Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، حقیقی استاندار زنجان در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: در زمینه ترویج کتابخوانی و همچنین ایجاد کتابخانه‌های عمومی در استان زنجان اقدامات خوبی انجام شده و توجه به ایجاد کتابخانه در مناطق محروم و روستا‌های بدون مکان مطالعه باید بیشتر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
 

او با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا عامل مهمی در کاهش مراجعات حضوری و حتی عامل تعطیلی کتابخانه ها شده است، افزود: این فرصتی است که کتابخانه‌ها نسخه‌های الکترونیکی را در اختیار اعضاء قرار دهند و علاوه بر آن گامی در جهت ارائه راهکار برای ترویج فرهنگ کتابخوانی بردارند.

استاندار زنجان همچنین به شیوع کرونا و آغاز موج سوم این بیماری در کشور گفت: هر زمانی نهاد‌ها و سمن‌های فرهنگی و اجتماعی وارد میدان شده اند، آثار مثبتی داشته اند و لازم است امروز این حوزه‌ها برای آگاهی بخشی در برابر خطرات بیماری کرونا جدی‌تر ورود کنند و کتابخانه‌ها نیز این ظرفیت را دارد.

مقام عالی دولت در استان زنجان آموزش را در پیشگیری از بیماری کرونا بسیار موثر دانست و تاکید کرد: اگر مردم و خانواده‌ها دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند، تهدید بیماری به حداقل می‌رسد.

حقیقی با بیان اینکه تمام اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده به وفور در استان زنجان تولید می‌شود و خدمات درمانی هم فراهم شده است، از مردم خواست: در برابر ایثار کادر درمان، آن‌ها نیز رعایت کنند و با رعایت دستور العمل‌های بهداشتی مخاطرات این ویروس منحوس را به حداقل برسانیم.

 او ادامه داد: مبلغ ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیز برای تکمیل کتابخانه امام علی(ع) قیدار اختصاص خواهد یافت.

حقیقی افزود: شهرداری‌ها نیز بایستی نیم درصد اعتبار اختصاصی را در ایام کرونا بطور کامل در اختیار کتابخانه‌ها قرار دهند.

استاندار زنجان گفت: قرار است سه باب کتابخانه نیز در زنجان و خدابنده در هفته کتاب به بهره برداری برسد.     انتهای پیام/م 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استاندار زنجان کتابخانه های عمومی کتابخانه ها استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۷۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتابداران دیلم برای جذب دانش آموزان در مدارس حضور یابند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسدی ظهر سه‌شنبه در نخستین نشست انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان دیلم با دستور کار برگزاری مسابقه بزرگ کتابخوانی اظهار داشت: در راستای برگزاری این مسابقه بزرگ، اداره آموزش و پرورش از طریق مدیران مدارس تبلیغات لازم را به‌وسیله فضای مجازی به جهت معرفی مسابقه بزرگ کتابخوانی بین دانش آموزان انجام دهند.

رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان دیلم بیان داشت: امکان سنجی ایجاد کتابخانه مشارکتی یا پیشخوان کتاب در کمپ ترک اعتیاد بویرات در اسرع وقت و تحت نظارت اداره بهزیستی صورت گیرد.

فرماندار دیلم افزود: دهیاری ها بخشی از بودجه فرهنگی خود را صرف خرید کتب مسابقه کنند و آنها را در اختیار اهالی روستا جهت شرکت در مسابقه قرار دهند.

کد خبر 6093133

دیگر خبرها

  • رونمایی ازکتاب شعر پشت پنجره سکوت درگناباد
  • کتابداران دیلم برای جذب دانش آموزان در مدارس حضور یابند
  • عصر شعر شیراز در کتابخانه رئیسی اردکانی برگزار می‌شود
  • دستگاه آزمایش غربالگری بیماری‌های ویروسی در قم به بهره‌برداری رسید
  • افتتاح کتابخانه مرکزی رشت در رشد و بالندگی فرهنگی گیلان موثر است
  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم
  • افزایش کتابخانه‌های سیار، نیاز استان ایلام
  • تامین زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل
  • رشد ۱۵۳ درصدی امانت کتاب در آذربایجان شرقی