Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران به نقل  از روابط عمومی ستاد اجرایی فرمان امام، محمد مخبر روز سه شنبه در حاشیه مراسم ارسال یک میلیون بسته بهداشتی و اقلام دارویی و اعزام کاروان های سیار پزشکی به مناطق محروم کشور، با تأکید براینکه یکی از وظایف تمام دستگاه‌های حاکمیتی ایجاد بستر مشارکت و نقش‌محوری برای مردم است، افزود: اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید دارند که مشکلات در داخل حل می‌شود به این دلیل است که ابزار حل مشکلات خود مردم هستند و ما در ستاد اجرایی فرمان امام این را تجربه کردیم که گره‌ها به دست خود مردم باز می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مخبر اظهار داشت: ستاد اجرایی فرمان امام در حوادث مختلف مانند سیل و زلزله و حتی کرونا همیشه جزو اولین دستگاه‌هایی بوده که درکنار مردم حضور یافته و با تمام قوا برا رفع مشکلات و امدادرسانی بی وقفه اقدام کرده است.

وی تأکید کرد: نخستین جلسه در ستاد اجرایی فرمان امام برای مبارزه با کرونا در اسفندماه برگزار شد و بلافاصله برای چالش های روبرو ورود کردیم و امروز میتوانم ادعا کنم اگر ستاد در بحث کرونا و تأمین و تولید اقلام بهداشتی و دارویی ورود نمی کرد ، کشور دچار یک بحران جدی می شد.

مخبر با اشاره به تلاش محققان ستاد برای تولید واکسن کرونا افزود: محققان دارویی ستاد از ۶ مسیر برای ساخت واکسن کرونا اقدام کردند که دو مسیر به مراحل نهایی نزدیک شده و چند مرحله تست حیوانی آنها از جمله تست و تزریق ویروس بسیار قوی شده بر روی میمون، با موفقیت انجام شد وکارایی واکسن تأیید شد و به زودی تست انسانی هم انجام خواهد شد.

وی افزود: پس از اینکه واکسن به میمون تزریق شد، هیچ اثری از ویروس در این حیوان مشاهده نشد و حتی در پاتولوژی هم اثری از ویروس نبود؛ همه مستندات ساخت واکسن به وزارت بهداشت ارائه شده تا مجوز تست انسانی صادر شود.

وی عنوان کرد: خط تولید مجهز واکسن کرونا را نیز ساخته و آماده شده و همزمان با اعلام موفقیت تست انسانی، افتتاح این خط تولید انجام خواهد شد که در این خط تولید بیش از نیاز کشور میتوانیم واکسن کرونا تولید کنیم.

مخبر با اشاره به توزیع ۹ میلیون بسته معیشتی و اقلام بهداشتی بین آسیب دیدگان کرونا در ماه‌های اخیر توسط ستاد اجرایی افزود: امروز هم یک میلیون بسته بهداشتی حاوی پنج میلیون ماسک و یک میلیون مواد ضدعفونی کننده برای مناطق محروم کشور، همچنین ۱۰ هزار کیت آزمایشگاهی  و سه هزار رمدیسیور هم به صورت رایگان بین بیمارستان‌های مناطق محروم توزیع خواهیم کرد، همچنین کاروان‌های سلامت مجهز به کیتهای تشخیص کرونا و تجهیزات دوراپزشکی هم از امروز به این مناطق اعزام می شوند.

در بخش دیگری از این مراسم ارتباط ویدئو کنفرانسی با پنج استان قم، فارس، هرمزگان، گیلان و یزد برقرار شد تا با دستور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام توزیع اقلام بهداشتی توسط نیروهای جهادی همکار ستاد دراین استان ها آغاز شود.

 

اخبار مرتبط جدیدترین اخبار رسمی از کرونا در ایران/ تعداد قربانیان کرونا در کشور از 29 هزار تن گذشت هشدار نسبت به همزمانی کرونا و آلودگی هوا تمام مسافرانی که به ایران می‌آیند باید تست منفی ‌ PCR داشته باشند موفقیت های تازه واکسن ایرانی کرونا رمدسیویر ایرانی از این هفته در اختیار بیمارستان‌ها قرار می‌گیرد/

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا کرونا ویروس واکسن ایرانی کرونا تست حیوانی واکسن کرونا سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی ستاد اجرایی فرمان امام واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۸۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی تولید ۱.۵ میلیون تن آبزیان پرورشی در ایران + فیلم

رئیس سازمان شیلات ایران با بیان اینکه سال گذشته یک میلیون و ۴۸۰ هزار تن انواع آبزیان در کشور تولید شد گفت: امسال میزان تولید آبزیان با افزایش ۲۲۰ هزار تن به بیش از ۱.۵ میلیون تن خواهد رسید. - اخبار استانها -

سیدحسین حسینی در گفتگویی با خبرنگار تسنیم در بوشهر با اشاره به اینکه زیرساخت‌های پرورش آبزیان در سواحل ‌سراسر کشور برای تولید محصولات توسعه می‌یابد اظهار داشت: 5 هزار و 800 کیلومتر ساحل در سراسر کشور یکی از ظرفیت‌های اصلی در حوزه تولید غذا، پرورش آبزیان و اشتغال محسوب می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه استان بوشهر از توانمندی بالایی در عرصه تولید آبزیان دارد گفت: استان بوشهر در عرصه تولید آبزیان از سابقه طولانی برخوردار است و همواره توسعه طرح‌های دریا محور در سواحل در دستور کار خود قرار داده است.

وی از ایجاد شهرهای مولد در سواحل خبر داد و تصریح کرد: یکی از برنامه‌های مهم دولت سیزدهم ایجاد خانه و خانواده‌های مولد در قالب کانون یا شهر مولد و استان بوشهر در این عرصه پیشتاز است.

رئیس سازمان شیلات ایران از اجرایی شدن مصوبه سفر رئیس جمهور در زمینه ایجاد خانه و یا شهر مولد در استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: در این راستا اراضی مورد نظر در اجرایی شدن شهر مولد از منابع طبیعی به شهرک‌های کشاورزی استان بوشهر تحویل شد و امسال این مهم به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.

حسینی بیان کرد: در شهرهای مولد در واگذاری اراضی در قالب زمین مسکونی، تولید هم در دستور کار قرار می‌گیرد و در سواحل طرح‌های پرورش آبزیان اجرایی می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی توسعه سواحل در اجرایی شدن شهرها و کانون‌های مولد را یکی از طرح‌های مهم شیلات دانست و تأکید کرد: نگاه سازمان شیلات به دریا و سواحل توسعه دریامحور است.

وی در ادامه تولید یک‌میلیون و 480 هزار تن آبزیان در کشور را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: این میزان تولید در سال گذشته محقق شد و در مجموع در دولت سیزدهم تاکنون میزان تولید آبزیان 220 هزار تن افزایش یافته است.

رئیس سازمان شیلات ایران از افزایش تولید آبزیان پرورشی در آب‌های شور، دریا، کرانه و پس‌کرانه خبر داد و گفت: امسال میزان تولید آبزیان پرورشی با افزایش 220 هزار تن به بیش از 1.5 میلیون تن خواهد رسید.

.

انتهای پیام/190/.

دیگر خبرها

  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • برگزاری هفتمین نشست ستاد اجرایی بازی‌های پارالمپیک پاریس
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • سپاه و ارتش بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند 
  • توزیع 180 بسته لبخند مادری در خراسان جنوبی
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • مینی پالایشگاه دهدشت کلنگ‌زنی شد
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • پیش‌بینی تولید ۱.۵ میلیون تن آبزیان پرورشی در ایران + فیلم