Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، خالد جعفری روز سه‌شنبه در نشست شورای آرد و نان استان کردستان اظهار داشت: این جو روانی موجب می‌شود برخی به خرید بیشتر از حد معمول بپردازند و موجب ازدحام و صف در شهری همچون سقز شود.

وی افزود:‌ در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم اما برای ما جنگ روانی هم در رسانه‌ها ایجاد می‌کنند که باید مراقب این بخش هم باشیم تا اثر منفی نگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جعفری اضافه کرد: افزایش قیمت نهاده‌های دامی و علوفه ممکن است موجب شود برخی از دامداری‌ها و مرغداری‌ها از آرد هم استفاده کنند که باید نظارت در این حوزه افزایش یافته و با متخلفین برخورد شود.

وی با بیان اینکه افزایش خرید نان تعادل عرضه و تقاضا را برهم می‌زند یادآور شد: بر اساس مصرف سرانه هر شهرستان، آرد تامین می‌شود که اگر آرد تامین شده از چرخه خارج شود دچار کمبود می‌شویم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار کردستان تاکید کرد: نباید تولید آرد در استان به شکلی باشد که خبازان ما تمایل به استفاده از آرد تولیدی نداشته باشند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان هم در این نشست گفت: علاوه بر عوامل روانی ممکن است عرضه خارج از شبکه و یا انتقال نان پخت شده به دیگر مناطق وجود داشته باشد که بر ازدحام در نانوایی‌ها منجر می‌شود.

محمد دره‌وزمی افزود: رصد نحوه توزیع آرد و پخت نان در نانوایی‌های شهرستان‌های مختلف در اولویت روسای صنعت معدن و تجارت با همکاری فرمانداران قرار گیرد.

وی اضافه کرد: خرید گندم و تهیه آرد برای دولت کیلویی بیش از سه هزار تومان هزینه دارد اما آن را به قیمت ۸۰۰ تومان در اختیار خبازان قرار می‌دهد بنابراین کسی حق ندارد سهم مردم را خارج کند و شایسته نیست این سهمیه به صورت کامل به مردم نرسد.

دره‌وزمی با اشاره به اینکه همه سهمیه آرد توزیعی در استان بیشتر از متوسط کشوری بوده است، یادآور شد: سرانه تخصیص آرد برای هر نفر در استان ۹.۸ کیلوگرم است که رقم کمی نیست.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کردستان هم گفت: استان کردستان در میان پنج استان تولیدکننده اصلی گندم قرار دارد و تولید مازاد آن هم استان‌های دیگر ارسال می‌شود.

جمال صالحی با بیان اینکه از سال ۹۳ تاکنون قیمت فروش گندم یارانه‌ای یکسان بوده و تغییر قیمتی در آرد و نان نداشته‌ایم اضافه کرد: میانگین آرد توزیعی در کردستان در مقایسه با اکثریت قریب به اتفاق استان های دیگر بیشتر است.

وی افزود: گندمی که در اختیار بسیاری از کارخانه‌های آرد در استان قرار می‌گیرد گندم امانی دولت است و برای حمل و نقل از آنها دریافت نمی‌شود.

سقز تحت تاثیر استان همجوار قرار گرفت

برخی از فرمانداران شهرستان‌های استان هم که از طریق ویدئوکنفرانس به جلسه پیوسته بودند در شورای آرد و نان کردستان شرایط شهرستان خود را شرح دادند.

فرماندار شهرستان سقز گفت: حدود یک هفته شهر سقز تحت تاثیر شهرستان‌های همجوار در استان آذربایجان غربی که در آنجا تفاوت قیمتی دارد، قرار گرفته بود.

کامیل کریمیان افزود: این شائبه ایجاد شده بود که قرار است نان در سقز هم گران شود و برخی از خانواده‌ها با این ذهنیت که با این گرانی نان کمیاب می‌شود به نانوایی‌ها هجوم بردند.

وی اضافه کرد: به ۲۰ نانوایی‌ مجوز دادیم که تا پاسی از شب کار کنند تا این جو روانی از بین برود بنابراین این نیاز وجود دارد که سهمیه‌های نانوایی ها افزایش پیدا کند.

کریمیان اظهار داشت: هیچگونه خروج آرد از شهرستان سقز گزارش نشده است و نگرانی از این جهت وجود ندارد بنابراین نمی‌توانیم بگوییم به دلیل کاهش عرضه آرد در نانوایی‌ها شاهد ازدحام بودیم.

فرماندار شهرستان مریوان نیز در این نشست گفت: بر اثر جو روانی ایجاد شده در مریوان هم حدود سه روز شاهد ازدحام در برخی از نانوایی‌ها بویژه در حواشی شهر بودیم که رفع شده است.

آرتیکاس اقبال افزود:‌ برخی از نانوایی‌ها به کیفیت آرد معترض بودند که آرد با کیفیت بهتر در اختیار آنها قرار داده شد و مشکل خاصی در حوزه توزیع آرد و نان وجود ندارد.

رییس اتحادیه خبازان شهرستان سنندج هم در این نشست گفت: طی ۲ ماه بازرسی و سرکشی در برخی از نانوایی‌ها تخلفاتی مشخص شد که برخورد صورت گرفت.

ناصر اسدی اظهار داشت: در نتیجه این بازرسی‌ها از ۱۲ نفر از صاحبان خبازی تعهد محضری گرفته شد، ۲۸ مورد تذکر کتبی دریافت کرده، سهمیه ۳۸ خبازی قطع شد و ۱۰ مورد هم سهمیه نانوایی کاهش یافت.

برچسب‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت کردستان استانداری کردستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت کردستان استانداری کردستان وزارت صنعت معدن و تجارت کردستان استانداری کردستان اخبار کنکور نانوایی ها آرد و نان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۸۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور۲۰ واحد تولیدی استان بوشهر در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران

ایسنا/بوشهر معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: ۲۰ واحد تولیدی و فعال اقتصادی بویژه در حوزه صادرات‌محور از استان بوشهر در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران مشارکت دارند.

علی باستین در حاشیه بازدید از نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: امروز، هشتم اردیبهشت، افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران است که در این نمایشگاه، شرکت‌ها و تولیدکنندگان از ۷۰ کشور جهان شرکت دارند و شرکت‌های بوشهری نیز با کیفیت خوبی حضور پیدا کرده‌اند.

وی افزود: ۲۰ واحد تولیدی و فعال اقتصادی به‌ویژه در حوزه صادرات‌محور از استان بوشهر در این نمایشگاه مشارکت دارند.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: از نکات مهم این نمایشگاه، حضور استان در توسعه زنجیره ارزش محصولات راهبردی از جمله آبزیان و خرماست.

باستین تصریح کرد: در دو سال اخیر در تکمیل زنجیره ارزش محصولات راهبردی اقدامات ارزشمندی در استان انجام شده و امیدوارم با تداوم این روند شاهد بهبود تولید و اشتغال باشیم.

وی اضافه کرد: از تجار و بازرگانان استان بوشهر می‌خواهم که ضمن ارائه توانمندی‌های استان بوشهر، از توانمندی‌های سایر کشورها نیز بازدید و از نقاط قوت آن‌ها نهایت بهره را ببرند.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر ابراز داشت: برپایی نشست‌های دوجانبه با شرکت‌های داخلی و خارجی از دستاوردهای این نمایشگاه است.

وی یادآور شد: سال گذشته، در حاشیه این نمایشگاه با هیات اقتصادی روسیه نشست هایی برگزار و یک هیات اقتصادی و بازرگانی نیز از بوشهر به روسیه اعزام و در ارتباط با تبادل تولیدات، رایزنی خوبی انجام شد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • اختصاص سهمیه ۳۰۰ نفری بیمه برای کارگران ساختمانی کردستان
  • معلمی رسالت و تکلیفی آمیخته با عشق است
  • تحقق کامل تعهد اشتغال استان کرمانشاه
  • مسکن مهر دامغان نیازمند ۲ مدرسه است
  • رفع مشکل کمبود فشار آب در مناطق کوی دانشگاه شهرستان نقده
  • منطقه پردیسان قم صاحب مجتمع نانوایی می‌شود
  • دلجویی معاون استاندار کردستان از کارگران آسیب‌دیده سنندج
  • وقوع مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان
  • حضور۲۰ واحد تولیدی استان بوشهر در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • اردو‌های جهادی، گام‌هایی استوار در مسیر محرومیت‌زدایی