Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه سیاسی فردا: عباس آخوندی رسما وارد کارزار انتخابات ریاست‌جمهوری شد به این امید که مردم نسبت به او اقبال نشان دهند اما باتوجه به انتقادهایی که مردم نسبت به دولت روحانی و خصوصا عملکرد آخوندی در وزارت کار دارند و از سوی دیگر موضع اصلاح‌طلبان بر حمایت از نامزد کاملا اصلاح‌طلب به‌نظر می‌رسد که شرایط عباس آخوندی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده بسیار سخت باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی صوفی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره این موضوع به «فردا» گفت: «تصور می‌کنم صحبت کردن درباره اینکه چه نامزدهایی می‌توانند در انتخابات موفق باشند قدری زود است. به هر حال در مقطع کنونی خیلی‌ها اعلام نامزدی می‌کنند و می‌خواهند افکار عمومی را نسبت به خودشان بسنجند. الان آشفته‌بازاری به‌وجود آمده است که نمی‌توان ارزیابی دقیقی ارائه کرد اما آنچه که به قطعیت می‌توان گفت این است که اصلاح‌طلبان با راهبردی که شورای عالی سیاست‌گذاری در انتخابات مجلس در اسفند98 مشخص کرد اصلاح‌طلبان از نامزد غیراصلاح‌طلبان به هیچ وجه حمایت نمی‌کنند».

او درباره جایگاه عباس آخوندی در انتخابات 1400 هم اظهار کرد: «آقای آخوندی وضعیت مبهمی دارد. برای مثال آقای جهانگیری در سال96 در انتخابات نامزد شد و از مردم واکنش گرفت یا آقای عارف هم در سال92 این کارزار را آزمود اما آقای آخوندی چنین وضعیتی ندارد و معلوم نیست که چه اقبالی به او می‌شود و وضعیت مبهمی دارد».

او ادامه داد: «آقای آخوندی در مقطعی یک چهره سیاسی بود و بعد وارد عرصه علمی شد و سعی کرد که در حوزه تخصصی خود صاحب‌نظر باشد. او از نظر سیاسی منتسب به جریان اصولگرایی بود اما بین سال‌های 84 تا 92 به یکی از منتقدان دولت آقای احمدی‌نژاد تبدیل شد و آرام‌آرام حس شد که مواضع او به اصلاح‌طلبان نزدیک است. در دولت آقای روحانی که با حمایت اصلاح‌طلبان روی کار آمد هم وزارت کار را برعهده گرفت».

این فعال سیاسی درباره اینکه آیا اصلاح‌طلبان از آخوندی حمایت می‌کنند یا نه تصریح کرد: «فارغ از سنجش عملکرد فنی او در وزارت کار آنچه مشخص است این است که او با هر متر و معیاری یک اصلاح‌طلب کامل شناخته نمی‌شود و یک اصولگرای میانه‌روست و به دلیل آنکه اصلاح‌طلبان در این دوره دیگر نمی‌خواهند از نامزد غیراصلاح‌طلب حمایت کنند یا دوباره به سمت ائتلاف بروند؛ از آقای آخوندی حمایت نمی‌کنند».

صوفی در پایان درخصوص وضعیت انتخاباتی اصلاح‌طلبان هم گفت: «یک زمان اصلاح‌طلبان پشتوانه مردمی خوبی داشتند و اگر درخواستی از مردم می‌کردند، مردم پاسخ مثبت می‌دادند. برای مثال در سال92 از مردم خواسته شد به یک نامزد اصولگرا یعنی به آقای روحانی رأی بدهند و حتی برای آقای روحانی، آقای عارف که یک نامزد کاملا اصلاح‌طلب بود کناره زده شد و مردم نسبت به این سیاست‌ورزی اعتماد کردند اما اکنون شرایط تغییر کرده است. مردم نسبت به عملکرد دولت انتقادهای مهمی دارند و با چنین وضعیتی آزادی عمل از اصلاح‌طلبان گرفته شده است و آنها باید حتما کاری را انجام دهند که مورد اقبال مردم باشد. مردم دیگر نمی‌پسندند که به یک نامزد غیراصلاح‌طلب رأی دهند و بگویند به اصلاحات رأی دادیم. مردم دیگر با سیاست ائتلافی کنار نمی‌آیند. در چنین شرایطی اصلاح‌طلبان باید نامزدی را معرفی کنند که کاملا هویت اصلاح‌طلبی داشته باشد تا حتی اگر مردم بازهم اقبال نشان ندادند بگویند که ما بر سر اصول خود ایستادیم و از اهداف اصلاحات دفاع کردیم تا دستِ‌کم مبانی نظری اصلاح‌طلبی از هم نپاشد».

منبع: فردا

کلیدواژه: علی صوفی عباس آخوندی انتخابات 1400 مردم نسبت آقای آخوندی اصلاح طلبان اصلاح طلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۷۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها

نتایج نظرسنجی شبکه آمریکایی «سی ان ان» نشان داد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین این کشور نسبت به جو بایدن، رئیس کنونی کاخ سفید، از حمایت تعداد بیشتری از رای دهندگان برخوردار است.

بنابر گزارش آر تی، بر اساس این نظرسنجی که از ۱۸ تا ۲۳ آوریل انجام شد و شامل ۹۶۷ رأی دهنده ثبت نام شده بود، با ضریب خطای آماری ۳.۸ درصد، ۴۹ درصد از شرکت کنندگان از ترامپ حمایت کردند و در عین حال، ۴۳ درصد از پاسخ دهندگان از بایدن حمایت کردند.

انتخابات بعدی ریاست جمهوری آمریکا قرار است در ۵ نوامبر ۲۰۲۴ برگزار شود و رقبای اصلی در رقابت انتخاباتی جو بایدن، رئیس جمهور فعلی دموکرات و دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق جمهوری خواه هستند.

هر دو نامزد قبلاً تعداد کافی رای را از انتخابات مقدماتی دریافت کرده اند تا نامزدی احزاب خود را تضمین کنند و تقریباً همه رقبای آنها انصراف خود را از رقابت اعلام کرده اند.

پیش از این مارینا هاید، ستون نویس روزنامه گاردین در تحلیلی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و نامزد‌های آن به این نکته اشاره می‌کند که دو نامزد اصلی یعنی دونالد ترامپ و جو بایدن هر دو مسن هستند و در همین حال، یکی تقریبا مرتکب کودتا شده و دیگری از مشکلات حافظه رنج می‌برد. مسئله‌ای که انتخاب را برای رای‌دهندگان آمریکایی دشوار خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • حمله شدید کرباسچی به نصیری: تعادل نداری و به درد تبلیغات بی‌بی‌سی می‌خوری | دنبال جذب جایگاه هست
  • کرباسچی: مهدی نصیری تعادل ندارد؛ او فقط به درد تبلیغات بی‌بی‌سی می‌خورد
  • بهترین راه برای حمایت از کارگران اصلاح «قانون کار» است
  • مرغ آمریکایی‌ها غاز است!
  • خیز اصلاح طلبان رادیکال به سوی خیابان به بهانه طرح نور/ روزنامه آرمان ملی: مسئله مذاکره با آمریکا و حجاب باید حل شود!
  • انتقاد تند جهره شاخص اصلاح‌طلبان از سوپر افراطی حزب‌اللهی دیروز!
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • رابط اصلاح‌طلبان با رهبری بعد از فوت هاشمی‌رفسنجانی چه کسی است؟
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • فاکتور اشتباه و شیطنت آمیز اصلاح طلبان در خصوص شرایط امید در جامعه/ آغاز کنش‌های انتخاباتی رادیکال‌ها پس از عملیات تحریم!