Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدحسین آقائی، رئیس پست توزیع استان قزوین با بیان اینکه چندین نفر از همکاران از جمله خودم درگیر بیماری کرونا شده‌ایم، گفت: مجلس برای شاغلان در پست، سختی کار تعیین کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛ با شیوع ویروس کرونا مشاغل بسیاری تحت تاثیر قرار گرفتند به طوری که بسیاری از مشاغل با کسادی بازار مواجه شدند اما در این میان مشاغلی هم بودند که نه تنها کارشان تعطیل نشد بلکه با حجم کاری بیشتری مواجه شدند که در کنار آن بنا به شرایطی که دارند نیز سلامت کارکنان آن‌ها هم در معرض خطر قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پُست؛ یکی از مشاغل پرمخاطره در دوران کرونا است چراکه در پی تعطیلی برخی مراکز خرید و کاهش تردد مردم و تاکید بر خانه ماندن افراد نیز باعث شد که بیشتر تبادلات در پست اتفاق بی‌افتد و از طرفی هم خریدهای اینترنتی در این روزها از دیگر علت‌های افزایش حجم کاری کارمندان  اداره پست شد؛ شاغلان این حوزه به دلیل لمس نامه‌ها و بسته‌های پستی در معرض ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند.

شاید کمتر پیش آمده باشد که کار پستچیان و کارمندان اداره پست رسانه‌ای شود در حالی که با تغییر سبک زندگی و پیشرفت تکنولوژی، یکی از ابرازهایی که کارها را آسان و سرعت تبادلات را بالا برده است، همین بخش پست است.

محمدحسین آقائی 49 ساله، در سمت رئیس پست توزیع استان قزوین فعالیت می‌کند و دارای 23 سال سابقه کاری است.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: از 22 اردیبهشت ماه سال 1378 از طریق آزمونی که برای 704 نفر گذاشته شده بود شرکت کردم؛ خوشبختانه جزو 10 نفر اول شدم و از آن پس در این حیطه شغلی شروع به کار کردم.

شغل ما در هیچ جایی دیده نشده است

وی در خصوص تغییر نحوه پست با گذر زمان، افزود: روال کار در اداره پست در گذشته به صورت کاملا سنتی و دستی بود اما اکنون روال در این کار روز به روز به سمت هوشمند سازی حرکت می‌کند و در آینده‌ای نزدیک حتی روند کلی کار به سوی هوشمندسازی خواهد رفت.

رئیس پست توزیع استان قزوین ابراز کرد: هر قسمت از این شغل سختی‌های بسیاری دارد و اکنون هم باتوجه به شیوع ویروس کرونا نیز پذیرفتن بسته‌ها از مردم و تبادل بسته‌ها باعث شده که جان پستچیان به خطر بی‌افتد.

آقائی بیان کرد: از نظر توزیع مرسولات به دلیل اینکه اکنون بیشتر افراد از طریق ارتباط غیرحضوری کارهای خود را انجام می‌دهند یا بسته‌های خود را پست می‌کنند که همکاران نامه رسان به توزیع نامه‌ها و بسته‌های پستی در استان می‌پردازند که در این راستا متاسفانه چندین نفر از همکاران از جمله خودم درگیر بیماری کرونا شده‌ایم.

این مقام مسئول تاکید کرد: این شغل هیچ جایی دیده نشده و حتی در روز جهانی پست که مربوط به کل دنیا است، یک بار تا به اکنون این اتفاق نیفتاده که یک نامه رسان فقط یک دقیقه در مقابل دوربین‌های صدا و سیما یا رسانه‌ها قرار گیرد تا از سختی کار در این شغل صحبت کند.

وی ادامه داد: در این شغل باید با گرمای تابستان و سرمای زمستان دست و پنجه نرم کرد و از ابتدای صبح که همکاران نامه رسان شروع به کار می‌کنند تا زمانی که تمامی نامه‌ها و بسته‌ها را به دست افراد برسانند، لحظه‌ای از کار غفلت نمی‌کنند و تمام وقت چه در گرما یا سرما مشغول به فعالیت هستند.

رئیس پست توزیع استان قزوین گفت: برای انتخاب این شغل در ابتدای کار علاقه مندی وجود نداشت و برای اینکه کاری پیدا کنم، هر شرکت یا سازمانی که اطلاعیه استخدام اعلام می‌کرد به آنجا مراجعه می‌کردم، اما از زمانی که وارد شرکت پست شدم از کار خود رضایت دارم.

آقائی بیان کرد: از سال 1378 تا سال 1386 نامه‌بر بودم و از آن پس به عنوان “سَرنامه‌رسان” که یک مقطع از نامه رسانی بالاتر است فعالیت کردم، البته مجموع فعالیت‌ها در توزیع است و سپس از سال 1395 به عنوان رئیس توزیع در شرکت پست مشغول به کار هستم.

این مقام مسئول تاکید کرد: با کمک همکاران و مدیرکل در خصوص سختی کار در این شغل نامه‌ای به مجلس فرستادیم اما متاسفانه هیچ نتیجه‌ای نگرفتیم و سختی کار به این شغل تعلق نگرفت و طبق قوانین استخدامی کشور در این کار 30 ساله بازنشسته خواهیم شد.

مجلس سختی کار را برای این شغل تعیین کند

وی درباره تفاوت پست ایران با دیگر کشورها، افزود: سال 1385 به عنوان نماینده پست استان قزوین که به تهران مراجعه کردم، مدیران ارشدی که در آن جلسه صحبت می کردند گفتند که پست کشور ما نسبت به کشورهای دیگر همچنان پست سنتی چند سال قبل است و اصلا حرکتی نکرده‌ایم.

رئیس پست توزیع استان قزوین تاکید کرد: کار در شغل نامه رسانی به دلیل سر و کار داشتن با مردم مملو از خاطره است اما می توان گفت زمانی که اخطاریه بانک، دارایی یا دادگستری را به دست افراد می‌رسانیم جزو تلخ‌ترین لحظه‌ها در این شغل محسوب می‌شود.

آقائی در خصوص خواسته خود از دولت گفت: از همه مسئولین درخواست داریم که به این شغل سخت توجه کنند و نمایندگان مجلس و مدیران ارشد که به استان مراجعه می‌کنند یک سری هم به شرکت پست بزنند و ببینند که این حجم از کار با این نیروی اندک آیا قابل قبول است؟ سری بزنند تا ببینند به یک نامه رسان با این حجم و سختی کار در گرمای تابستان و سرمای زمستان چه میزان دریافتی تعلق می‌گیرد؟!

این مقام مسئول در پایان بیان کرد: در بین تمامی مجموعه‌ها کمترین حقوق را پست و سپس نامه رسان دریافت می‌کند، ما انتظار داریم که حداقل بر اساس حجم کار، این دریافتی‌ها افزایش پیدا کند، البته خوشبختانه در چند ماه اخیر وقتی نامه رسان نامه‌ای را به مقصد می‌رساند، معادل آن مبلغی دریافت می‌کند اما اگر حقوق یک نامه رسان را با سایر مجموعه‌های فناوری اطلاعات مقایسه کنید، می‌بینید که کمترین حقوق را نامه رسان‌ها دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/ 

 

منبع: دانا

کلیدواژه: نامه رسان سختی کار بسته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۸۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو بر بستر سکوها ابلاغ شد

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، سیدرضا مظهری افزود: نسخه پیچی و فروش دارو همچنان تحت کنترل مسئول فنی داروخانه ها است و فقط حمل دارو با ابلاغ این آئین نامه با استفاده از سکوهای اینترنتی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: این آئین نامه با رعایت اصول حفظ سلامت بیماران، موجب سهولت دسترسی بیماران به داروهای مورد نیاز می‌شود.

مظهری افزود: توزیع دارو بر بستر اینترنت به زودی به صورت آزمایشی در چند شهر با دستور وزیر بهداشت آغاز می‌شود و بعد از ۶ ماه در سراسر کشور پوشش داده می‌شود.

رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت گفت: بیماران با استفاده از سکوهای اینترنتی برای انتخاب نزدیک‌ترین داروخانه به محل سکونت می‌توانند داروی خود را سریع‌تر دریافت کنند.

دیگر خبرها

  • لزوم تسریع در اجرای آیین نامه توزیع دارو در بستر سکو‌های اینترنتی
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • برگزاری میز خدمت پلیس فتا خوزستان در اهواز
  • آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو بر بستر سکوها ابلاغ شد
  • آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد
  • پایگاه اورژانس ۱۱۵ بانوان در کردستان
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی در استان قزوین 
  • کارمندان ادارات کل اجرایی وزارت کار اجازه دریافت حق مشاوره ندارند
  • جهاد دندانپزشکان در خدمت به کویرنشینان آران وبیدگل
  • شمسایی: تمام تمرکز ما روی بازی با تایلند است/ با کمترین اشتباه نمایش خوبی ارائه می‌کنیم