Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-02@06:41:32 GMT

حقوق بازنشستگان کشوری ۷۷ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۲۸۸۰۷

حقوق بازنشستگان کشوری ۷۷ درصد افزایش یافت

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در ماه‌های اخیر در خصوص همسان‌سازی حقوق و دستمزد اقدامات خوبی صورت گرفت و انتظار ۱۴ ساله بخشی از سالمندان با همت دولت به ثمر نشست و حقوق بازشستگان کشوری ۷۷ درصد افزایش پیدا کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از سازمان بهزیستی کشور، محمد شریعتمداری در دهمین جلسه شورای ملی سالمندان، گفت: تلاش کردیم تا در حوزه تعیین معیشت با توجه به رشد قابل توجهی از جمعیت بازنشسته کشور هم بازشستگان کشوری و لشکری قدم‌های خوبی برداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ماه‌های اخیر در خصوص همسان‌سازی حقوق و دستمزد اقدامات خوبی صورت گرفت و انتظار ۱۴ ساله بخشی از سالمندان با همت دولت، سازمان برنامه و بودجه و دیگر دستگاه‌ها به ثمر نشست و حقوق بازشستگان کشوری ۷۷ درصد افزایش پیدا کرد و شرایط نسبتاً مطلوبی ایجاد شد.

وی افزود: در این دولت به سایر نیازمندی‌های بازنشستگان همچون وام ازدواج فرزندان و ... مورد توجه قرار گرفت و سازمان تأمین اجتماعی برای ۳.۵ میلیون جامعه کارگری بازنشسته کشور حجم پرداخت‌های تسهیلات قرض‌الحسنه ۱۲ برابر شد و پرداخت‌های ما به این جامعه از ۲۰۰ میلیارد تومان به ۲ هزار و ۲۳۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد که اینها قدمی رو به جلو برای جامعه سالمندی در راستای تأمین معیشت و تامین زندگی عزتمند صورت پذیرفت.

وی با بیان این‌که در حوزه آینده‌نگری زندگی سالمندانی که در روستاها زندگی می‌کنند صندوق بیمه اجتماعی عشایر و روستاییان قدم‌های خوبی را برداشته‌ایم، تصریح کرد: یکی از مهمترین اقدامات در هفته‌های اخیر افزایش یک میلیون و ۲۰۰ هزار خانوار تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی عشایر و روستائیان بود و با توجه به این‌که خیل عظیمی از این جمعیت در روستاها زندگی می‌کنند برای ماندن در این روستاها و رفع نگرانی آنها برای دوره سالمندی دولت با پرداخت ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سهم بیمه شده و بیمه‌گر را تقبل کرد و یک میلیون و ۵۰۰ هزار خانوار جدید جمعاً ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار بالغ شد و طبیعتاً یک نوع رفع نگرانی برای افرادی که به سن سالمندی نزدیک هستند، صورت پذیرفت این اقدامات کمکی برای مفهوم کلانی چون امید به زندگی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سالمندی به مفهوم عام کلمه را موفقیتی برای هر کشور عنوان کرد و گفت: سالمندی فردی و سالمندی جمعیت دو مفهوم متفاوت است چنانچه سالمندی فردی موفقیتی برای کشورها محسوب می‌شود چرا که جامعه با افزایش امید به زندگی جامعه متوازنی را تشکیل خواهد داد. ما از پیر شدن جمعیت استقبال نمی‌کنیم اما پیر شدن فردی با حفظ زاد و ولد قابل قبول و جمعیت سنی ۰ تا ۱۵ سال بتواند توازن خود را حفظ کند و شرایط مطلوب رشد کودکی فراهم کنیم و در مجموع جمعیت متوازنی داشته باشیم آن زمان موفقیت بزرگی را کسب کردیم.

شریعتمداری با تأکید بر حرکت در راستای توانمندسازی سالمندان، ایجاد نشاط اجتماعی، حضور موثر آنها در جامعه و بروز و ظهور تجربیات و اندوخته‌های آنها برای به‌کارگیری در نظام اجرایی کشور، اذعان کرد: این اهداف در ۶ ماده سند کلی سالمندان پیش‌بینی شده است؛ البته رشد جمعیت سالمندی در کشور ما رشد قابل ملاحظه‌ای است به‌طوری که از ۵ درصد به ۱۰ درصد رشد پیدا کرده است و تا سال ۱۴۲۰ به ۲۰ درصد هم افزایش خواهد داشت؛ لذا باید برنامه‌ریزی روشن و دقیقی در جهت ایجاد شرایط مطلوب برای ادامه زندگی فراهم آوریم و همچنین برای فرزندآوری و باروری خانوارها قدم‌های مثبت و اساسی برداریم.

انتهای پیام/4105

منبع: آنا

کلیدواژه: وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی سازمان بهزیستی کشور افزایش حقوق بازنشستگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۸۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقوق بازنشستگان ۳۵ درصد افزایش یافت

به گزارش جام جم آنلاین، «علی بهادری جهرمی» سخنگوی دولت در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) هیأت دولت با حضور در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: به پیشنهاد وزارت کار، افزایش حقوق بازنشستگان امروز در هیأت دولت تصویب شد و حقوق حداقل‌بگیران ۳۵ درصد افزایش می‌یابد.

وی افزود: به عنوان مثال یک فرد بازنشسته دارای همسر که یک فرزند داشته باشد، بالای ۱۰ میلیون تومان دریافتی خواهد داشت و البته سایر سطوح هم افزایش ۲۲ درصد و یک مبلغ ثابت دارند.

دیگر خبرها

  • تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی | حقوق حداقل‌بگیران چند درصد افزایش می یابد؟
  • افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در دولت تصویب شد/ حداقل بگیران ۳۵ درصد
  • حقوق بازنشستگان ۳۵ درصد افزایش یافت
  • ویدیو/ خبر خوش دولت برای بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • فیلم| حقوق حداقل بگیران بازنشستگان تامین اجتماعی ۳۵ درصد افزایش یافت
  • بهادری جهرمی: افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تصویب شد
  • خبر خوش سخنگوی دولت برای بازنشستگان تامین اجتماعی
  • افزایش حقوق بازنشستگان قطعی شد؟ /پاسخ سخنگوی دولت
  • تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • بهادری جهرمی: حقوق حداقل بگیران بازنشستگان تأمین اجتماعی ۳۵ درصد افزایش یافت