Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-27@14:51:57 GMT

دستور تهیه ترشی لیته

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۲۶۹۹۴

دستور تهیه ترشی لیته

بامجان کبابی (من بادمجان را کبابی می کنم اما اگر شما بوی دودی بادمجان را دوست ندارید می توانید بخارپز یا اینکه داخل سینی فر بگذارید تا نرم شوند، یا با مقداری آب و سرکه بپزید.) ناطقان: مواد لازم برای ترشی لیته بادمجان :




 بادمجان بزرگ      10 عدد
 هویج بزرگ     3 عدد
* سبزی ترشی     به مقدار لازم
 فلفل ترشی (زیاد تند نباشد)     خیلی کم
 سیر      20 حبه
 گلپرساییده      3 قاشق غذاخوری
 سیاهدانه      به مقدار کم
 گل کلم بزرگ     نصف گل کلم
سرکه     به مقدار لازم
نمک     به مقدار لازم
کرفس     2 شاخه

 

* سبزی ترشی (گشنیز و جعفری و نعنا و ترخون و مرزه و ریحان و شوید و پیازچه و پونه و آویشن و شنبلیله و ساقه های تازه و سیز سیر و برگ و ساقه جوان و ترد کرفس)

 

طرز تهیه ترشی لیته بادمجان :

بامجان کبابی (من بادمجان را کبابی می کنم اما اگر شما بوی دودی بادمجان را دوست ندارید می توانید بخارپز یا اینکه داخل سینی فر بگذارید تا نرم شوند، یا با مقداری آب و سرکه بپزید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

)

 


همه مواد را بشویید و بگذارید خشک شوند و آن ها را درشت خرد کنید بادمجان ها را پوست بگیرید، سپس آن ها را جدا جدا داخل سبزی خردکن به اندازه ای می خواهید ریز باشند خرد کنید.

 


هنگام خرد کردن مواد ترشی لیته روی آن ها نمک بپاشید و بعد از خرد کردن آن ها را داخل صافی بریزید تا آب اضافی سبزیجات برود.

 

سپس همه مواد ترشی را داخل یک ظرف بزرگ مخلوط کنید و روی آن ها گلپر و مقدار کمی سیاهدانه بریزید و مخلوط کنید. بعد ترشی ها را داخل ظرف های مخصوص ترشی تان بریزید و روی آن ها را با سرکه سفید بپوشانید و در ظرف را محکم ببندید که هوا به داخل ظرف ها نفوذ نکند ظرف های ترشی را داخل یخچال یا جایی خنک و تاریک قرار بدهید.
برچسب ها: ترشی ، لیته ، ناطقان ، بادمجان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: ترشی لیته ناطقان بادمجان ترشی لیته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۶۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راز نگه‌داشتن گل طبیعی به مدت طولانی را می‌دانید؟

نحوه نگه داشتن طولانی‌مدت گل طبیعی چیست؟ آیا رازورمزی وجود دارد که برخی‌ها همیشه در خانه‌شان یک دسته ل طبیعی روی میز دارند و شما نه؟!

زی‌سان: یک گلدان گل طبیعی علاوه بر رایحه مطبوع، به فضای منزل یا محل کار طراوت و شادابی می‌بخشد، اما به خاطر این که گل‌های طبیعی عمر کوتاهی دارند معمولاً از پرداخت هزینه برای خرید آنها منصرف می‌شوید. اگر به گل طبیعی علاقه دارید، اما نمی‌دانید چگونه می‌توانید آنها را به مدت طولانی نگهداری کنید، این مطلب را حتماً بخوانید؛ زیرا در ادامه ترفند‌هایی برای نگهداری طولانی مدت گل‌های طبیعی به شما آموزش داده‌ایم.

نگهداری گل با اسپری مو

برای تازه نگه داشتن گل‌های طبیعی با اسپری مو، اسپری مو را با فاصله روی گلبرگ‌های گل اسپری کنید. اسپری مو کمک می‌کند گل‌ها تازه‌تر بمانند.

نگهداری گل طبیعی با مایع سفید کننده (وایتکس)

شاید عجیب باشد، اما مایع سفید کننده برای نگهداری گل‌های طبیعی معجزه می‌کند. در این روش باید ۴/۱ قاشق چای خوری مایع سفید کننده را به ۱ لیتر آب اضافه کنید تا گل‌های طبیعی شما عمر طولانی‌تری داشته باشند.

نگهداری گل‌ها به دور از میوه‌ها 

گاز اتیلنی که توسط میوه‌ها منتشر می‌شود، می‌تواند باعث پژمرده شدن گل‌های طبیعی شود؛ پس گ‌های طبیعی را کنار یک سبد میوه نگذارید.

نگهداری از گل‌های طبیعی با محلول سرکه سفید و شکر

در این روش مقداری آب گرم در یک گلدان بریزید سپس به آن به آن مقداری شکر و سرکه سفید اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا شکر و سرکه سفید در آب حل شوند. مقدار شکر و سرکه بستگی به نوع و حجم گلدان دارد، برای یک گلدان متوسط ۱ قاشق غذاخوری سرکه سفید و ۲ قاشق غذاخوری شکر کافی است.

تازه نگه داشتن گل‌های طبیعی با نوشابه

به گزارش زی‌سان، شکر موجود در نوشابه باعث می‌شود گل‌ها آب بیشتری جذب کنند و مدت طولانی‌تری تازه و شاداب بمانند. در این روش باید مقداری نوشابه به آب گلدان اضافه کنید. اگر گلدان شما شفاف است و نمی‌خواهید رنگ آب تغییر کند از نوشابه‌های بی‌رنگ مانند سون آپ استفاده کنید.

*نکته: در این روش باید هر روز آب گلدان را تعویض کنید.

نگهداری طولانی مدت گل‌های طبیعی با آسپرین

در این روش شما باید چند قرص آسپرین را پودر کنید و درون آب گلدان حل کنید سپس گل‌ها را درون گلدان بگذارید.

*نکته: فراموش نکنید که هر روز آب گلدان را عوض کنید.

روش نگهداری از گل‌های طبیعی با قند و سکه

انداختن دو حبه قند و چند سکه تمیز در آب گلدان باعث می‌شود گل‌ها دیرتر پژمرده شوند؛ چون سکه مانع رشد باکتری‌ها می‌شود.

سخن پایانی

در این مطلب ترفند‌هایی برای نگهداری طولانی مدت گل‌های طبیعی به شما آموزش دادیم، اما از نکاتی که در نگهداری گل‌های طبیعی باید به آن توجه کنید، این است که از گلدان تمیز برای نگهداری گل استفاده کنید و برای عوض کردن آب گلدان از آب ولرم استفاده کنید.

tags # خانه داری سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • حکم سینماگر مطرح لغو شد ؛ صدور دستور محاکمه جدید
  • گیاهی که برای جلوگیری از ریزش مو معجزه می‌کند
  • راز نگه‌داشتن گل طبیعی به مدت طولانی را می‌دانید؟
  • «رخ» از مسکو جایزه گرفت/ جایزه بزرگ جشنواره مراکش برای «برنده‌ها»
  • فرآیند تهیه ترشی سیر به روش سنتی یک خانواده روستایی آذربایجانی (فیلم)
  • دستور تهیه ۱۰جوشانده گیاهیِ ضد سرماخوردگی
  • ماکودا ؛ پیشنهادی جذاب، لذیذ و خوشمزه
  • ۲۰ کیلوگرم تریاک در عملیات مشترک پلیسی در خراسان شمالی کشف شد
  • طرز تهیه کباب ترش تابه‌ای، یک غذای فوق‌العاده خوشمزه
  • کشف ۱۱۰ کیلوگرم مواد مخدر در اسدآباد