Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@02:27:07 GMT

جشنواره فرهنگی، هنری دختران امروز برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۲۷۳۸۰

جشنواره فرهنگی، هنری دختران امروز برگزار می شود

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی حوزه زنان وزارت آموزش و پرورش، فرحناز مینایی پور افزود: این جشنواره فرهنگی، هنری پیرو موافقت نامه شماره ۷۵۳۹۱ در تاریخ پنجم مهر ٩٩ با معاونت امور زنان نهاد ریاست جمهوری با هدف کشف استعداد ها، خلاقیت ها، تقویت نقش دختران و همچنین ایجاد نشاط و شادابی و پررنگ کردن نقش دختران در خانواده درایام کرونا برپا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: این جشنواره به دنبال باز آفرینی نقش دختران در خانواده و در دوران پسا کرونا است و اجرای این جشنواره منجر به انعکاس و ماندگارکردن صحنه های جذاب و تاثیر گذار از نقش دختران و خانواده در دوران عبور ازکرونا می شود.

مشاور امور زنان وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت : جشنواره فرهنگی، هنری دختران امروز در قالب هنرهای تجسمی و هنرهای نمایشی و فیلم کوتاه در فضا و بستر مجازی برگزار می شود و شروع به کار کمیته اجرای آن از آبان ۹۹ بوده و تا بهمن ماه امسال ادامه دارد.

مینایی پور ادامه داد: افتتاحیه این جشنواره در هفته اول آبان ماه و اختتامیه آن همزمان با ولادت با سعات بانوی دو عالم حضرت زهرا (س) و روز زن و همچنین ولادت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران یعنی نیمه دوم بهمن ۹۹ بصورت مجازی برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد:  این جشنواره ویژه دانش آموزان دختر در تمامی مقاطع تحصیلی و در سطح کشوری طراحی شده است.

 جشنواره دختران امروز با مشارکت معاونت امور زنان ریاست جمهوری، معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش در حال پیگیری و اجرا است و دبیرخانه اجرایی این جشنواره در حوزه معاونت پرورشی اداره کل شهرستان های استان تهران مستقر است.

برچسب‌ها روز دختر ویروس کرونا بازگشایی مدارس پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روز دختر ویروس کرونا بازگشایی مدارس روز دختر ویروس کرونا بازگشایی مدارس اخبار کنکور نقش دختران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۷۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، محمد طاهریان‌مقدم اظهار کرد: در این جشنواره تاکید بر غذاهای بومی محلی شهرستان و آش کمای انغوزه است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران ادامه داد: غذاهای سنتی از نظر داشتن مواد مغذی، ویتامین‌ها و املاح ارزش غذایی بالایی دارد، شهرستان چناران غذاهای سنتی زیادی دارد که برخی از آن‌ها به فراموشی سپرده شده‌اند؛ هدف از برگزاری این جشن‌ها احیا سنن و آداب رسوم گذشتگان است که با شناسایی و حفظ آن‌ها می‌توان به سلامت خانواده کمک کرد.

وی با بیان این که برپایی جشنواره عاملی برای افزایش شور و نشاط در خانواده‌ها است، تصریح کرد: جشنواره غذاهای سنتی، موسیقی محلی و همچنین بازدید از مزارع گیاهان دارویی با مشارکت اقامتگاه بوم‌گردی منیژگان در روستای آبگاهی در مورخ ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

طاهریان‌مقدم افزود: برنامه‌های این جشن شامل اجرای موسیقی سنتی، اجرای سرود و جشنواره غذاهای سنتی، نمایشگاه گیاهان دارویی و محصولات خانگی، دست بافته‌های زنان و دختران روستایی است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران یادآور شد: آش انغوزه یکی از غذاهای سنتی این شهرستان است که بیشتر در دامنه کوه‌های هزار مسجد در بهار رشد می‌کند.

دیگر خبرها

  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • اختتامیه جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی برگزار می شود
  • برگزاری چهل و دومین جشنواره فرهنگی - هنری «امید فردا» در همدان
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا (ع) در دهه کرامت
  • دو انتصاب جدید در جشنواره اتقان
  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • اختتامیه دومین جشنواره شهید آوینی در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود
  • برنامه «یه اردوی خاص» برگزار می‌شود
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • ملاقات دختران فوتبالیست با سفیر ایران؛ تورنمنت کافا به ایستگاه پایانی رسید