Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-06@19:10:08 GMT

اعلام شهرستان‌های در وضعیت حاد کرونا

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۲۷۳۵۸

صراط: دکتر سیما سادات لاری، گفت: همانطور که می‌دانید طی روز‌های گذشته شاهد موار افزایش بیماری هستیم. به دنبال این روند صعودی شاهد بالا رفتن بی سابقه موارد مرگ و میر ناشی از بیماری در کشور هستیم. هم‌اکنون ۱۸۷ شهرستان کشور در وضعیت قرمز بیماری قرار دارند که در این بین تعداد ۴۵ شهرستان دارای وضعیت حادتر بیماری هستند

به گزارش ایسنا، وی افزود: شهرستان‌های آذرشهر، جلفا، عجب‌شیر و مراغه در استان آذربایجان شرقی، شهرستان‌های ارومیه، اوشنویه، بوکان، سلماس، شاهین‌دژ، مهاباد، میاندوآب و نقده از استان آذربایجان غربی، شهرستان‌های اصفهان، خمینی‌شهر، کاشان و نجف آباد از استان اصفهان، شهرستان کرج در استان البرز، دره شهر از استان ایلام، شهرستان‌های تنگستان و دشتی از استان بوشهر، شهرستان‌های تهران، دماوند، ری، شمیرانات و ورامین از استان تهران، بروجن و شهرکرد از استان چهارمحال و بختیاری، بیرجند از خراسان جنوبی، سبزوار از خراسان رضوی، شهرستان‌های قم، سمنان، یزد، شهرستان بیجار از کردستان، اسلام‌آباد غرب، جوان‌رود، سرپل ذهاب، کرمانشاه، گیلان‌غرب و هریس از استان کرمانشاه، شهرستان بویراحمد از استان کهگیلویه و بویر احمد، شهرستان خرم‌آباد از استان لرستان، اراک در استان مرکزی، رزن و ملایر از استان همدان از جمله شهرستان‌های با بیشترین بروز بیماری در کشور هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



لاری ادامه داد: امیدواریم با عمل بیشتر مردم به توصیه‌های بهداشتی و جدیت و اهتمام بیشتر مسئولین در اعمال محدودیت‌ها و نظارت مطلوب‌تر بر رعایت پروتکل‌های بهداستی در اماکن عمومی و... در شهرستان‌های یاد شده شاهد توقف روند نگران کننده شیوع بیماری در این شهرستان‌ها باشیم.

وی در خاتمه، گفت: با توجه به تعطیلات پیش رو از مردم می‌خواهیم با پرهیز از بروز رفتار‌های اجتماعی خطرآفرین از هرگونه اقدام سفر به طور جد خودداری کنند.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: وزارت بهداشت کرونا ویروس کرونا صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۷۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا زنان بیشتر از مردان عمر می‌کنند؟

ایتنا - آمارهای سازمان بهداشت جهانی نشان می‌دهد امید به زندگی زنان در بیشتر کشورهای جهان بیشتر از مردان است. اما علت این مسئله چیست؟
به طور متوسط ​​زنان ۵ سال بیشتر از مردان عمر می‌کنند اما این شکاف جنسیتی بر اساس کشور و سن متفاوت است.

فاکتورهای زیادی مانند عوامل زیستی، رفتاری و اجتماعی وجود دارد که شکاف جنسیتی در امید به زندگی را افزایش می‌دهد.

مطالعه‌ای که اخیرا انجام شده تفاوت‌های عمیقی را بین زنان و مردان در مورد علل اصلی بیماری و مرگ زودرس بین دو جنس نشان داد.

در این مطالعه که در The Lancet Public Health منتشر شده، محققان نتایج خود را با مقایسه سال‌های زندگی از دست رفته به دلیل ۲۰ علت اصلی بیماری یا مرگ زودرس به دست آوردند.

 
این تحقیق بر روی مردان و زنان بالای ۱۰ سال در سراسر جهان و در ۷ منطقه بین سال‌های ۱۹۹۰ تا ۲۰۲۱ انجام شد.

بر اساس این مطالعه، مردان بیش از زنان تحت تأثیر شرایطی قرار می گیرند که منجر به مرگ زودرس می‌شود، مانند COVID-19، سوانح جاده‌ای، بیماری‌های قلبی عروقی، و بیماری‌های تنفسی و کبدی.

از سوی دیگر، زنان بیشتر به امراضی دچار می‌شوند که غیرکشنده است، از جمله مشکلات اسکلتی عضلانی، شرایط سلامت روان، و اختلالات سردرد.

با ادامه بهبود مراقبت های بهداشتی و برابری جنسیتی، شکاف جنسیتی در امید به زندگی احتمالا در آینده کاهش می یابد.

دیگر خبرها

  • ارتباط بیماری‌های دهان و دندان با افت عملکرد قلب، مغز و بروز برخی سرطان‌ها
  • ضرورت تکمیل طرح مدرن فاضلاب شهری هشترود
  • پوسیدگی‌های دندانی و افت عملکرد مغز و قلب / ارتباط بیماری‌های دهان با بروز برخی سرطان‌ها
  • لزوم تکمیل طرح مدرن فاضلاب شهری هشترود
  • شادی مردم دیار هگمتانه از بارش باران بهاری
  • دیابت نوع یک و دو چه تفاوتی با هم دارند؟
  • امدادگران هلال احمر خواف به سرنشینان ۳۰ خودرو گرفتار سیلاب امدادرسانی کردند
  • هجدهمین یادواره شهدای روستای جعفر آباد رفسنجان
  • با این ۸ روش طول عمرتان بیشتر می‌شود
  • چرا زنان بیشتر از مردان عمر می‌کنند؟