Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ شهربانو امانی، عضو شورای شهر تهران در یادداشتی با عنوان «سفر از سر دلسوزی یا لجبازی؟» از سفر‌های استانی قالیباف در ایام شیوع کرونا انتقاد کرد.

وی در این یادداشت نوشت: رییس محترم مجلس روز گذشته در دومین سفر استانی خود به سیستان‌و‌بلوچستان رفت. این سفر در حالی انجام شد که اولا شائبه انتخاباتی بودن دارد و دوما در شرایط شیوع ویروس کرونا اصلا به صلاح نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نکته قابل توجه قبل از ارزیابی این سفر‌ها و موارد مشابه، آن است که حتی قبل از شیوع کرونا نیز مدل خدمت‌رسانی در کشور‌های مختلف تغییر کرده و با روشی که در کشور ما وجود دارد- همچون افتتاح‌ها، سفر‌ها و…- متفاوت بوده است. برخی در توجیه این گونه اقدامات به اهمیت ارتباطات چهره به چهره اشاره می‌کنند و می‌گویند که گوش کردن به حرف دل مردم حداقل دستاورد این رویه است.

اما واقعیت این است که چنین اقداماتی عمدتا ناشی از رقابت موجود بین سه قوه مجریه، قضاییه و مقننه است. درست است که ما طبق قانون اساسی اصل تفکیک قوا را پذیرفته و هر یک را مستقل از دیگری می‌دانیم، اما عملا شاهد نوعی رقابت میان قوا هستیم و دلیل آن نیز لذت‌بخش بودن حوزه اجرا و البته بیشتر دیده شدن در آن است. بر این اساس شاهدیم که دو قوه دیگر نیز وظایف اصلی خود را را‌ها کرده و پا در کفش قوه مجریه می‌کنند.

دومین نکته قابل توجه آن است که اکنون با ویروس کرونا مواجه بوده و می‌دانیم که هر گونه تجمع اعم از سیاسی، مذهبی، اجتماعی و … به شیوع آن کمک می‌کند. در این شرایط وقتی یک رییس قوه به سفر می‌رود، مقامات استانی نیز ناگزیر هستند که طبق پروتکل‌های قبل از کرونا به استقبال آنان رفته و همراهی کنند. به همین جهت سفر در چنین موقعیتی علاوه بر هزینه‌های مادی، خسارت دیگری نیز به بار می‌آورد. انتظار می‌رفت مجلس انقلابی که با حداقل رای مردم روی کار آمد، در این چند ماه گذشته تمام توجه خود را معطوف حل مشکلات اساسی و کلیدی از جمله مسائل اقتصادی موجود کند و تحقق وعده‌های انتخاباتی خود را در اولویت قرار دهد نه اینکه به شرح وضع موجود که همه از آن آگاه هستند، بپردازد؛ بنابراین سفر‌هایی از این دست و در شرایط موجود هزینه‌های مادی و معنوی به دنبال دارد که به خصوص در این شرایط کرونایی قابل جبران نیست.
بیشتر بخوانید: اگر سفر استانی مشکلات را حل می‌کند، چرا دوره احمدی‌نژاد نشد؟/ سفر‌های استانی قالیباف زمینه‌ای برای انتخابات ۱۴۰۰ استبه اعتقاد بنده سفر آقای قالیباف علاوه بر آنکه شائبه انتخاباتی دارد، هزینه‌زا نیز خواهد بود. تیم رسانه‌ای ایشان نیز اگر یک بررسی دقیق داشته و هزینه – فایده کنند درخواهند یافت که هزینه این قبیل اقدامات حتی نزد افکار عمومی بسیار بیشتر از فایده آن است.

توصیه من به مجلس محترم آن است که با در نظر داشتن شرایط موجود اعم از سرخوردگی سیاسی و نارضایتی مردم که با شیوع کرونا نیز همراه شده است، فکری به حال برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ کند. بهتر است به جای لجبازی با خواسته‌های مردم و جریان سیاسی رقیب، به فکر حل ابهاماتی از این دست و پیدا کردن راهکار برای حل مشکلات موجود باشند. این گونه سفر‌ها از یک سو نوعی توهین به شعور مردم است و از سوی دیگر بیش از آنکه رنگ و بوی دلسوزی داشته باشد، حاکی از لجبازی آقایان است.

منبع: جهان صنعت لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 قالیباف شهربانو امانی آیت الله سیستانی سفر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۷۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور بیستم اردیبهشت به قم سفر می‌کند

استاندار قم گفت: آیت‌الله رئیس رئیس جمهور، روز بیستم اردیبهشت ماه جاری در قالب دومین سفر استانی خود به قم به این استان سفر خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، سید محمد آقامیری امروز _ پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ در جلسه شورای اداری استان قم که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، اظهار کرد: رئیس جمهور و برخی اعضای هیئت دولت در دومین دور سفر استانی، بیستم اردیبهشت به قم سفر می‌کنند.

وی افزود: دور نخست سفر استانی آیت الله رئیسی به قم موجب شد دو هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان به پروژه‌های مهم استان قم اختصاص یابد که در دور دوم هم تلاش می‌کنیم این مسئله ادامه پیدا کرده و کمبود اعتبارات استان برطرف شود.

استاندار قم اولویت دور دوم سفرهای هیئت دولت را تکمیل مصوبات دور اول دانست و گفت: در استان قم هم تلاش می‌کنیم مصوباتی که اجرایی نشده در دور دوم شامل اعتبارات شود.

آقامیری منوریل و فرودگاه را دو اولویت دوم دوم سفر آیت الله رئیسی به قم دانست و اظهار کرد: مرحله اول اجرایی شدن این دو پروژه برطرف کردن مشکلات حقوقی آن است.

وی با اشاره به رصد یک تیم تخصصی بر تمام مجموعه‌ها و دستگاه‌های دولتی استان قم در حیطه ارزیابی عملکرد تصریح کرد: در حوزه مصرف انرژی هم این پایش ها به صورت جدی دنبال شده و دستگاه‌هایی که هدررفت انرژی دارند، جریمه می‌شوند.

استاندار قم گفت: خط قرمز مدیریت استان، فساد مالی و اداری است و در این زمینه هیچ مماشاتی صورت نخواهد گرفت.

کد خبر 750078

دیگر خبرها

  • آنچه باید درباره انتخابات 21 اردیبهشت‌ بدانید | معرفی 6 فهرست انتخاباتی در دور دوم
  • علی ربیعی: حدود 5 میلیون نفر در دانشگاه‌ها در حال تحصیل هستند/ رابطه معناداری بین رشته‌های تحصیلی و فرصت‌های شغلی موجود وجود ندارد/ بخش اعظمی از جمعیت فعال تحصیل کرده، دچار نوعی فاصله بین وضع موجود و انتظار از زندگی شده‌اند
  • شوک به شانا در دومین روز تبلیغات انتخابات /۱۱ کاندیدای مشترک شورای وحدت و امنا/ توافق سه گانه بر روی دو کاندیدا
  • رئیس‌جمهور بیستم اردیبهشت به قم سفر می‌کند
  • تنش آبی و نبود صنایع تبدیلی از چالش‌های مهم خدابنده است
  • ۷ نفر برای ریاست مجلس رقابت می‌کنند
  • ۷ نفر برای ریاست مجلس رقابت می‌کنند/ سهم مستقلین در مجلس دوازدهم
  • رقابت جدی ۷ نفر برای کرسی ریاست مجلس به روایت نوری قزلجه /اصولگرایان مجلس دوازدهم «یک فراکسیون سیاسی» نخواهند داشت
  • اولویت مجلس خدمتگزاری به بخش مالی اقتصاد باشد
  • ۷ نفر برای ریاست مجلس رقابت می‌کنند/ سهم مستقلین در مجلس دوازدهم