Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@13:02:44 GMT

نامگذاری ها و پرونده باغات روی میز شورای تهران

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۲۹۶۲۵

نامگذاری ها و پرونده باغات روی میز شورای تهران

به گزارش ایرنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران روز سه شنبه دویست و چهل و دومین جلسه خود را در حالی آغاز کردند که بر اساس مصوبه شورا هر سه ‌شنبه در میان باغات و نامگذاری ها اختصاص داده شده است.

این جلسه پس پس از قرائت قرآن با سخنان «محسن هاشمی» رئیس شورای اسلامی شهر تهران که به مقایسه وضعیت امروز جامعه و وضعیت دوران پیامبر اکرم پرداخت آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به شرایط سخت اقتصادی امروزه جامعه و مقایسه آن با دوران پیامبر اکرم (ص) گفت: امیدواریم بزودی با رفتن ترامپ، این دوره سختی هم به گشایش برای مردم تبدیل شود.

کارکنان و کارگران شهرداری دورکاری شوند 
«افشین حبیب‌زاده» عضو شورای اسلامی شهر تهران با توجه به موج سوم کرونا، از شهردار تهران خواست دستورالعمل دورکاری و نوبتی کردن حضور کارکنان شهرداری و کارگران شرکت‌های پیمانکاری را هرچه سریع‌تر ابلاغ کند.

تصویب یک فوریت لایحه درآمد های حوزه شهرسازی 

بر اساس این گزارش اعضای شورای شهر تهران،   لایحه دو فوریتی ارسالی شهرداری تهران مربوط به درآمد های حوزه شهرسازی را به صورت یک فوریت تصویب کردند؛   لایحه مبنی بر اعطا برخی امتیاز ها برای تسریع در وصول مطالبات شهرداری از حوزه شهرسازی و پرداخت دیون توسط بدهکارن در این حوزه است.

این لایحه برای بررسی بیشتر به کمیسیون برنامه و بودجه شورا ارجاع شد.

مصوبات کمیسیون نامگذاری

اعضای شورای اسلامی شهر تهران با ۱۴ رای، ۲ مصوبه کمیته نامگذاری شورای اسلامی شهر تهران را تصویب و بر اساس آن به تغییر نام و نامگذاری ۲۵ معبر، خیابان و مکان در شهر تهران رای دادند؛ بر این اساس خیابانی را به نام «محمدرضا حافظی» خیر مدرسه‌ساز نامگذاری و خیابان امیرکبیر در منطقه ۲۲ را به نام شهیدان سلامت تغییر نام دادند.

به گفته «محمدجواد حق‌شناس» رییس کمیته نامگذاری شورای شهر تهران، برخی نام ها بیش از ۵۰ بار در معابر و خیابان‌های شهر تهران تکرار شده‌است که کمیته نامگذاری تلاش دارد از این تکرارها جلوگیری کند.


پرونده باغات در شورای 

«محمد سالاری» رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی در این جلسه  به قرائت مشخصات هشت پرونده پلاک ثبتی در خیابان‌های فرشته، خیابان ولیعصر(عج) و خیابان ونک پرداخت.

وی تصاویری از پلاک‌های ثبتی را نیز در صحن شورای شهر برای سایر اعضا به نمایش درآورد تا اعضا بر اساس مشخصات بتوانند نظر خود را مبنی بر غیرباغ بودن اعلام کنند.

«علی اعطا» رئیس کمیته معماری و طرح های شهری شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی باغ بودن یا نبودن پلاک‌های ثبتی تاکید کرد: بر اساس قانون ۵ معیار برای تشخیص باغ از غیرباغ، ملاک عمل است.
وی اظهار داشت: سند پلاک ثبتی، حد نصاب تعداد درخت، رای کمیسیون ماده ۱۲ قانون زمین شهری، تشخیص شورا و و تشخیص کمیسیون وزارت جهاد در خارج از محدوده شهرها معیارهایی می‌باشد که قانون برای تشخیص باغ بودن در نظر گرفته است.


اعضای شورای اسلامی شهر تهران، به دلیل اینکه تعداد پرونده‌ها و پلاک های ثبتی در نوبت انتظار صحن شورای شهر زیاد است، تصمیم گرفتند جلسات سه شنبه خود را به‌صورت یک هفته در میان به پرونده باغات و مصوبات کمیسیون نامگذاری شورای شهر اختصاص دهند.

برچسب‌ها شورای شهر كميسيون نام گذاری و تغيير نام معابر و اماكن عمومی شهر تهران كميسيون باغات شهر تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر كميسيون باغات شهر تهران شورای شهر كميسيون باغات شهر تهران اخبار کنکور شورای اسلامی شهر تهران اعضای شورای شورای شهر بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۹۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ در جلسه علنی امروز (یکشنبه، ۹ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در واکنش به تذکر یکی از نمایندگان مبنی بر اینکه جداول بودجه شفاف نیست، اظهار کرد: گاهی گفته می‌شود که عده‌ای مجلس را تضعیف می‌کنند، در حالی که نیازی به این تضعیف‌ها نیست و ما خودمان در داخل این کار را می‌کنیم.

وی ادامه داد: آنچه کمیسیون تلفیق تصویب کرده است، شفاف بوده و درباره ریال به ریال آن پاسخگو هستیم و به کسی اجازه ورود ندادیم. همه اعداد و ارقام شفاف است و برای اولین بار کاری انقلابی در خصوص جداول انجام شد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جداول را ارائه دادیم و نمایندگان بدانند صفر تا صد آن در اختیارشان است و همه آن‌ها در اختیار هیأت رئیسه قرار گرفته است و در خصوص ریال به ریال آن اگر کسی حرف، حدیث و مطلبی دارد می‌تواند مطرح کند.

کد خبر 6090560 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • دوچرخه‌هایی که در تهران محو شدند/ شانس گرفته شده از مردم را به آنها بازگردانیم
  • دوچرخه‌هایی که در تهران محو شده‌اند
  • ۴۶۰ روز به پایان مدیریت شهری ششم باقی مانده است
  • حل گره‌های ترافیکی شهرکرد، دغدغه شورای ششم است
  • مشکل مجوزهای مالکان زمین تپه سیف جاجرود بررسی شد
  • بررسی مشکل مجوز‌های مالکان زمین «تپه سیف جاجرود» در کمیسیون اصل نود
  • سردار کوثری: کار آمریکا به جایی رسیده که دانشجو سرکوب می‌کند
  • قراردادهای شهرداری تهران با چین به شورای شهر ارسال شود
  • برای اولین بار قرار است «جداول بودجه» در صحن مجلس بررسی شود
  • جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است