Web Analytics Made Easy - Statcounter

بنابر اعلام آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد (کمیساریا) هرچند دولت ایران با سخاوتمندی پناهندگان را در برنامه های ملی پاسخ به کووید-۱۹ خود، از جمله انجام آزمایش، درمان و بستری رایگان منظور کرده است اما همچنان نیاز فوری به حمایت بیشتر از سوی جامعه بین‌المللی وجود دارد لذا ضروری است که جامعه بین المللی دست در دست هم داده و در راستای تقسیم بار مسئولیت، در زمینه تلاش‌های بشردوستانه ایران، به کمک این کشور بیاید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، ایران میزبان تقریبا یک میلیون پناهنده است، اغلب آنها افغانستانی هستند که به دلیل درگیری چهل ساله در افغانستان به ایران پناه آورده اند و در کنار ایرانی‌ها زندگی می کنند.

اقتصاد ایران در دو سال گذشته تحت فشار بود و کووید-۱۹ این شرایط اقتصادی را بصورت جدی تشدید کرده است. همانند دیگر نقاط دنیا، بسیاری نیز شغل خود را از دست داده‌اند. پناهندگان  به خصوص که درآمدشان اغلب متکی به کارهای موقت و بدون ثبات است، به شدت ضربه دیده‌اند. کمیساریا تخمین می‌زند نان‌آور اصلی حدودا یک سوم از تمامی خانوارهای پناهندگان بیکار شده باشند. برای بسیاری از پناهندگان که پیش از این هم به سختی  دخل و خرج خود را فراهم می کردند، روی پای خود ایستادن همینطور دشوارتر می‌شود.

کمیساریا به همراه همتای دولتی خود، اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی، از آغاز شیوع ویروس کرونا به بیش از ۲۰ هزار پناهنده کمک کرده است.  اخیرا حدود ۹۰۰۰ نفر از این افراد از طرح جدید کمکهای نقدی به صورت کارت هدیه بهره برده‌اند. این پناهندگان کسانی هستند که از بیماری های سخت رنج می‌بردند که نیاز به حمایت فوری دارند. هر فرد مبلغ 32 میلیون ریال (یک بار کمک) دریافت کرده است، مبلغی که بتواند هزینه‌های اولیه برای سه ماه را پوشش می‌دهد.

با اینکه نشانه‌ای مبنی بر ابتلای بیش از اندازه به ویروس کرونا در بین پناهندگان در مقایسه با ایرانی‌ها مشاهده نشده است، اما چون آسیب‌پذیرتر هستند تاثیر اقتصادی این بیماری بر زندگی آنها بسیار محسوس بوده است. تاثیر از دست دادن شغل بر زندگی پناهندگان رو به وخامت است. برخی از آنها مجبور شده‌اند کودکان خود را به جای فرستادن به مدرسه به سر کار بفرستند، و عده‌ای دیگر اطلاع داده‌اند که یا مجبور به قرض گرفتن پول شده اند و یا از وعده‌های غذایی روزانه خود کاسته اند. تقریبا دو سوم از پناهندگانی که در ماه‌های اخیر برای کمک به کمیساریا مراجعه کرده‌اند از نیاز به کمک مالی خبر داده‌اند.

کمیساریا کمکهای نقدی خود را برای حمایت از هزاران پناهنده بسیار آسیب‌پذیر افزایش داده است، پناهندگانی که معیشت آنها به دلیل همه‌گیری ادامه‌دار ویروس کرونا در جمهوری اسلامی ایران عمیقا تحت تاثیر قرار گرفته است. البته، بودجه بیشتری نیاز است تا از تعداد بیشتری از پناهندگانی که با دشواری و  تهیدستی روزافزون مواجه هستند، حمایت شود.

بااینکه دولت ایران با سخاوتمندی پناهندگان را در برنامه های ملی پاسخ به کووید-۱۹ خود، از جمله انجام آزمایش، درمان و بستری رایگان منظور کرده است، همچنان نیاز فوری به حمایت بیشتر از سوی جامعه بین‌المللی وجود دارد تا کمیساریا بتواند بیشتر از دولت ایران در حمایت از پناهندگان و کمک به جامعه میزبان پشتیبانی کند.

به گزارش روابط عمومی کمیساریای عالی پناهندگان؛ دولت ایران و کمیساریا به دنبال راه‌های بیشتری برای حمایت از تعداد روزافزون پناهندگانی هستند که برای برطرف کردن نیازهای خود دچار سختی شده‌اند. با نزدیک شدن به پایان سال میلادی، کمیساریا تنها ۳۶درصد از بوجه ۹۹،۹ میلیون دلاری خود را که برای ادامه حمایت از پناهندگان و جوامع میزبان نیاز دارد، دریافت کرده است.

در مواجهه با چنین چالش‌های بی‌سابقه جهانی،  ضروری است که جامعه بین المللی دست در دست هم داده و در راستای تقسیم بار مسئولیت، در زمینه تلاش‌های بشردوستانه ایران به کمک این کشور بیاید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پناهنده افغانستان جامعه بین المللی دولت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۹۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیام جامعه دانشگاهی ایران در حمایت از دانشجویان آزادیخواه اروپا و آمریکا +تصاویر

دانشجویان و اساتید ایرانی هم‌صدا با دانشجویان آزادیخواه آمریکا و اروپا که نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی دست به اعتراض زده بودند، با برپایی تجمعاتی در دانشگاه‌های سراسر کشور، ضمن اعلام حمایت از این دانشجویان، برخورد خشن پلیس آمریکا را محکوم کردند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دانشجویان و اساتید ایرانی هم‌صدا با دانشجویان آزادیخواه آمریکا و اروپا که نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی دست به اعتراض زده بودند، با برپایی تجمعاتی در دانشگاه‌های سراسر کشور، ضمن اعلام حمایت از این دانشجویان، برخورد خشن پلیس و نیروهای امنیتی آمریکایی و اروپایی را محکوم کردند.

 

اعتراضات دانشجویی علیه جنگ تمام عیار اسرائیل و جنایات صهیونیست‌ها در حق مردم غزه در سراسر آمریکا ادامه دارد و گستره آن به اروپا نیز کشیده شده است.

در دانشگاه تهران جامعه دانشگاهی با حضور مقابل سردر اصلی این دانشگاه در حمایت از مردم مظلوم فلسطین شعار سر داده و همبستگی قاطع خود را با دانشجویان آمریکا و اروپا اعلام کردند.

دانشجویان و اساتید دانشگاه فردوسی مشهد نیز برای هم‌صدایی با دانشجویان اروپا و آمریکا به میدان آمدند. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   دانشجویان دانشگاه فنی حرفه‌ای شهید بابایی قزوین نیز با برگزاری تجمعی ضمن همبستگی با مردم غزه، از دانشجویان معترض دانشگاه‌های آمریکا حمایت کردند. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • قیام جامعه دانشگاهی ایران در حمایت از دانشجویان آزادیخواه اروپا و آمریکا +تصاویر
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح و امنیت است
  • کنعانی: ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح است
  • درخواست بلینکن از رئیس جمهور چین درباره ایران
  • امام جمعه اردبیل: وعده صادق، قدرت ایران را قبولاند
  • درخواست بلینکن از چین در رابطه با ایران و کره شمالی
  • بازدید معاون مدیر منطقه ای برنامه جهانی غذا از یزد
  • حمایت حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا (س) از طرح نور