Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@04:35:12 GMT

حل مشکلات دامداران دهاقانی در گرو ایجاد دامگاه

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۲۹۴۸۶

حل مشکلات دامداران دهاقانی در گرو ایجاد دامگاه

به گزارش خبرگزاری فارس از دهاقان، امیر صفرپور عصر امروز در جلسه کارگروه اجتماعی شهرستان دهاقان که با موضوع حل مشکلات دامداران شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: با هدف انتقال دام مازاد دامداران روستای دزج که اغلب از عشایر هستند، موضوع احداث دامگاه توسط دامداران و مسؤولان محلی مطرح شد که در سال۹۷ موافقت اولیه آن گرفته شد و پس از انجام استعلامات مربوطه، مجوز احداث دامگاه دزج با ظرفیت ۸۰ واحد ۱۵۰ رأسی برای دام سبک اخذ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرجهاد کشاورزی دهاقان با بیان این‌که مکان احداث دامگاه از زمین‌های ملی اختصاص داده شده است، بیان کرد: مشکل اصلی که عملیات اجرایی دامگاه را متوقف کرده، تأمین آب است که باید هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود.

وی با اشاره به اخذ مجوز احداث دامگاه برای روستای قمیشلو افزود: برای دامداران روستای قمیشلو نیز مجوز احداث دامگاه با ظرفیت ۴۵ واحد ۱۹۹ رأسی اخذ شد و برای موضوع آب نیز  پیشنهاد تأمین آب از قنات داده شده که باید بررسی شود.

احداث دامگاه دزج از درخواست‌های به حق دامداران است

مجید نادری، رئیس اداره امور عشایر شهرستان‌های شهرضا و دهاقان در ادامه این جلسه با بیان این‌که  احداث دامگاه دزج از درخواست‌های به حق دامداران بود، گفت: با پیگیری‌های جدی دست اندرکاران و مدیران ادارات و خود دامداران، مراحل اخذ مجوز با موفقیت طی شد و فقط باید موضوع آب حل شود.

وی در ارتباط با موضوع آب برای دامگاه دزج عنوان کرد: امور عشایر در منطقه دشتک و هرندی دهاقان مجوز حفر چاه برای آب شرب عشایر دارد که پیشنهاد شده بود مجوز یکی از این چاه‌ها به مکان دامگاه دزج منتقل شود.

نادری با بیان این‌که حفر چاه برای عشایر منطقه دشتک در همان منطقه امکان‌پذیر است، گفت: با توجه به این‌که امکان انتقال آب به صورت سیار به منطقه دشتک وجود نداشت، انتقال چاه این منطقه منتفی شد و انتقال چاه منطقه هرندی در دستور کار قرار داده شد و مورد موافقت  اداره کل امور عشایر استان قرار گرفت و مقرر شد چاه در محدوده دامگاه دزج حفر شود و در کنار آب شرب عشایر، آب شرب دامگاه نیز  از همین چاه برداشت شود.

حل مشکل آب دامگاه دزج با انتقال مجوز چاه امور عشایر  انجام می‌شود

سید ‌علی سجادی، سرپرست فرمانداری دهاقان نیز در این جلسه با بیان‌ این‌که شهرستان دهاقان قطب کشاورزی و دامپروری است، تصریح کرد: در بخش کشاورزی با احداث گلخانه‌ها و طرح‌های تغییر الگوی کشت اقدامات مؤثری انجام شده و بخشی از مشکلات حل شده است.

وی با اشاره به این‌که همه نمی‌توانند در یک رسته فعالیت کنند، افزود: باید موضوع دامپروری نیز  با توجه به اهمیت آن در سبد غذایی، تقویت و مشکلات آن حل شود تا افرادی نیز از این طریق مشغول به کار شوند.

سجادی نبود فضای مناسب برای دامپروری را یکی از مهم‌ترین مشکلات دامداران دانست و بیان کرد: با احداث دامگاه در سه نقطه از شهرستان دهاقان تا حد زیادی این مشکل حل می‌شود.

سرپرست فرمانداری دهاقان با بیان این‌که حل مشکل آب دامگاه دزج از طریق انتقال مجوز چاهی که امور عشایر در منطقه هرندی دارد، انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: ادارات آب منطقه‌ای و امور عشایر پیگیری‌های لازم را تا حصول نتیجه انجام دهند.

وی با اشاره به پیشنهاد تأمین آب دامگاه روستای قمیشلو از طریق قنات بیان کرد: بررسی‌های کارشناسی برای مسائل حقوقی و نحوه توزیع آب مالکان آب قنات برای تأمین آب شرب دامگاه این روستا انجام شود تا احداث دامگاه وارد مرحله اجرا شود.

سجادی با بیان‌ این‌که تعدادی دامداری نیز در برخی محلات شهر دهاقان وجود دارد و این موضوع مورد اعتراض ساکنان آن محلات قرار گرفته است و از نظر بهداشتی هم مشکلاتی را به بار آورده است، بیان کرد: مشکل اصلی مکان دامگاه شهر دهاقان نزدیکی آن با مکان دفع زباله بود که با توجه به انتقال  مکان دفع زباله به یک مکان دیگر، مشکل دامگاه دهاقان نیز حل می‌شود.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ر۲۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: کشاورزی دهاقان دامداری امور عشایر تأمین آب حل مشکل آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۹۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد سامانه اعلام بار مجازی راهگشای مشکلات حمل‌ و نقلی مهریز است

ایسنا/یزد مدیر کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان یزد ظهار کرد: با راه‌اندازی سامانه اعلام بار مجازی در شهرستان، ضمن رفع مشکلات عمده حوزه حمل‌ و نقل مهریز، می‌توانیم شاهد برقراری عدالت بین رانندگان و توزیع بار عادلانه باشیم.

«محمد رستگاری» در دیدار با «احمد آخوندی» سرپرست جدید فرمانداری مهریز، در ادامه گفت: در دو سال و نیم گذشته میزان ریالی طرح‌های حوزه راه شهرستان مهریز نسبت به وضعیت مشابه سال‌های قبل، رشد ۱۰ برابری داشته است.

وق افزود: طی حدود ۳۰ ماه گذشته (در دولت سیزدهم) تعداد قراردادهای طرح‌های حوزه راه در شهرستان مهریز از ۱۲ به ۵۲ مورد و میزان ریالی آن نیز از ۳۱ به ۳۰۸ میلیارد تومان افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی فرمانداری مهریز، رستگاری در ادامه شرح مفصلی از طرح‌های بزرگ روشنایی بزرگراه یزد – مهریز، محور زردین – منشاد، روکش محورهای اصلی، تبدیل آبنما محور گردکوه – بهادران به پل، ایمن‌سازی محور مهریز – تنگچنار، ساماندهی میدان ورودی شهر و همچنین روکش محور مروست ارائه کرد و گفت: انجام برخی از طرح‌ها و تعریف طرح‌های جدید در راستای خدمت‌رسانی به مردم نیازمند تزریق اعتبارات استانی و ملی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عشایر فلسطینی طرح اشغالگران برای ایجاد هرج و مرج در غزه را خنثی کردند
  • ناحیه صنعتی ‌در «جویم» فارس احداث می‌شود
  • از تولید توربین تا توسعه گلخانه‌های تولید بذر ودام اصلاح شده
  • ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان
  • ریه‌های محلات نفس تازه می‌کنند؟
  • بازدید مدیر امور عشایر تفتان از مناطق عشایری
  • (تصاویر) دشت لاله‌های واژگون در دهاقان
  • برگزاری میزخدمت و بررسی مشکلات بخش گل تپه با حضور نماینده مردم شهرستان‌های کبودراهنگ
  • ایجاد سامانه اعلام بار مجازی راهگشای مشکلات حمل‌ و نقلی مهریز است
  • میانه ظرفیت ایجاد و احداث کتابخانه مرکزی را دارد