هایی که الگوی مصرف نامناسبی دارند، شناسایی می‌شوند.

او یادآور شد: راهنمایی‌های لازم برای شرکت‌ها صورت گرفته و امیدواریم بیشترین پتانسیل صرفه جویی را تهیه کنیم.

رئیس مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی تصریح کرد: مقررات و آیین‌نامه راهنمایی‌ها باید انطباق بهتری داشته باشد تا ما بتوانیم راهکار‌ها و امکان تهیه اطلاعات تفکیک شده را برای ساختمان‌ها از طریق منابع کافی ایجاد کنیم.

او تاکید کرد: آسیب‌شناسی لازم و شناخت دقیق از ساختمان‌ها را باید در دستور کار قرار دهیم که متاسفانه ما تاکنون شناخت دقیق و موثری را نداشته‌ایم، اما امیدواریم به واسطه این سامانه بتوانیم برای تامین معیار‌ها در مناطق مختلف کشور امکانات لازم را انجام دهیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راه و شهرسازی قیمت انرژی مصرف انرژی ساختمان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۶۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروسی: معیار کار آژانس و ایران بیانیه مشترک است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، امروز در اصفهان در نشست خبری مشترک با «محمد اسلامی» رییس سازمان انرژی اتمی اظهار کرد: قصد ما این نیست که سند جدیدی، تولید کنیم و معیار کار ما، بیانیه مشترک مارس است.

وی تاکید کرد: مهم است که ما بیانیه مشترک را بدون تغییر ادامه دهیم چون این بیانیه، ظرفیت حل و فصل موضوعات میان ایران و آژانس را دارد. در دیدارهای صورت گرفته در این سفر برای اجرایی کردن این بیانیه، روی گام‌های ملموس و عملیاتی توافق کردیم.

گروسی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آژانس برای رفع نگرانی ایران از نقش مخرب رژیم اسراییل روی تصمیمات این نهاد چه اقداماتی صورت داده است، گفت: ما به بازیگران خارجی توجهی نداریم و مخاطب ما جمهوری اسلامی ایران است و اقداماتی را طراحی می‌کنیم تا شک و شبهه‌ها برطرف شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سکه و طلا در بازار تهران ارزان تر شد
  • گروسی: معیار کار آژانس و ایران بیانیه مشترک است
  • افزایش چشمگیر مصرف انرژی‌های تجدیدپذیر در جهان
  • برای استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمزارز جرایم سنگینی تا بیش از ۱۰۰ برابر نرخ انرژی در نظر گرفته شده
  • دانشمندان به کمک نمک، سوپر باتری ارزان قیمت ساختند
  • میوه‌های نوبرانه ارزان می‌شوند؟
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۶ اردیبهشت؛ سکه ۴۰۰ هزار تومان ارزان شد
  • غول خفته والیبال جهان علیه معجزه ایران!
  • امنیت انرژی ایران در گرو استفاده صحیح مصرف کنندگان گاز
  • معیار تعرفه خدمات مهندسی نباید قیمت ماست باشد