Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@18:35:13 GMT

راه‌حل بحران قره‌باغ از زبان وزیر خارجه ترکیه

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۲۹۱۴۰

راه‌حل بحران قره‌باغ از زبان وزیر خارجه ترکیه

خبرگزاری فارس: وزیر خارجه ترکیه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای سوئدی خود در آنکارا در خصوص درگیری‌های منطقه قره‌باغ کوهستانی گفت کشورش در کنار کشورِ برادر، جمهوری آذربایجان به عنوان یک کشور و ملت در هر شرایطی می‌ایستد. وی گفت: ما از همه تصمیمات (جمهوری) آذربایجان چه سیاسی و چه میدانی حمایت می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «اسپوتنیک»، او همچنین برگزاری نشست گروه مینسک را در ارتباط با درگیری‌ها در منطقه قره‌باغ کوهستانی مفید دانست و گفت روسای گروه مینسک باید گزارشی را درباره آنچه تاکنون انجام شده تهیه کنند.

چاووش‌اوغلو در ادامه راه‌حل نهایی برای حل بحران قره‌باغ را خروج ارمنستان از این منطقه خواند و افزود: اگر علاوه بر درخواست برای آتش‌بس، از ارمنستان درخواست شود از سرزمین‌های (جمهوری) آذربایجان عقب‌نشینی کند، آن زمان می‌توان تمایل جامعه جهانی را برای حل این مشکل فهمید.

روز گذشته وزیر دفاع ترکیه در تماس تلفنی با «سرگئی شویگو» همتای روس خود درباره درگیری‌ها میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان، با حمایت از باکو تأکید کرد: «نیروهای ارمنستانی باید مناطقی از جمهوری آذربایجان را که تحت اشغال درآورده‌اند، تخلیه کرده و هدف قرار دادن غیرنظامیان را متوقف کنند».

درگیری‌های شدید نظامی در منطقه «قره‌باغ کوهستانی» از روز ۶ مهر میان ارتش جمهوری آذربایجان و ارتش ارمنستان آغاز شد و علی‌رغم آنکه بامداد شنبه ۱۹ مهر «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه از توافق آتش‌بس میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان خبر داد، مقام‌های دفاعی ایروان و باکو ساعاتی قبل از شروع آتش‌بش و دقایقی بعد از اجرایی شدن آن، از حمله به قلمروهایشان خبر دادند.

امروز هم با گذشت سه روز از آغاز آتش‌بس میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان در خصوص منطقه مورد مناقشه، تنش‌ها میان ایروان و باکو همچنان ادامه دارد.

بنابر گزارش خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، در حالیکه وزارت دفاع ارمنستان امروز (سه شنبه) اعلام کرد که جمهوری آذربایجان تقریباً از تمامی جناح‌ها، منطقه قره باغ کوهستانی را مورد حمله قرار داده است، مقام‌های دفاعی جمهوری آذربایجان نیز اعلام کردند که نیروهای مسلح ارمنستان، غرب منطقه «آغ دام» را هدف حملات خمپاره‌ای قرار دادند.

منبع: فردا

کلیدواژه: وزیر خارجه ترکیه بحران قره باغ جمهوری آذربایجان قره باغ کوهستانی درگیری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۹۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شولتز: توافق میان باکو و ایروان نزدیک است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان روز جمعه اعلام کرد: شانس حل و فصل مسالمت آمیز مناقشه بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان اکنون بیش از هر زمان دیگری است.

شولتز، در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «الهام علی اف» رئیس جمهور آذربایجان گفت: البته قبل از هر چیز در مورد مناقشه میان ارمنستان و آذربایجان گفت و گو کردیم و اتفاق نظر داریم این مناقشه باید به صورت مسالمت آمیز حل و فصل شود.

صدراعظم آلمان خطاب به علی اف گفت: بنابراین بهتر است که شما گفت و گوی مستقیم با «نیکول پاشینیان» [نخست وزیر ارمنستان] داشته باشید.

شولتز افزود: سال ۲۰۲۴ می تواند و باید سال صلح در منطقه باشد. این یک فرصت و یک مسئولیت بزرگ است.

صدراعظم آلمان گزارش‌های اخیر درباره توافق اولیه در مورد تعیین مرز بین دو کشور را دلگرم‌کننده توصیف کرد و گفت که لازم است این روند حفظ شود.

کد خبر 6089280

دیگر خبرها

  • توافق میان باکو و ایروان نزدیک است
  • شولتز: توافق میان باکو و ایروان نزدیک است
  • تعیین مرزهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان و ۳ سناریوی پیش رو
  • بازداشت 29 معترض به مرزبندی جدید ارمستان با جمهوری آذربایجان
  • بازداشت 29 معترض به مرزبندی جدید ایروان با جمهوری آذربایجان
  • افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز | تصمیم کشور همسایه بعد از اقدام ایران
  • درباره رابطه ایران با گرجستان و ارمنستان!
  • پشت‌پرده توافق اخیر ارمنستان و آذربایجان/ چرا پوتین و اردوغان مخالفند؟
  • ارمنستان قصد بازگشت نظامی به منطقه قره باغ ندارد
  • پاشینیان: ارمنستان قصد بازگشت نظامی به منطقه قره باغ ندارد