Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگی ایرنا، اردشیر عالمی فرزند اکبر عالمی ضمن تشکر از پیام های تسلیتی که برای درگذشت پدرش ارسال شده است، اعلام کرد: مراسم تشییع و تدفین اکبر عالمی، فردا بعدازظهر (چهارشنبه، ۲۳ مهر) در قطعه هنرمندان بهشت زهرا تهران و فقط با حضور اعضای خانواده وی برگزار خواهد شد.

اکبر عالمی (متولد ۱۸ تیر ۱۳۲۴ در اهواز) مجری و کارشناس تلویزیون، استاد دانشگاه تربیت مدرس و کارگردان ایرانی بود که غالب کارهای وی در ژانر مستند عرضه شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی فارغ‌التحصیل رشتهٔ سینما از دانشکده هنرهای دراماتیک و دارای مدرک دکترای سینما از انگلستان است. او از سال ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۶ عضو فرهنگستان هنر و فرهنگستان زبان و ادب فارسی بوده ‌است.

وی مجری و کارشناس تلویزیون، استاد دانشگاه تربیت مدرس و کارگردان ایرانی بود که غالب کارهای وی در ژانر مستند عرضه شده‌اند. عالمی یک ایرانی عاشق میهن بود که تجلی این عشق در زندگی و تصمیمات شخصی و تحصیلات و دغدغه‌مندی‌هایش تجلی یافته است.

چنانچه وی به رغم تحصیل در انگلستان و کسب مدرک دکتری سینما از این کشور به ایران بازگشت و در تا پایان عمر درگیر پیگیری این دغدغه‌ها بود. همزمان با برگزاری جشن تصویر سال ۸ اسفند ۱۳۹۳ در خانهٔ هنرمندان ایران طی مراسمی، از یک عمر تلاش اکبر عالمی در عرصهٔ عکاسی و سینما تجلیل شد و از این استاد دانشگاه به عنوان معمار کلمه با دانشی چندوجهی یاد شد.

این مستندساز و مدرس سینما ۱۰ مهرماه ۱۳۹۹برای ساخت یک مستند راهی بیمارستانی شد و با وجود رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، او و سه همکار دیگرش همگی به کرونا مبتلا شدند. با تشدیدشدن بیماری‌اش پس از ابتلا به کرونا، همچنان در بیمارستان بستری شد و با دستگاه تنفس می‌کرد. سرانجام بامداد سه‌شنبه ۲۲ مهر، دامن از جامه خاکی برکشید.

برچسب‌ها مستندساز ویروس کرونا فرهنگستان هنر سینما فرهنگستان زبان و ادب فارسی دانشگاه تربیت مدرس دانشگاه تربیت مدرس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مستندساز ویروس کرونا فرهنگستان هنر سینما فرهنگستان زبان و ادب فارسی دانشگاه تربیت مدرس دانشگاه تربیت مدرس مستندساز ویروس کرونا فرهنگستان هنر سینما فرهنگستان زبان و ادب فارسی دانشگاه تربیت مدرس دانشگاه تربیت مدرس اخبار کنکور دانشگاه تربیت مدرس اکبر عالمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۷۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کانون «نگاره و سینمای» دانشگاه آزاد بروجرد گشایش یافت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مراسم افتتاحیه کانون «نگاره و سینما» دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد با حضور کُردی معاون فرهنگی دانشجویی، عباس ساکی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی و مسئولان، استادان و اعضای انجمن سینمای جوان بروجرد برگزار شد.

کُردی در این جلسه درباره جایگاه هنر عکاسی و فیلم‌سازی در جامعه امروزی مطالبی بیان کرد.

ساکی با تأکید بر حمایت هنرمندان و فیلمساز جوان بروجردی پیشنهاداتی مطرح کرد.

هومن هوشمند دبیر کانون نگاره و سینما به تشریح و معرفی حیطه فعالیتی کانون پرداخت، همچنین فیلم کوتاه داغی به کارگردانی فاطمه محمدی برنده جوایز متعدد داخلی و بین‌المللی اکران شد و کارگاه آموزشی آشنایی با مبانی فیلم کوتاه توسط فاطمه محمدی از استادان سینمای جوان و کارگردان فیلم برگزار شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اوایل انقلاب بسیاری از مشاغل مهم در اختیار معلمان بود
  • احمد مسجدجامعی: در اوایل انقلاب، بسیاری از مهم‌ترین مشاغل از جمله ریاست‌جمهوری، نخست‌وزیری و نمایندگی مجلس و استانداری بحق در اختیار معلمان بود/ از اقدامات نابخشودنی سال‌های اخیر، تغییر نام دانشگاه تربیت معلم است
  • حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در دانشگاه تربیت مدرس
  • نشست تخصصی «تصویر ایران پس از وعده صادق» برگزار می‌شود
  • کانون «نگاره و سینما» در دانشگاه آزاد بروجرد گشایش یافت
  • بازنمایی رسانه‌ای ایران در جهان بعد از حملات موشکی به رژیم صهیونیستی
  • کانون «نگاره و سینمای» دانشگاه آزاد بروجرد گشایش یافت
  • قطعه‌ای مسحور کننده از ویولن‌نوازی استاد نصرالله شیرین آبادی + ویدئو
  • پارک علم و فناوری تربیت‌مدرس هاب بین‌المللی تعاملات علمی با کشورهای دیگر
  • معلمی سنگین‌ترین مسوولیت عالم است