Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران با اشاره به عدم توسعه یافتگی برخی مناطق تهران گفت: شاید باور کردنی نباشد که در تهران محلاتی وجود داشته که مردم از وجود کمترین امکانات زیرساختی محروم بوده‌اند! به دنبال بازگشت به مسیر مردم هستیم! - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ مجید فراهانی،  عضو و ناظر رئیس شورا در امور محاسبات و پایش عملکرد در همایش توسعه محلات و آیین تقدیر از عملکرد برتر اظهار کرد: مکتب تهران، مکتب مردم است، مردمی که انقلاب کردند و استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را برای ایران به ارمغان آوردند؛ مردمی که حماسه آفرین هستند و از این رو تهران را بر خلاف سایر پایتخت‌ها که معمولا دولت شهر هستند به شهر مردم بدل کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فراهانی تصریح کرد: در این مسیر پروژه‌های توسعه محلی که برآمده از دل نیازهای مردم محله و با تأیید شورایاران توسط مدیریت شهری اجراء شده‌اند می‌توانند جلوه‌ای از توسعه مردم محور را در مکتب تهران به نمایش بگذارند.

عضو و ناظر رئیس شورا در امور محاسبات و پایش عملکرد ادامه داد: هر چند شهر و استان تهران از حیث توسعه‌یافتگی در شمار مناطق توسعه‌یافته کشور طبقه‌بندی می‌شود اما متأسفانه شهروندان برخی محلات شهر تهران از عدم توسعه یافتگی محله خودشان رنج می‌برند، شاید باور کردنی نباشد که در تهران محلاتی وجود داشته است که مردم از وجود کمترین امکانات زیرساختی محروم بوده‌اند حتی یک دستگاه خودپرداز! این روند نتیجه خارج کردن مردم از فرآیند توسعه و حاکم شدن رویکردهای تصدی گرایانه و نا کارآمد بوده است، روندی که تهران را با سلیقه مدیران و نه مردم اداره کرده و میخواهد بکند و ما با آغاز حرکت پروژه‌های توسعه محلی به دنبال بازگشت به مسیر مردم و توجه به نظر مردم در طرح ریزی و اجرای پروژه هستیم.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه تلاش ما برای تهران زمانی می‌تواند مثمر ثمر و نتیجه بخش باشد که تلاش برای محلات مختلف شهر را جدی بگیریم، تصریح کرد: باید مشکلاتی که زمینه ساز کاهش سطح کیفیت زندگی ، در دسترس نبودن امکانات و زیرساخت‌های شهری به صورت عادلانه شده است را حل کنیم. اگر مسئولان و مدیران شهرداری در کنار شورایاران حل مشکلات مردم و تلاش برای محله باغ آذری یا تلاش برای محله شوش یا تلاش برای محله فرحزاد را مورد توجه قرار دهند و مشکلات را حل کنند تا رضایت شهروندان فراهم شود،آن وقت می‌توان گفت تلاش ما برای تهران مفید و موثر بوده است.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران افزود:  بر همین اساس از ظرفیت و دغدغه شورایاران  برای شناسایی مشکلات ، پیشنهاد راه حل برای برطرف شدن مشکل،شناسایی و جذب سرمایه گذار و ایفای مسئولیت اجتماعی شهروندان و بنگاه‌ها باید استفاده مطلوب را به عمل آورد.

فراهانی خاطرنشان کرد: شهرداری باید به شعاع خدمات‌رسانی امکانات و خدمات شهری برای رسیدن به عدالت فضایی و ایجاد تعادل نسبی توزیع آنها توجه کند، تا شاهد انباشت محرومیت بیش از حد در یک محله مثل محلات کن، فرحزاد، مسگرآباد و... نباشیم، محرومیت از دسترسی به امکانات و زیر ساخت‌ها شایسته و زیبنده مردم  نیست، و باید همه با هم دست به دست هم دهیم و برای خرمی و آبادانی شهرمان تهران تلاش کنیم.

وی تأکید کرد: دسترسی عادلانه به امکانات شهری همواره مورد تأکید اینجانب بوده است و این موضوع را از نطق اولم در شورا مطرح و تا امروز پیگیری کرده‌ام.

عضو شورای شهر تهران گفت: برهمین اساس دو اقدام را در حوزه برنامه و بودجه دنبال کرده‌ام؛ توجه به عدالت در توزیع منابع بودجه در ماده 23 برنامه سوم توسعه شهر تهران ، که بر اساس این حکم برنامه پنج ساله سوم توسعه شهر تهران، شهرداری موظف شد در توزیع منابع عمومی به نحوی عمل کند که فاصله شاخص برخورداری مناطق کمتر از سطح متوسط مناطق 22 گانه را سالانه 10 درصد به سطح متوسط مناطق شهری نزدیک کند. همچنین  توجه به  تعریف پروژه‌های توسعه محلی در متمم بودجه سال 1398 و بودجه سال 1399 شهرداری تهران دیگر اقدام صورت گرفته است.

عضو و ناظر رئیس شورا درامور محاسبات و پایش عملکرد تأکید کرد:  بر اساس بند 2 تبصره 35 بودجه سال 1399؛ شهرداری مکلف شد حداکثر تا پایان خردادماه فهرست پروژه‌های اجرایی هر محله را با اخذ نظر مشورتی شورایاری محله تعیین و فهرست مذکور را به همراه رونوشت صورتجلسات متضمن نظر شورایاری به شورای اسلامی شهر تهران ارایه کند.

عضو شورای شهر تهران افزود:  امیدوارم این اقدامات زمینه کاهش بی عدالتی در توجه به مناطق و محلات شهر تهران را فراهم کند. آنچه آغاز کرده‌ایم تلاش در مسیر تغییر بودجه ریزی بوده است، تا در پرتو آن ضمن کاهش هزینه اداره شهرداری، منابع و اعتبارات به نیازهای واقعی و مشکلات اساسی مردم تخصیص یابند و «بودجه برای مردم» معنا یابد تا زمینه رضایت مردم فراهم شود.

وی گفت: امروز سرآغاز راهی است که در نتیجه تداوم آن ان شا الله تهران در عمل به شهر مردم بدل خواهد شد، زیرا مشارکت مردم در تعریف پروژه‌های مورد نیاز محله یعنی ساخت و اداره شهر به سلیقه و به نفع مردم. به سهم خودم از تلاش و مشارکت یکایک شورایاران ،کارشناسان،مدیران و شهرداران محترم مناطق که با توجه و تأکید بر مشارکت شورایاران در مسیر اجرای پروژه‌های توسعه محلی گام برداشته اند تشکر می‌کنم و انتظار دارم همه با هم برای مردم تهران کار کنیم، تا مردم از ما راضی باشند.

تعطیلی برج میلاد و حدود یک هزار مرکز ورزشی شهرداری تهرانصدور فوری دستورالعمل دورکاری کارکنان شهرداری و کارگران شرکت‌های پیمانکاریگودهای پرخطر توسط شهرداری پر می‌شوند

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای شهر تهران شورای شهر تهران پروژه های توسعه محلی شورای شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۸۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران/ سرانجام ایجاد شهرداران ویژه ناحیه چه شد؟

رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران از توسعه مسیر و گذرهای گردشگری در پایتخت خبر داد.

احمد علوی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد توسعه مسیر و گذر گردشگری در شهر تهران با بیان اینکه گذر گردشگری تعریفش با مسیر گردشگری متفاوت است گفت: در مورد گذر گردشگری می‌توان به اقداماتی که در باب همایون، سی‌تیر و... انجام شده، اشاره کرد اما در مورد مسیرهای گردشگری موضوع متفاوت است به‌گونه‌ای که در مسیر گردشگری ممکن است مردم به صورت عادی زندگی کنند اما چندین نقطه گردشگری و میراثی وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه مثلا خانه نیما یوشیج و خانه جلال و سیمین به دلیل همجواری یک مسیر گردشگری هستند، گفت: اما گذر گردشگری با برنامه‌ریزی ایجاد می‌شود. حتما تعداد مسیرهای گردشگری را افزایش داده و در سال گذشته نیز تعداد این مسیرها را به 19 مسیر رساندیم و همچنین تلاش می‌کنیم که گذرهای گردشگری را ایجاد کنیم کما اینکه دو گذر غذا در منطقه 9 و 4 ایجاد شده است.

رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر در مورد انتخاب شهردار ویژه ناحیه بازار با بیان اینکه از قبل این موضوع مطرح بود چرا که ما در تهران مناطق و محلات ویژه ای داریم که در بحث میراث فرهنگی و گردشگری خاص هستند گفت: باید شهردار ناحیه علاوه بر مضوعات شهری به موضوعات میراثی و مرمت و... وارد باشد و برای اینکه شهرداران ویژه را راه‌اندازی کنیم براساس مصوبه شورای شهر، این شهرداران ویژه نواحی را با اولویت شهردار ویژه ناحیه بازار تصویب کردیم و الان توپ در زمین شهرداری تهران است که باید این مصوبه را اجرایی کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آخرین خبر درباره جابجایی مهمانشهر رفسنجان
  •  توسعه گردشگری با مشارکت مردم میسر می‌شود
  • پایانی بر حواشی بودجه شهرداری کرمانشاه در شورای شهر
  • افتتاح و آغاز به کار ۲۷۰ هزار میلیارد ریال طرح در ملایر
  • محله کم‌برخوردار حصه در مسیر توسعه‌ است
  • گرگان گران اداره می‌شود/ ناتوانی در جذب سرمایه گذار برای توسعه
  • توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران/ سرانجام ایجاد شهرداران ویژه ناحیه چه شد؟
  • ۶۰ درصد ساکنان محله جوادیه تهران افغانستانی هستند
  • امانی، عضو شورای شهر: ۶۰ درصد ساکنان محله جوادیه تهران افغانستانی هستند
  • امسال بودجه شهرداری اراک ۶ هزار میلیارد تومان است