Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سهمیه لرستان باید افزایش پیدا کند چون از شش هزار و ۵۰۰ کارگر ساختمانی فقط هزار نفر و از ۵۰۰۰ قالیباف فقط ۲۰۰ نفر بیمه شده‌اند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از الیگودرز، حجت‌الله میرزایی در جلسه بررسی طرح‌های اقتصادی در حال اجرا هلدینگ‌های زیر مجموعه وزارت  تعاون،کار و رفاه اجتماعی در شهرستان الیگودرز که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: وظیفه ما به عنوان معاونت ستادی، پیگیری و نظارت بر اجرای تعهدات پروژه‌هایی است که در هلدینگ‌ها یا صندوق‌های بازنشستگی مصوب می‌شود و در برنامه سالیانه وزارتخانه قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما موظفیم برای اجرای آنچه که وزیر تعهد کرده و صندوق‌ها مصوب کردند پیگیری کنیم و برنامه زمان‌بندی، مالی و طرح توجیهی را باید مجری ارائه دهد.

معاون امور اقتصادی و برنامه‌ریزی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: هر سه پروژه موانعی دارند که خارج از حوزه وزارتخانه است مثلا تشریفات حقوقی برای واگذاری زمین گردشگری حوضیان یا برای زمین کشت و صنعت پنج هزار راسی یا برای لاستیک سازی موضوع تامین ارز و اعلام تخصیص از طرف بانک مرکزی یک ضرورت است که بدون آن هیچ قدمی نمی‌توان برداشت.

نیکزاد:مشکلات صنعت بیمه ناشی از کاهش ارزش پول ملی و بی ثباتی اقتصاد استمکاتبه با رئیس‌جمهور برای پرداخت سهم بیمه رانندگان کامیوندریافت حق‌بیمه از دانش‌آموزان غیرحضوری صدای والدین بهبهانی را درآورد / آموزش‌وپرورش: بیمه "اجباری" است

وی خاطرنشان کرد: اگر با پیگیری خدابخشی و استاندار، مسئله ارز حل شود سرمایه‌گذار ترجیح می‌دهد پروژه را با کمترین تعلل و در کوتاهترین زمان ممکن اجرا کند تا ضمن کاهش هزینه‌ها سریعتر به بازدهی برسد.

میرزایی تصریح کرد: برای مجتمع ورزشی کارگران  حتما پیگیری می‌کنم؛ در قانون بودجه فرصتی وجود دارد که در مواردی که بانک‌های عامل می‌پذیرند و بیش از 40 درصد پیشرفت  داشته باشند منابعشان را  به صورت 20-80 سازمان برنامه و بانک عامل تامین می‌کنند. 

وی بیان کرد: در 25 پروژه ورزشی، 20 درصد منابع را سازمان برنامه و 80 درصد را بانک رفاه و تعاون تامین می‌کنند که پیگیری می‌کنیم که این مجتمع ورزشی استان هم در آن لیست قرار بگیرد.

معاون امور اقتصادی و برنامه‌ریزی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای بیمه قالیبافان و کارگران ساختمانی باید مشخص شود که حق بیمه هر بیمه شده‌ای را چه کسی پرداخت می‌کند آیا خود فرد می‌پردازد یا کارفرما یا دولت یا ترکیبی از این سه مورد چون سازمان تامین اجتماعی  بیش از 70 هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارد.

وی افزود: سازمان برنامه اول سال منابعی را اعلام می‌کند و سقفی برای تعداد بیمه شده‌ها تعیین می‌کند که سهمیه لرستان باید افزایش پیدا کند چون از شش هزار و 500 کارگر ساختمانی فقط هزار نفر و از 5000 قالیباف فقط 200 نفر بیمه شده‌اند.

انتهای پیام/648/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کار و رفاه اجتماعی بیمه شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۹۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ درصد بیمه شدگان اجباری استان مرکزی قشر کارگر هستند

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخص الائمه پیش از ظهر سه‌شنبه در جشنواره امتنان استان مرکزی اظهار کرد: بنابر فرمایش مقام معظم رهبری، تولید کلید حل بسیاری از مشکلات از جمله معیشت، اشتغال و بیکاری است که باید تمام ظرفیت‌ها برای حمایت از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی بکارگیری شود.

وی افزود: مرکزی استانی کارگری است و بیش از ۶۰ درصد بیمه شدگان اجباری استان از این قشر زحمتکش است و حداقل ۶۵۰ هزار نفر در استان مرتبط با بخش کارگری هستند که این مهم، حساسیت استان را ویژه می کند.

استاندار مرکزی با اشاره به حوادث تلخ کارگری در سنوات گذشته تاکید کرد: وضعیت استان در حوزه کار و تولید، اکنون در یک ثبات مبتنی بر امنیت قرار دارد و نرخ بیکاری در این استان کاهش و مشارکت اقتصادی افزایش داشته است که نشان از موفقیت جامعه کار و تولید در این عرصه دارد.

مخلص الائمه بیان کرد: در برخی شهرستان های مرکزی، مشکل بیکاری قابل توجه بود اما اکنون با مشکل کمبود نیروی کار مواجه هستند.

یک هزار واحد مسکونی در حال ساخت است

وی تولید را جر لاینفک نظام کارگری برشمرد و افزود: تلاش دولت سیزدهم در کشور و استان بر این بوده که نامگذاری سال های اخیر در حوزه تولید را به عنوان فرمان رهبری به شایستگی پیاده کند که توفیقات خوبی نیز در استان رقم خورده است.

استاندار مرکزی بیان کرد: در بخش دولتی تلاش شده نسبت به بررسی مسائل کارگری و واحدهای دارای حقوق معوق بررسی لازم صورت گیرد.

وی با بیان اینکه پارسال نسبت به سالهای ماقبل، واحدهای دارای حقوق معوق ۵۰ درصد کاهش داشته است، گفت: در سال گذشته ۵۵۰ مصوبه در حوزه های مختلف بانکی، تامین اجتماعی و گمرک در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اجرایی و پیگیری شده است.

استاندار مرکزی با اشاره به احیای واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل افزود: سال ۱۴۰۱ حدود ۲۲۳ واحد تولیدی و سال گذشته نیز ۴۹۷ واحد اقتصادی با اشتغال نزدیک به ۲ هزار نفر به مدار تولید برگشتند و اکنون مشکل خاصی در این راستا وجود ندارد.

مخلص الائمه اضافه کرد: در نهضت ملی مسکن در شهر اراک حدود یک هزار واحد مسکونی در حال ساخت است در حالیکه در مسکن مهر در اراک ۱۴۰۰ واحد مسکونی ساخته شده بود که این اقدامات نیامند نیروی کار است که متاسفانه نیروی کار به ویژه نیروی متخصص وجود ندارد و این مهم سبب چالش شده است.

وی همچنین بر توجه به مباحث فرهنگی از جمله مباحث ورزشی در حوزه کارگری نیز تاکید کرد.

کد خبر 6093032

دیگر خبرها

  • بازدید مدیران عالی وزارت تعاون و سازمان تامین اجتماعی از غرفه بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو
  • فعالیت اقتصادی ۲۴۰ هزار بیمه شده کارگری در سیستان وبلوچستان
  • افزایش ۳۰۰ نفری سهمیه بیمه کارگران ساختمانی در کردستان
  • ۶۰ درصد بیمه شدگان اجباری استان مرکزی قشر کارگر هستند
  • اختصاص سهمیه ۳۰۰ نفری بیمه برای کارگران ساختمانی کردستان
  • ۲۵ هزار کارگر ساختمانی در کردستان بیمه ندارند
  • تورم نقطه به نقطه ایران در فروردین ماه به کانال ۲۹ رسید
  • تورم نقطه به نقطه ایران در فروردین ماه ‌به کانال ۲۹ رسید
  • بیش از ۳ میلیون و۷۰۰ هزار کارگر بیمه‌شده زن هستند
  • لزوم صدور پروانه‌های ساختمانی در کمتر از یک‌ماه