Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با نشست‌های فعلی در قاهره که امروز (سه‌شنبه) پایان می‌یابند، فرانسه از آغاز طرح جدید و مشترک این کشور با مصر در چارچوب اقدامی بین‌المللی برای ایجاد راه‌حلی سیاسی در بحران لیبی خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، طرح جدید فرانسه برای حل بحران لیبی از سوی استفان روماتیه، سفیر فرانسه در قاهره اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روماتیه در اظهاراتی مطبوعاتی در این خصوص اعلام کرد: پاریس با هماهنگی قاهره برای آغاز طرح جدیدی جهت حل بحران لیبی آماده می‌شود که شامل کشورهای همسایه و طرف‌های سیاسی موثر در این بحران است.

به گفته سفیر فرانسه در قاهره، این طرح که در انتظار نتایج نشست‌های قاهره است، بر آتش‌بس دائم و تشویق طرف‌های لیبیایی برای رسیدن به برنامه‌های سیاسی مشترک و نیز لزوم توقف دخالت‌های خارجی و اجرای قطعنامه‌های سازمان ملل در خصوص ممنوعیت ارسال اسلحه به لیبی متمرکز است چرا که این بحران هرگز از راه نظامی حل نخواهد شد.

فرانسه در مقابل افزایش تنش‌های ترکیه در شرق دریای مدیترانه و لیبی تلاش می‌کند خطرات اقدامات ترکیه برای امنیت ملی اروپا را متوقف کند، سایت اطلاعاتی "اینتلیجنس آنلاین" فرانسه حدود یک ماه قبل فاش کرد نشست سران لیبی به زودی در پاریس برگزار می‌شود و این نشست مقدمه‌ای برای تلاش‌هایی با هدایت یک تیم از مشاوران کاخ الیزه شامل امانوئل بون و پاتریک سولر جهت حل بحران لیبی محسوب می‌شود.

پاریس اواخر مه ۲۰۱۸ کنفرانس بین‌المللی درباره لیبی برگزار کرد که گروه‌های لیبیایی در مذاکرات حضور یافتند و این مذاکرات به صدور "بیانیه پاریس ۲" منجر شد که توافق بر سر برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری در لیبی تا قبل از پایان سال ۲۰۱۸ میلادی در راس نتایج آن بود.

دفتر ریاست جمهوری فرانسه در آن مقطع زمانی از توافق میان طرف‌های لیبیایی درباره فراهم کردن مقدمات انتخابات و تصویب قوانین انتخاباتی حداکثر تا اواسط سپتامبر ۲۰۱۸ با نظارت سازمان ملل و الزام کابینه سراج به فراهم کردن شرایط امنیتی در طرابلس جهت برگزاری انتخبات پارلمانی و ریاست جمهوری در دسامبر همان سال خبر داد که به دلیل استفاده سراج از شبه‌نظامیان مسلح در تدابیر امنیتی داخل طرابلس این امر محقق نشد.

همچنین بندهای بیانیه پاریس ۲ شامل انتقال ساختمان پارلمان به بنغازی، یکی شدن بانک مرکزی با دیگر نهادهای دولتی و یکپارچه شدن نهادهای حاکمیتی و در راس آنها موسسه نظامی و امنیتی مطابق با سند قاهره برگرفته از رایزنی‌های نظامیان لیبیایی در قاهره طی سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ بود.

یک سال پیش از این تاریخ نیز پاریس ژوئیه ۲۰۱۷ میزبان کنفرانسی با حضور خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای شورشی لیبی موسوم به "ارتش ملی" و فائز سراج، نخست وزیر دولت وفاق ملی لیبی و با هدف پایان دادن به آشوب در این کشور و تهدید آن برای امنیت اروپا و کشورهای ساحل آفریقا و کشورهای همسایه بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فرانسه مصر بحران لیبی حل بحران لیبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۹۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم حضور به موقع در بحران‌های طبیعی/وقوع۳۰ آتش‌سوزی در مراتع سقز

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر توان صبح شنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران، بر آمادگی تمام ادارات، نهادها، ارگان‌ها و سازمان‌ها برای هر نوع مخاطرات احتمالی تاکید کرد.

وی با اشاره به گزارش‌های اداره منابع طبیعی بر وقوع ۳۰ فقره آتش سوزی در سال گذشته در سطح مراتع شهرستان و بیان اینکه این حریق‌ها به همت مردم، اطفا شد خواستار تقویت این ظرفیت شد.

وی بر تشکیل اکیپ‌های مردمی در تمام روستاها، استفاده از ظرفیت انجمن‌های مردم نهاد و زیست محیطی و همیاران طبیعت، احساس مسئولیت بیشتر، عدم آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی بعد از برداشت، مدیریت به موقع چرای علف‌های هرز مراتع، مدیریت خاموشی‌ها، صرفه جویی حامل‌های انرژی و توجه به اخطارهای هواشناسی تاکید کرد.

رئیس ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان سقز در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به قطعی برق گسترده ناشی از بارش بی سابقه نزولات جوی و رانش زمین در سال گذشته از همکاری تمام ادارات و ارگان‌ها، مردم، نیروهای نظامی و انتظامی تشکر کرد.

تقویت زیرساخت‌های شهری برای هدایت آب‌های سطحی، تهیه تجهیزات پشتیبان برای جلوگیری از تداوم خدمات رسانی، ارتقای سطح هماهنگی، برگزاری مانورها و نگارش و تدوین سناریوهای احتمالی، تقویت آموزش‌ها، توزیع مناسب و استقرار تجهیزات و تکمیل شبکه جمع آوری آب‌های سطحی از دیگر مواردی بود که در این جلسه مطرح شد.

کد خبر 6089497

دیگر خبرها

  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه نداشته و نخواهد داشت
  • تجمع ضدصهیونیستی در دانشگاه سوربن فرانسه
  • دانشگاه «سوربن» فرانسه در دست حامیان فلسطین
  • شب موعود رسید: آخرین قهرمانی امباپه در پاریس
  • یونانی‌ها مشعل المپیک را به پاریس تحویل دادند
  • سفر مشعل المپیک از یونان به فرانسه با کشتی قدیمی+ عکس
  • عکس/ جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین در پاریس
  • درخواست عجیب فرانسه از یونان
  • لزوم حضور به موقع در بحران‌های طبیعی/وقوع۳۰ آتش‌سوزی در مراتع سقز
  • تحویل مشعل المپیک به فرانسه