Web Analytics Made Easy - Statcounter

دهقانی با بیان ضرورت هدایت نذورات مردمی به سمت حوزه سلامت، گفت: در بیرجند ۱۵۰ تخت بیمارستانی برای بیماران کرونا اختصاص یافته است و اگر نیاز باشد دانشگاه علوم پزشکی می تواند ۱۰۰ تخت دیگر را در شرایط بحران آماده کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، فرماندار خوسف و هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ظهر امروز (22 مهر) از پایگاه خدمات شهری و ستاد شبکه و بیمارستان در حال ساخت این شهرستان بازدید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«محمد دهقانی فیروز آبادی»، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هدف از بازدید پروژه های در حال ساخت بهداشت و درمان و مرکز بهداشت شهرستان را خدا قوت به کادر درمان در ایام کرونا عنوان کرد و گفت: بیماری کرونا، شرایط سختی را با وجود محدودیت ها بر کادر درمان تحمیل کرده است چراکه گاهی مواقع برای موضوعات اولیه با مشکل مواجه می شویم که منحصر به استان ما نیست بلکه متاثر از شرایط کلی کشور است.

 

دهقانی به وجود تحریم های اقتصادی در کشور اشاره کرد و افزود: شرایط تحریمی حتی  تولید دستکش و ماسک را متاثر ساخته است، ولی به هر حال مسئولان نیز در کنار کادر درمان هستند تا مشکلات رفع شود.

 

وی با بیان اینکه بیماری کرونا سبب جلب توجه بیشتر به حوزه سلامت شد تا مردم و مسئولان بدانند که هر خدمتی در این حوزه هزینه نیست بلکه  سرمایه گذاری است، ادامه داد: دولت به تنهایی نمی تواند بار سنگین حوزه سلامت را به دوش بکشد، لذا نیاز به همت دسته جمعی داریم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: در بحث مهار کرونا عملکرد جمهوری اسلامی افتخار آمیز بوده و هم در کشور، عملکرد استان خراسان جنوبی جزو عملکردهای برتر بوده است که به همت تمامی مدیران و استاندار محقق شده است.

 

دهقانی با بیان اینکه بسیاری از شاخص ها بر اساس معیار جمعیتی در کشور مد نظر است، گفت: وضعیت خراسان جنوبی به لحاظ ابتلا و مرگ و میر بیماری ناشی از بیماری کرونا و سرانه تخت های بستری نسبت به میانگین کشوری در وضعیت بهتری است.

 

وی تصریح کرد: در بیرجند به عنوان مرکز استان خراسان جنوبی 150 تخت بیمارستانی برای بیماران کرونا اختصاص یافته است که اگر نیاز باشد دانشگاه علوم پزشکی می تواند 100 تخت دیگر را در شرایط بحران آماده کند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه کشورهایی همانند ایتالیا و اسپانیا بیماران کرونایی بر روی تخت های بیمارستانی در حیاط بیمارستان منتظر می مانند و با کمبود تخت بیمارستانی مواجه هستند، گفت: اما استان خراسان جنوبی که استانی ک توسعه یافته است نه تنها تخت های بیمارستانی کرونا پر نشده است بلکه می توانند به راحتی به مردم سرویس بدهند.

 

دهقانی با تاکید بر اینکه سرانه سلامت ما از کشور ایتالیا بهتر است، بیان کرد: همچنین میانگین تعداد تخت آی سی یو در کشور انگلستان به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت 6.8 درصد تخت، اما در کشور  ایران  6.4 است و در استان ما به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت 10.5 تخت آی سی یو وجود دارد.

 

وی از افزایش تخت های آی سی یو در خراسان جنوبی خبر داد و افزود: در بیمارستان ولی عصر (عج) بیرجند بخش آی سی یو جدید راه اندازی شده است و در شهرستان ها هم ظرفیت افزوده خواهد شد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هزینه هر تخت آی سی یو را 500 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: این موضوعات را مردم باید بدانند که نظام برای تامین سلامت آنان از هیچ تلاشی به ویژه در استان کمتر توسعه یافته خراسان جنوبی دریغ نکرده است.

 

دهقانی با اشاره به بیمارستان در حال ساخت شهرستان خوسف و تعلل پیمانکار، تصریح کرد: در صورتی که پیمانکار این پروژه پای کار نیاید، اخطارهای بعدی هم داده خواهد شد و بر اساس قانون با پیمانکار رفتار خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه هر چه بیمارستان خوسف زودتر تکمیل شود به نفع مردم، دولت و نظام است، گفت: تاخیر در پروژه سبب تحمیل هزینه های بیشتر می شود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: شهرستان خوسف به دلیل نزدیکی به مرکز استان از بسیاری از امکانات بی‌بهره مانده است که موجب بروز آسیب هایی شده و مشکلاتی را ایجاد کرده است.

 

دهقانی با تاکید بر اینکه تمام استان خراسان جنوبی از بُعد شاخص جمعیت برای دریافت اعتبارات متضرر است، گفت: مجلس باید برای سرانه جمعیتی در استان پهناور خراسان جنوبی  مطالبه گری کند و شاخص وسعت و پراکندگی جمعیت هم در توزیع اعتبارات دیده شود.

 

وی خطاب به امام جمعه شهرستان خوسف گفت: باید از ظرفیت خیرین سلامت برای  توسعه شبکه بهداشت و درمان شهرستان خوسف بهره گرفت، مردم باید بدانند که نذرهای خود را می توانند برای حوزه سلامت اختصاص دهند لذا ورود خیرین به حوزه سلامت باید در خطبه های نماز جمعه تاکید شود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: خوشبخانه هیئت جان نثاران بیرجند بیش از 100 میلیون تومان به شبکه درمان کمک کردند  و هیئت حسینی بیرجند هم تجهیزت مربوط به مرکز فیزیوتراپی بیماران خاص را تامین کرده اند که اقدامات آنها سبب دعای خیر خانواده های بیمار خواهد شد.

 

دهقانی با اشاره به اینکه  اتومایز آزمایشگاه شبکه بهداشت خوسف مناسب نیست گفت: برای تامین اتومایز ایرانی برای آزمایشگاه این شهرستان کمک خواهد شد.

 

 

پایان پیام/575

منبع: شبستان

کلیدواژه: بیمارستان خوسف رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند کرونا خراسان جنوبي بیرجند رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند استان خراسان جنوبی شهرستان خوسف حوزه سلامت خواهد شد آی سی یو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۹۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعمال مصوبه فوق العاده خاص کارکنان نظام سلامت از امسال

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ عین اللهی در حاشیه بیست و پنجمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی افزود:­ با توجه به نیاز‌هایی که در جامعه ما وجود دارد بحث پرداخت فوق العاده خاص را از دو سال پیش به صورت مستمر آغاز و سال گذشته در صحن علنی مجلس از نمایندگان مجلس درخواست و آن را پیگیری کردیم که با تلاش رئیس سازمان برنامه و بودجه، این مصوبه روز گذشته به تصویب رسید. وی ادامه داد: مصوبه فوق العاده خاص از امسال اعمال می‌شود و جزو بودجه امسال دیده شده است. عین‌اللهی به دستاورد‌های دولت سیزدهم در حوزه سلامت پرداخت و اظهار داشت: آموزش علوم پزشکی در ایران بنا به اقرار تمامی سازمان‌های بین المللی یکی از آموزش‌های در تراز کشور‌های پیشرفته جهان است و تمامی شاخص‌هایی که در یک آموزش پیشرفته پزشکی لازم است را داراست. وزیر بهداشت ادامه داد: امروزه ما نه تنها همه خدمات بهداشتی و درمانی مردم را در داخل کشور ارائه می‌دهیم بلکه در سال گذشته قریب به ۱.۵ میلیون نفر از خارج از کشور برای درمان به ایران آمدند و خدمات دریافت کردند. وی با بیان اینکه تعداد دانشگاه‌های علوم پزشکی ما از ابتدای انقلاب تاکنون از ده دانشگاه علوم پزشکی به ۷۰ دانشگاه افزایش پیدا کرده است، گفت: اکنون ۲۴۰ هزار دانشجو، ۲۲ هزار عضو هیات علمی و ۸۴۰ مرکز تحقیقاتی داریم و جهش بسیار خوبی در دانشگاه‌های علوم پزشکی ایجاد شده است. عین اللهی با اشاره به برگزاری آزمون دستیاری با بیان اینکه در سال گذشته در سه رشته بیهوشی، طب اورژانس و اطفال کمبود متقاضی داشتیم، گفت: مجبور شدیم در این سه رشته مجدد فراخوان داده و از کارورزان سال آخر پزشکی با مصوبه آموزش پزشکی تخصصی استفاده کنیم. وی با بیان اینکه ۱۲ هزار نفر در آزمون دستیاری در دوره جدید شرکت کرده اند، گفت: امسال نیز می‌توانیم معادل سال گذشته در دستیاری پذیرش داشته باشیم. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در خصوص ظرفیت دانشجویان پزشکی نیز طبق مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی عمل می‌کنیم و در صورتی که افزایش و کاهشی لازم باشد با تصویب این شورا انجام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از گردشگری سلامت در ۱۴۰۲
  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی مشهد از گردشگران سلامت در ۱۴۰۲
  • ضرورت استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی در علوم‌ پزشکی
  • اعمال مصوبه فوق العاده خاص کارکنان نظام سلامت از امسال
  • رفع چالش‌های حوزه سلامت اولویت مسئولان باشد
  • افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه
  • خیّران سلامت یک میلیارد ریال به حوزه سلامت شهرستان کاشمر کمک کردند
  • اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران
  • اعلام همبستگی دانشگاهیان  دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اساتید و دانشجویان ِ آزادی خواه ِ حامی فلسطین
  • نقش تاثیرگذار ماماها در جوانی جمعیت و فرزندآوری