Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@08:54:03 GMT

درخواست تمدید تاخیر در پرداخت بدهی از G20

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۲۹۲۵۶

درخواست تمدید تاخیر در پرداخت بدهی از G20

خبرگزاری آریا - صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی تمدید طرح تاخیر در پرداخت بدهی‌ها به دلیل همه گیری کرونا را از G20 درخواست نمودند.
به گزارش خبرگزاری آریا ، صندوق بین المللی پول و بانک جهانی در نشست سالانه خود از گروه 20 اقتصاد بزرگ خواسته اند که تاخیر پرداخت بدهی از فقیرترین کشورهای جهان را که قرار است در پایان سال منقضی شود، تمدید کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در حالی که صندوق ماه گذشته پیش بینی رشد کوچکی را در پیش بینی رشد 2020 از چشم انداز ژوئن خود اعلام کرد، اما هشدار داد که بازپرداخت طولانی و ناهموار خواهد بود. صندوق بین المللی پول دولت ها را تشویق کرده تا هر آنچه برای مقابله با بحران نیاز دارند خرج کنند، حتی هشدار داده که بدهی به عنوان درصدی از تولید ناخالص داخلی برای اولین بار حدود 100 درصد افزایش می یابد.
مقامات صندوق در اوایل این ماه اصلاحاتی را در مورد تغییر ساختار بدهی برای کشورهایی که برای تحقق تعهدات خود تلاش می کنند، پیشنهاد کردند، باری که احتمالاً با افزایش دامنه همه گیری در اقتصاد باعث خرابی خواهد شد، در حالی که آسیب پذیری ناشی از بدهی موضوع اصلی جلسات خواهد بود.
گروه G20 در ماه آوریل موافقت کرد که میلیاردها دلار از بازپرداخت های کشورهای فقیرتر تا پایان سال تحت عنوان طرح تعلیق خدمات بدهی چشم پوشی کند. بانک جهانی می گوید این کافی نیست و می خواهد برای جلوگیری از عواقب بیشتر، وام ها کاهش یابد.
صندوق بین المللی پول همچنین در حال تلاش است تا نحوه انتقال دارایی های ذخیره موجود که به عنوان حقوق برداشت ویژه شناخته شده از کشورهای ثروتمندی است که به آنها نیازی ندارند به کشورهای فقیرتر که نیاز دارند، کشف کند.
طرح پیشنهادی برای تخصیص 500 میلیارد دلار به حقوق برداشت ویژه در آوریل توسط ایالات متحده، بزرگترین سهامدار صندوق که از ناکارآمدی این طرح انتقاد کرد، بسته ماند.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: صندوق بین المللی پول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۹۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۱.۱ میلیارد دلاری صندوق بین المللی پول به پاکستان

هیئت اجرایی صندوق بین‌المللی پول کمک ۱.۱ میلیارد دلاری به پاکستان را که بخش نهایی از توافق ۳ میلیارد دلاری اسلام‌آباد با این وام‌دهنده در سال گذشته بود، تصویب کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از نشنال نیوز، هیئت اجرایی صندوق بین‌المللی پول روز دوشنبه کمک 1.1 میلیارد دلاری به پاکستان را که بخش نهایی از توافق 3 میلیارد دلاری اسلام‌آباد با این وام‌دهنده در سال گذشته بود، تصویب کرد.

پاکستان وام سال گذشته صندوق بین المللی پول را تضمین کرد تا بتواند از پرداخت بدهی خود جلوگیری کند.

برای کمک به تضمین این توافق، پاکستان موافقت کرد که مالیات ها را افزایش دهد و نرخ های بهره خود را برای مقابله با تورم به شدت افزایش دهد.

افزایش نگرانی‌های اقتصادی در پاکستان به دنبال تنش‌های اخیر

آنتوانت سایه، معاون مدیر عامل و رئیس هیئت اجرایی صندوق بین‌المللی پول، طی اظهاراتی تأکید کرد که اقتصاد پاکستان شاهد رشد اندکی بوده و فشارهای خارجی کاهش یافته است. و اگرچه هنوز نرخ تورم بالاست ولی شروع به کاهش کرده است.

وی افزود: با توجه به چالش‌های مهم پیش رو، این کشور باید از این ثبات که به سختی به دست آمده است، استفاده کند... و با سیاست‌های کلان اقتصادی صحیح و اصلاحات ساختاری رشد قوی‌تر، فراگیرتر و پایدارتر ایجاد کند.

بر اساس این گزارش، پاکستان از زمان عضویت در صندوق بین المللی پول در سال 1950 بیش از 20 کمک مالی از این صندوق دریافت کرده است.

مصوبه روز دوشنبه در حالی منتشر می شود که بنا به گزارش ها، اسلام آباد به دنبال دریافت وام 6 میلیارد دلاری از صندوق بین المللی پول است، اما محمد اورنگ زیب، وزیر دارایی پاکستان گفت احتمالا جزئیات نهایی این وام در ماه آینده مشخص خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کمک ۱.۱ میلیارد دلاری صندوق بین المللی پول به پاکستان
  • تاخیر در پرداخت حقوق کارگران معیشت آن‌ها را دشوارتر کرده است
  • حذف شرط پرداخت عوارض آزادراه برای بیمه شخص ثالث
  • شرط پرداخت عوارض آزادراه برای بیمه شخص ثالت حذف شد
  • لغو شرط پرداخت عوارض آزادراهی برای صدور بیمه شخص ثالث
  • حذف شرط پرداخت عوارض آزادراهی برای صدور بیمه شخص ثالث
  • پرداخت عوارض آزادراهی دیگر شرط صدور بیمه‌نامه نیست
  • دردسر جدید بیمه‌ها برای داروخانه داران/ بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه‌گر به داروخانه‌ها
  • دانش‌آموزان بدهی ۳ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند
  • پرداخت ٤٠ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های صنعت برق از طریق بورس