Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس شورای شهر اراک گفت: "روز اراک " فرصتی برای معرفی فرهنگ و آداب و رسوم غنی شهر اراک است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، مرتضی سورانه ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به روز اراک اظهارداشت: 28 مهرماه سالروز صدارت میرزامحمدتقی خان فراهانی(امیرکبیر) به عنوان روزملی اراک با هدف چشم انداز موثر برای توسعه این کلان شهر نام گذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امیرکبیر مایه افتخار استان مرکزی و شهر اراک است که از این شخصیت بزرگ و تاریخی باید برای پیشرفت در بخش‌های مختلف الگوگیری انجام دهیم و نام گذاری روز اراک گامی در راستای گسترش فرهنگ این شهر است.

رییس شورای شهراراک خاطرنشان کرد: روز اراک فرصتی برای معرفی دارایی های فرهنگی و تاریخی شهر است و امیدواریم دغدغه شهر اراک، سرگذشت تاریخی اراک و هویت شهری محدود به این روز نشود و با برنامه ریزی مناسب برای حفاظت و احیای بافت تاریخی اراک اقدام شود.

سورانه بیان کرد: اراک مهد مفاخر که حدود یک چهارم از فرهنگیختگان کشور متعلق به شهر اراک و منطقه موسوم به اراک است و نام‌گذاری روز اراک می‌تواند به توسعه شهر کمک کند و توسعه ابعاد مختلفی اعم از صنعتی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی و غیره دارد و تمام افراد می‌توانند پیشگام در توسعه شهر اراک بوده است.

انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر اراک بالاخره برگزار شد / رقابت لیست امیدی‌ها با یکدیگر در رای‌گیری درون حزبی+ نتیجه رای‌گیری ‌سریال ادامه‌دار حواشی شورای پنجم شهر اراک/ بازهم انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر اراک لغو شدپشت‌پرده سناریوی نمایشی لیست امیدی‌ها در شورای شهر اراک/ خلاف‌گویی‌های شهردار درباره نیروهای شهرداری‌

وی ادامه داد: در سال گذشته برای ایجاد حس همدلی بین شهرستان های استان بعضی از خیابان‌ها به نام شهرستان هایی اعم از ساوه، شازند و غیره نام گذاری شد و این امر برای هم گرایی است که این مهم یک اصل برای توسعه است و این اقدام می تواند الگو برای شهرهای دیگر استان بوده تا همدلی، همکاری، توسعه و پیشرفت رخ دهد.

رئیس شورای شهراراک افزود: روز اراک بخاطر اینکه امیرکبیر یک سرمایه مشترک در روز صدرات وی انتخاب شده و برای انتخاب این روز 10 الی 15 موضوع ملاک قرار گرفت و در پایان این مهم انتخاب شد.

انتهای پیام/711/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای شهر اراک نام گذاری روز اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۰۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه شورای فرهنگ عمومی - ساری

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3074931 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • اولویت رسانه ملی تولید محتوای مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت است
  • اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ؛ فرصتی برای تبیین اهداف ایران بعد از «وعده صادق»
  • «نون خ» پایبند به آداب ایرانی
  • اسم گذاری ۱۷ شوال به عنوان روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای
  • فیلم|کهن‌کسوت مشهدی از آداب زورخانه می‌گوید
  • سازوکار تحقق مشارکت مردمی در جهش تولید معرفی شود
  • جلسه شورای فرهنگ عمومی - ساری
  • طرح کاشت یک میلیارد درخت راه حلی برای احیا و توسعه پایدار سرزمین
  • هفته‌ فرهنگی اصفهان فرصتی برای معرفی هنرمندان و اندیشمندان است
  • نوزدهمین جشنواره ملی هنر‌های نمایشی به کار خود پایان داد