Web Analytics Made Easy - Statcounter

جدیدترین اخبار کرونایی اروپا از ابتلای تعدادی از کارکنان واتیکان به کرونا خبر می‌دهد و در اسپانیا هم اعتراضاتی علیه محدودیت‌های کرونایی اعمال شده از طرف دولت برگزار شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، کرونا و عواقب سیاسی، اجتماعی و اقتصادی آن همچنان تیتر اول بسیاری از رسانه های اروپایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

مرکل: باید قدرتمندانه‌تر از این بحران خارج شویم

جدیدترین اخبار کرونایی از اروپا حاکی از آن است که "آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان در سخنانی اعلام کرد که با توجه به بحران کرونا موضوعاتی مانند پایداری و حفاظت از آب و هوا نباید به فراموشی سپرده شود.

وی تاکید کرد که در غلبه بر بحران فعلی این مسئله مطرح نیست که تنها تا حد ممکن سریع تر به سطح قبل از بحران بازگردیم. بیشتر این مسئله مطرح است که خیلی پایدارتر و قدرتمندانه تر از این بحران خارج شویم و همچنین خیلی بهتر برای بحران های آینده آماده شویم.

مرکل همچنین به این مسئله اذعان کرد که سیاست پایدار در دوران کرونا لزوما آسان تر نمی شود. وی گفت: در هر بحرانی البته شانسی وجود دارد.

صدر اعظم آلمان همچنین از طرح معامله سبز  کمیسیون اروپایی برای حفاظت از آب و هوا حمایت کرده است.

تشدید محدودیت‌ها در هلند

دولت هلند هم محدودیت های جدید برای مهار کرونا را در دستور کار قرار می دهد. نخست وزیر و وزیر بهداشت این کشور قرار است امشب در یک کنفرانس مطبوعاتی قوانین و محدودیت های جدید را اطلاع رسانی کنند.

انستیتو رابرت کخ: محدودیت‌ها در صورت تولید واکسن کرونا هم ادامه خواهد داشت

انستیتو رابرت کخ آلمان هم اعلام کرده که زندگی روزمره در آلمان حتی بعد از در دسترس قرار گرفتن واکسن کرونا باید محدود باقی بماند و استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری باید وجود داشته باشد.

انستیتو رابرت کخ در عین حال تاکید کرد که سال آینده یک یا چند واکسن کرونا در دسترس قرار خواهد گرفت و مبارزه با ویروس کرونا شرایط بهتری پیدا خواهد کرد.

4122 ابتلای روزانه در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان مجددا صبح سه شنبه از افزایش آمار مبتلایان روزانه به کرونا در این کشور خبر داد. بر اساس اطلاعات این نهاد بهداشتی مهم در آلمان بیش از 4 هزار نفر در عرض یک روز در این کشور به کرونا مبتلا شده اند. شمار مبتلایان به کرونا در عرض 24 ساعت در آلمان 4122 نفر بوده است.

تشدید محدودیت‌ها در جمهوری چک

به دلیل افزایش چشمگیر شمار مبتلایان به کرونا در جمهوری چک دولت این کشور تشدید محدودیت ها و تعطیلی بارها و رستوران ها را در دستور کار قرار داده است. این خبر را نخست وزیر چک روز گذشته در یک کنفرانس خبری اعلام کرد. این محدودیت ها تا سوم نوامبر ادامه خواهد داشت.

وزیر بهداشت جمهوری چک اعلام کرده که اگر نتوانیم موج افزایش آمار مبتلایان را در عرض دو و یا سه هفته متوقف کنیم بیمارستان ها به مرزهای قرمز ظرفیت خود نزدیک می شوند.

شمار مبتلایان جدید به کرونا اخیرا در جمهوری چک افزایش چشمگیری داشته است. سینماها، سالن های تئاتر، موزه ها و گالری ها در جمهوری چک از روز دوشنبه تعطیل شده است. همچنین همه مراسمات ورزشی به حال تعلیق درآمده است.

تشدید محدودیت‌ها در دستور کار دولت انگلیس

وزیر مسکن انگلیس از احتمال وضع محدودیت‌های بیشتر برای مقابله با موج دوم شیوع ویروس کرونا خبر داده است

رابرت جنریک سه شنبه در اظهاراتی گفت: دولت بریتانیا احتمالا مجبور خواهد شد تا محدودیت های شدیدتری را برای مقابله با موج دوم شیوع ویروس کرونا در مناطق پرخطر وضع کند

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس دوشنبه یک سیستم جدید برای اعمال محدودیت های کرونایی در این کشور را معرفی کرده است..

مارلین شیاپا وزیر دولت فرانسه  هم روز سه شنبه در اظهاراتی تاکید کرد: دولت نمی تواند اعمال مقررات منع رفت و آمد در شهرهایی مثل پاریس را برای مهار شیوع ویروس کرونا رد کند.

افزایش چشمگیر شمار بیماران کرونایی بستری شده در آی سی یو در فرانسه

وی در پاسخ به سئوالی درباره احتمال اعمال مقررات منع رفت و آمد، افزود: همه گزینه ها بررسی می شود. هیچ چیزی را نمی توان مستثنی کرد.

پیش از این یک وزیر دیگر دولت فرانسه نیز از احتمال وضع مقررات منع رفت و آمد در برخی شهرها به خاطر شیوع ویروس کرونا خبر داده بود.

وخامت وضعیت شیوع کرونا در اوکراین و درخواست دانشمندان از رئیس جمهورواکسن آنفلوآنزا تاثیری در افزایش ایمنی بدن در برابر کرونا نداردکرونا در روسیه| رکورد بیشترین موارد ابتلا و مرگ بیماران در یک روزواکسیناسیون داوطلبانه علیه کرونا در روسیه تا بهمن ماه ادامه خواهد داشتاعمال محدودیت‌های بیشتر کرونایی در انگلیس

شمار بیماران کرونایی بستری شده در بخش های مراقبت های ویژه در 4 ماه گذشته به بالاترین حد خود رسیده است. بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی فرانسه در روز دوشنبه شمار این بیماران به 1539 نفر رسید که از 27 ماه می بی سابقه بوده و از مرز 1500 نفر گذشته است.

نخست وزیر فرانسه اعلام کرده که این کشور در برابر یک موج دوم قدرتمند کرونایی قرار دارد.

اعتراض اسپانیایی‌ها به اقدامات دولت در مبارزه با بحران کرونا

صدها اسپانیایی روز دوشنبه به سیاست های دولت برای مهار کرونا اعتراض کردند. در چندین شهر اسپانیا مردم با آمدن اتومبیل ها به خیابان ها علیه شیوه برخورد دولت با ویروس کرونا اعتراض کردند و خواستار استعفای نخست وزیر و کابینه او شدند.

اعتراض شهروندان بیشتر به تصمیم دولت برای قرنطینه سراسری در مادرید برای مبارزه با شیوع کرونا بود.

8505 ابتلای روزانه در فرانسه

شمار مبتلایان روزانه کرونا در فرانسه هم 8505 مورد اعلام شده است. شمار موارد مرگ و میر کرونایی در این دوره زمانی 95 نفر بوده است.

احتمال شروع واکسیناسیون کرونا در آلمان در سه ماهه ابتدایی سال جاری میلادی

 وزیر بهداشت آلمان انتظار دارد که در نیمه ابتدایی سال آینده واکسن کرونا در دسترس قرار گیرد. وی این سخنان را روز دوشنبه در یک ویدئو کنفرانس انستیتو ایفوی آلمان ایراد کرد.

وی تاکید کرد که ابتدا افراد با بیماری های زمینه ای، انسان های پیرتر و شاغلان در نهادهای بهداشتی و درمان و خانه های مراقبت واکسینه می شوند.

وزیر بهداشت آلمان روز گذشته اعلام کرد که من امروز (12 اکتبر) تصور می کنم که که ما می توانیم در سه ماهه اول سال آینده واکسیناسیون را شروع کنیم.

وزرای تحقیقات و وزیر بهداشت آلمان در ماه سپتامبر هم پیش بینی کرده بودند که واکسن کرونا برای اولین گروه های انسانی در اولین ماه های سال آینده و برای طیف وسیعی از مردم احتمالا تازه اواسط سال آینده امکان پذیر خواهد بود.

وزیر بهداشت آلمان مجددا اعلام کرد که تزریق واکسن کرونا اختیاری بوده و اجباری برای آن وجود ندارد.

آلمان هم مانند دیگر کشورهای اروپایی اخیرا با افزایش چشمگیر آمار مبتلایان به کرونا روبرو شده و محدودیت های زیادی در بسیاری مناطق آن اعمال شده است.

تشدید محدودیت‌ها در اسلواکی

کشور اسلواکی هم به دلیل افزایش آمار مبتلایان روز دوشنبه ممنوعیت تجمعات در این کشور را در دستور کار قرار داد.

نفوذ کرونا به واتیکان

رسانه ها همچنین از نفوذ کرونا به واتیکان خبر داده‌اند. هفت مورد ابتلا به کرونا در واتیکان و محل اقامت پاپ مشخص شده است. اینکه آیا پاپ فرانسیس هم به کرونا مبتلا شده است هنوز مشخص نیست.

لغو نمایشگاه اتومبیل بروکسل

نمایشگاه اتومبیل بروکسل با حدود نیم میلیون بازدید کننده سالانه هم به دلیل شیوع کرونا لغو شد. این نمایشگاه قرار بود اوایل سال 2021 برگزار شود.  بر اساس تصمیمات اتخاذ شده این نمایشگاه قرار شد در سال 2022 برگزار شود.

ایتالیا هم با توجه به شیوع گسترده کرونا در این کشور محدودیت ها را تشدید می کند.

ابتلای رئیس سازمان اطلاعات داخلی آلمان به کرونا

ویروس کرونا به مقامات عالی رتبه سازمان اطلاعات داخلی آلمان هم نفوذ کرده است. توماس هالدنوانگ، رئیس سازمان اطلاعات داخلی آلمان هم تست کرونایش مثبت شده است. وی در قرنطینه قرار گرفته و از آنجا مسئولیت های خود را انجام می دهد.

نخست وزیر لهستان به قرنطینه رفت

نخست وزیر لهستان هم به دلیل ارتباط نزدیک با فردی که تست کرونایش مثبت بوده است به قرنطینه رفته است. این خبر را یک سخنگوی دولت اعلام کرده و اظهار داشت که وی هیچ علامت بیماری ندارد و تست کرونایش هم هنوز مثبت نشده است.

جدیدترین آمار مبتلایان به کرونا در کشورهای اروپایی

جدیدترین آمارهای رسمی نشان می دهد که تا به حال در اسپانیا 918223 نفر به کرونا مبتلا شده و 33124 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

 در فرانسه هم تا به حال 743479 نفر به کرونا مبتلا شده و 32779 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

بر اساس جدیدترین آمارها در انگلیس هم تا به حال 617688 نفر به کرونا مبتلا شده و 42875 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در ایتالیا هم تا به حال 359569 نفر به کرونا مبتلا شده و 36205 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در آلمان هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 331562 نفر به کرونا مبتلا شده و 9723 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اروپا ویروس کرونای جدید ویروس کرونا اروپا ویروس کرونای جدید ویروس کرونا نفر به کرونا مبتلا شده تشدید محدودیت ها وزیر بهداشت آلمان مبتلایان به کرونا شیوع ویروس کرونا جدیدترین آمار شمار مبتلایان آمار مبتلایان جمهوری چک دستور کار واکسن کرونا روز دوشنبه اعلام کرده نخست وزیر سال آینده تا به حال آلمان هم بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۸۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای جلوگیری از ورود پزشک فلسطینی به فرانسه

یک پزشک فلسطینی-انگلیسی تأکید کرد هدف از منع ورود وی به اروپا این است که جلوی شهادت دادن وی علیه رژیم صهیونیستی در دیوان لاهه را بگیرند.

به گزارش مشرق، غسان ابوسته، پزشک انگلیسی-فلسطینی که در سازمان پزشکان بدون مرز کار می‌کند و شاهد جنگ نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه بوده است، گفت: دلیل اصلی منع ورودم به اروپا این است که جلوی شهادت دادنم درباره جنایت‌های جنگی رژیم اشغالگر در مقابل دیوان بین‌المللی کیفری در لاهه را بگیرند.

وی در مصاحبه با المیادین گفت: دیوان لاهه در معرض فشارهای سیاسی از سوی دولت و کنگره آمریکا و دولت‌های اروپایی قرار دارد که حامی جنگ رژیم اشغالگر علیه مردم غزه هستند. یک تصمیم سیاسی از سوی دولت‌های اروپایی با هدف ساکت کردن شاهدان جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه وجود دارد. رژیم اشغالگر نیز تصمیم گرفته تا تمام شاهدان باقیمانده در نوار غزه یا در داخل بازداشتگاه‌ها را به قتل برساند.

وی به وجود یک کمپین هماهنگ بین رژیم صهیونیستی و اروپا با هدف ممانعت از رفتن شاهدان عینی به دادگاه‌های بین‌المللی برای محاکمه کردن رژیم اشغالگر اشاره کرد.

ابوسته گفت: مقامات فرانسوی مرا در فرودگاه شارل دوگل متوقف کرده و به من گفتند که نمی‌توانم به تمام کشورهای منطقه شینگن به مدت یک سال وارد شوم و این مساله با درخواست دولت آلمان است. دولت فرانسه نمی‌خواهد این ممنوعیت را نقض کند.

ابوسته گفت: من قبلا نیز از ورود به آلمان منع شدم. در آن زمان به من گفتند که ممنوعیت ورود به آلمان تنها در ماه آوریل و به خاطر «کنفرانس فلسطین» است که برلین قصد ممانعت از برگزاری آن را دارد اما شنبه در فرودگاه شارل دوگل فرانسه مشخص شد که نمی‌توانم وارد بیشتر کشورهای اتحادیه اروپا شوم.

تلاش‌ها برای ممانعت از شهادت دادن ابوسته در پی آن صورت می‌گیرد که وی در پرونده شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی به دلیل نسل کشی در غزه در مقابل دیوان بین‌المللی دادگستری حاضر شد.

وی بعد از خروج از غزه برای انتقال واقعیت بیمارستان‌ها و بخش پزشکی و اوضاع فاجعه بار انسانی غزه تلاش و درباره مواردی که در جریان فعالیت خود با آنها روبه‌رو شده است از جمله جراحت‌های بسیار سنگین به ویژه بین کودکان به دلیل سلاح‌های پیشرفته رژیم صهیونیستی صحبت کرد.

فرانچسکا آلبانیز، گزارشگر ویژه حقوق بشر در اراضی فلسطینی نیز درباره این اتفاق گفت: من به عنوان یک اروپایی از دکتر ابوسته به دلیل تصمیم آلمان که به سطح جدیدی از دفاع از نسل کشی رسیده است، عذرخواهی می‌کنم.

وی افزود: من از آلمان می‌خواهم تصمیم خود را درباره دکتر ابوسته کنار بگذارد.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • تحریم‌های غرب چه تاثیری بر صادرات روسیه داشت؟
  • ماجرای جلوگیری از ورود پزشک فلسطینی به فرانسه
  • دلیل منع ورود پزشک فلسطینی به اروپا
  • آمریکا هشدار سفر به آلمان را تشدید کرد
  • اعتراضات ضد اسرائیلی به دانشگاه برلین کشیده شد
  • آلمان درباره حملات سایبری به روسیه هشدار داد
  • جهش ۴۶ درصدی صادرات آلمان به ایران در فوریه ۲۰۲۴
  • آلمان کاردار سفارت روسیه را احضار کرد
  • صعود تیم لژیونر‌های ایرانی به فینال لیگ قهرمانان فوتسال اروپا
  • شگفت‌انگیز: 2 ستاره ایرانی در فینال لیگ قهرمانان