Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از زومجی، بدون شک بازی God of War را به‌خاطر داشتن مکانیک‌های گسترده و گیم‌پلی عمیق و همچنین یک کریتوس با چهره‌ی انسانی‌تر می‌توان یکی از برجسته‌ترین و تحسین‌شده‌ترین بازی‌های سال ۲۰۱۸ قلمداد کرد. حال پس از گذشت دو سال، طرحی مفهومی از نسخه‌ی نورس کریتوس منتشر شده که نشان می‌دهد زره‌‌ نهایی پروتاگونیست بازی گاد آو وار که در بازی به‌طور رسمی از آن استفاده شد به طرح اولیه آن شباهت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این روزها طرفداران مجموعه‌ی God of War برای کسب اطلاعات بیشتری از بازی God of War Ragnarok لحظه‌شماری می‌کند و حتی برای نشان دادن این اشتیاق تصاویری بامزه را حول معرفی این دنباله در مراسم معرفی بازی‌های پلی استیشن 5 در فضای مجازی منتشر کرده‌اند. دراین‌میان رَف گراستی، طراح هنری با استعداد استودیو‌ی سانتا مونیکا، تصویری را از طرح اولیه‌ی مفهومی خدای جنگ در توییتر خود به اشتراک گذاشته است. گراستی حتی تصویری از مدل نهایی کریتوس را کنار تصویر طرح اولیه منتشر کرده تا مقایسه آن برای طرفداران راحت‌تر شود.

اگر این دو تصویر را با هم مقایسه کنیم، متوجه خواهیم شد که اولین تلاش گراستی برای تغییر ظاهر و لباس کریتوس در نسخه‌ی ۲۰۱۸ بازی چقدر به طرح نهایی این شخصیت نزدیک بود و این موضوع می‌تواند کمی غافل‌گیر‌کننده باشد. در هر دو طرح شاهد هستیم که ریش بلند و زره پایین‌تنه‌ی کریتوس شباهت زیادی به هم دارند و درنتیجه، به‌نظر می‌رسد که ایده‌ی اصلی طراحی او از اول فرایند ساخت تا پایان آن کم‌و‌بیش دست‌نخورده باقی مانده بود. بااین‌حال، یک تفاوت در این دو عکس خودنمایی می‌کند و آن زره شانه‌ی کریتوس است. طرح رسمی زره شانه نسبت به طرح اولیه، کم‌تر پرزرق‌و‌برق و اشرافی‌تر جلوه می‌کند، اما به‌نظر می‌رسد که این طرح پشمی زره شانه می‌تواند برای استفاده در دنباله‌ی رگنراک بازی که قرار است در محیط زمستانی جریان داشته باشد بسیار مناسب باشد.

همچنین به‌نظر می‌آید که بدن کریتوس در طرح اولیه عضلانی‌تر بوده است که در طرح نهایی، او بدنی سالخور‌ده‌تر دارد. درنهایت، مهم‌ترین تفاوت این ۲ طرح این است که در طرح اولیه کریتوس دو سلاح در دو دستش دارد که این مورد هم در نسخه‌ی نهایی بازی به دو سلاح متفاوت که باید بین آن‌ها سوییچ کرد، تبدیل شد. کریتوس در این طرح دو تبر که شبیه همان تبر لوایاتان بازی اصلی است را با خود حمل می‌کند. به‌نظر می‌رسد که سازندگان بازی در ابتدا مراحل توسعه به این فکر بودند که از دو تبر به‌عنوان سلاح‌های خدای جنگ در این نسخه استفاده کنند تا مانند سلاح معروف او در نسخه‌های پیشین مجموعه که Blades of Chaos نام داشت، در هر دو دستش سلاحی مشابه داشته باشد. به احتمال زیاد تبر لوایاتان در وقایع رگنراک و دنباله‌ی خدای جنگ نقش مهمی را ایفا خواهد کرد. به همین دلیل شاید استفاده از دو تبر که هر دو قابلیت پرتاب شدن به سمت دشمنان را دارند، کمی از خاص بودن این سلاح کم می‌کرد و حتی ممکن بود باعث عدم توازن در مکانیک مبارزات شود.

 

بااین‌حال، سازندگان شاید برای ساخت بازی God of War Ragnarok دوباره به سراغ استفاده از دو سلاح همزمان بروند. باتوجه‌به اینکه می‌دانیم کریتوس ید طولایی در قلع‌وقمع کردن خدایان و سپس تصاحب تنها سلاح آن‌ها دارد، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که اگر او با ثور در نسخه‌ی بعدی مبارزه کند، احتمالا دیر یا زود چکش معروف او یعنی Mjolnir را مال خود خواهد کرد. گرچه نسخه‌ی ۲۰۱۸ بازی توانست به‌شدت در انتقال حس مبارزات و گستردگی آن موفق عمل کند، ولی به‌دست آوردن همچین سلاحی می‌تواند عمق حتی بیشتری به مکانیک مبارزات بازی بدهد. فقط تصور کنید کریتوس دو سلاح قابل پرتاب در دست دارد که یکی همان تبر لوایاتان و دیگری چکش ثور است. ترکیب این دو سلاح در مبارزات می‌تواند کمبو‌های منحصر‌به‌فردی خلق کند که احتمالا در هیچ بازی دیگری دیده نشده است. اگر یادتان باشد، در نگاره‌ی دیواری که آترئوس و کریتوس در آخر بازی به آن برمی‌خورند خبری از دو سلاح همزمان در دست شخصیت اصلی نگاره نیست.

این نکته می‌تواند از احتمال استفاده‌ی سازندگان از مکانیک دو سلاحی در دنباله‌ی بازی اول کمی بکاهد. در هرصورت، شاید استودیو‌ی سانتا مونیکا این ویژگی را فعلا از طرفداران پنهان کرده باشد تا در زمانی مناسب آن‌ها را غافل‌گیر کند. فارغ از اینکه ویژگی دو سلاح همزمان به بازی بعدی مجموعه خواهد آمد یا خیر، دیدن آن در طراحی اولیه‌ی کریتوس می‌تواند هیجان‌انگیز باشد. گرچه طرح نهایی شبح اسپارتا در بازی God of War هم بسیار جذاب است و می‌توان گفت که رف گراستی به‌راستی توانسته است نسخه‌ی داناتر و کم‌تر خشمگین کریتوس سالخورده را برای ما خلق کند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: بازی توئیتر مکانیک بازی God of War طرح اولیه ی کریتوس دو سلاح ی بازی نسخه ی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۰۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش فیلم، بازی و موسیقی روشنگرانه در ترویج فرهنگ حجاب

هرچند برخی منفعلانه در مقابل امواج رسانه‌ای و تبلیغاتی غرب، مرزبندی فرهنگی و مقاومت فرهنگی را ناممکن می‌دانند و دچار ناامیدی و یأس شده اند، اما با قدرت بالای جهاد تبیین، می‌توان از توان اثرگذاری دشمن در فرهنگ عفاف و حجاب خارج شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، عفاف و حجاب، به عنوان دو ارزش مهم شرعی و قانونی در جامعه بشری، اصل‌های جدایی‌ناپذیرند که بدون یکدیگر معنای حقیقی و اصیل خود را از دست می‌دهند. عفاف که فرهنگی متعالی است، به افراد جامعه، چگونه بودن و چگونه زیستن را آموزش می‌دهد و در حقیقت هدفش کمک به رسیدن انسان‌ها به کمال مطلوب آفرینش است و در این میان بخش مهمی از این دغدغه را فرهنگ ناب و متعالی حجاب که از نمادهای بارز عفاف است، تحقق می‌بخشد.

حجت‌الاسلام علی اصغر ولایتی زنجانی، دبیرکل مجمع کانون‌های فرهنگی کشور،‌ طی یادداشتی به ضرورت مهندسی فرهنگی در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب پرداخته است.

دو ارزش مهم شرعی و قانونی در جامعه بشری

عفاف و حجاب، از واجباتی است که در قرآن کریم در سه سوره مبارکه از جمله سوره احزاب آیه 59 به پیامبر (ص) نازل شده است و این موضوع همواره در  دین اسلام مورد توجه بوده و یکی از نمادهای اصلی هویت همه مسلمانان است.

البته همه ادیان الهی عفاف و حجاب را یک اصل واجب الهی می‌دانند که رعایت آن، آرامش و امنیت فردی و اجتماعی را رقم می‌زند، موجب تحکیم بنیان‌های خانواده شده و ضمن ایجاد نشاط فردی و اجتماعی، کاهش آسیب‌های جدی خانوادگی و اجتماعی را در پی دارد.

بدون تردید عفاف و حجاب، به عنوان دو ارزش مهم شرعی و قانونی در جامعه بشری، اصل‌های جدایی‌ناپذیرند که بدون یکدیگر معنای حقیقی و اصیل خود را از دست می‌دهند. عفاف که فرهنگی متعالی است، به افراد جامعه، چگونه بودن و چگونه زیستن را آموزش می‌دهد و در حقیقت هدفش کمک به رسیدن انسان‌ها به کمال مطلوب آفرینش است و در این میان بخش مهمی از این دغدغه را فرهنگ ناب و متعالی حجاب که از نمادهای بارز عفاف است را تحقق می‌بخشد.

آیا اوضاع حجاب با اجرای "طرح نور" بهتر شده است؟

پیشینه حجاب و پوشش هم به قدمت تاریخ آفرینش انسان‌هاست و باید به تعبیری گفت پوشش و لباس هر انسانی پرچم کشور وجودی خودش است؛ پرچمی که او بر در خانه وجودش نصب می‌کند و با آن می‌گوید که از کدام فرهنگ و تمدن تبعیت می‌کند و به نوعی شناسنامه ظاهری انسان است.

همان طور که ملت‌ها با تعهد و احترام به پرچم خود، اعتقاد خود را به هویّت ملی خویش ابراز می‌کنند، هر انسانی که به ارزش‌ها و بینش‌هایی معتقد و دلبسته است، لباس متناسب با آن ارزش‌ها و بینش‌ها را برای خود برمی‌گزیند و به سلامت فکری، عاطفی و جنسی جامعه خود نیز می‌اندیشد.

حجاب یک واجب شرعی است که باید رعایت بشود

به خوبی می‌دانیم حجاب و پوشش در ایران و کشورهای اسلامی از بارزترین نشانه فرهنگی و نماد دینی و ملی است که به سرعت تحت تأثیر سایر پدیده‌های فرهنگی قرار می‌گیرد. هر نوع دگرگونی در ساختار فرهنگی و اجتماعی، با تغییر در پوشش مردم نمایان می‌شود و این موضوع نیاز به باز تعریف اساسی نخبگان دارد.

انقلاب اسلامی از بدو شکل‌گیری به این موضوع مهم اجتماعی به دلیل اهمیت سلامت جامعه و مردم تأکید کرد و خود مردم هم با آغوش باز استقبال و همراهی کردند و امام خمینی(ره) ضمن تأکید بر رعایت حجاب زنان از فعالیت‌ها و حضور پر رنگ علمی و اجتماعی زنان در عرصه‌های مورد نیاز جامعه حمایت کردند.

رهبر معظم انقلاب نیز حجاب را ضرورت شرعی می‌دانند و می‌فرمایند: حجاب یک ضرورت شریعت است؛ ضرورت شرعی است؛ یعنی هیچ تردیدی در وجوب حجاب وجود ندارد؛ این را ‌همه باید بدانند. این که حالا خدشه کنند، شبهه کنند که آیا حجاب هست، لازم است، ضروری است، نه، جای خدشه و شبهه ‌ندارد؛ یک واجب شرعی است که باید رعایت بشود، منتها آن کسانی که حجاب را به طور کامل رعایت نمی‌کنند، اینها را نباید ‌متّهم کرد به بی‌دینی و ضدّانقلابی.

زمینه‌های فرهنگ‌سازی حجاب؛ گرایش ذاتی به حیا و خانواده‌دوستی

 

جایگاه زمینه‌سازی فرهنگی در ترویج حجاب

انقلاب اسلامی به عنوان یک نظام دینی و مردمی ماهیت فرهنگی دارد و فرهنگ دینی ما عنصر اصلی و محوری شعارهای مردم در انقلاب بوده است. هویت دینی و فرهنگی ما به دلیل این‌که عامل اصلی رشد و موفقیت ما بوده است. سال‌هاست مورد تهدیدها و تهاجم‌ها قرار گرفته‌ایم و براثر برخی ضعف‌ها و تسامح‌ها نیز با آسیب‌هایی مواجه هستیم و این قابل انکار نیست و باید کار کرد، گفتگو کرد و مردم را در عمل محرم دانست و با گذشت و اعتماد آنان را از نقشه‌های بدخواهان آگاه کرد.

البته باید گفت ما با رویش‌های شگفت‌آور در شجره طیبه انقلاب اسلامی و علی‌رغم تعمیق معرفت دینی، تقویت ارزش‌های اسلامی و رشد قدرت نرم فرهنگی و تربیت نسل‌های مؤمن، عفیف و غیرتمند در نظام اسلامی همچنان هجمه‌های پیدا و پنهان فرهنگی هستیم و جنگ عظیم فرهنگی بر علیه مردم ما ادامه دارد و مقصد انقلاب یعنی مکتب اسلام و منشاء ارزش‌ها را هدف گرفته است.

در این میان برخی منفعلانه در مقابل امواج رسانه‌ای و تبلیغاتی غرب، مرزبندی فرهنگی و مقاومت فرهنگی را ناممکن می‌دانند و دچار ناامیدی و یأس شدند درحالیکه با قدرت بالای جهاد تبیین ،عفاف و حجاب می‌توان از توان اثرگذاری دشمن خارج شد.

تمیز اقناعی و تبیین درست فرهنگ عفاف و حجاب

حقاً و انصافاً مردم ایران در تقوا، عفت و ایمان سرآمد ملت‌هاست و همواره به اصالت و دین داری شهره بوده و هستند. امروز اگر در بحث حجاب مسئله داریم این نشانه بی‌دینی و بی‌تقوایی نیست، بلکه نشان از فاصله و شکاف فرهنگی است که هم متولیان فرهنگی و اجتماعی در این موضوع سهم دارند و هم تلاش دشمن که شبانه‌روز به دنبال ایجاد یأس و نا امیدی و شبهه‌افکنی است.

در این بمباران رسانه‌ای و ضد فرهنگی دشمن، عملکرد ما ضعیف بوده و هست و اصلاح وضعیت کنونی عفاف و حجاب در جامعه، یک برنامه جامع و چند بعدی مستمر نه مقطعی می‌خواهد که سطوح مختلف حاکمیت و جامعه و با همکاری همه آحاد جامعه و مسئولین را می‌طلبد.

امام خمینین (ره) برای زنان ارزش بالایی قائل بودند به طوری که می‌فرمایند زن مربی انسان‌هاست و سعادت و شقاوت کشورها به زنان بستگی دارد و در تعبیری دارند که از دامن زن مرد به معراج می‌رود. مقام معظم رهبری نیز نگاه اسلام به زن را عزت‌بخش، کرامت‌بخش، رشدآفرین و استقلال‌دهنده به شخصیت زن عنوان می‌کنند.

ما باید برای مسئله فرهنگی حجاب، کار و الگوهای موفق فرهنگی و هنری اساسی طراحی کنیم. قدم نخست در این موضوع کار فرهنگی تمیز و اقناعی و تبیین درست فرهنگ عفاف و حجاب در خانواده‌ها است که نیاز به آموزش کامل والدین را به صورت مستقیم و غیرمستقیم می‌خواهد.

قدم بعدی تقویت نقش‌های اجتماعی و فرهنگی عموم مردم است که عموم مردم حاکمیت را در عمل همراهی کنند و خواسته آن را خواسته خود بدانند و احساس فاصله زیادی نکنند. این مهم نیز بیشتر از رسالت‌های حوزه‌ها، آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها و مراکز علمی است که هم تربیت معلم و هم تدوین برنامه جامع می‌خواهد.

همچنین باید اذعان کرد یکی از اصلی‌ترین ابزارهای دشمنان و مخالفان ایران برای ضربه به مردم و جوانان استفاده از ابزارهای رسانه‌ای و فضای مجازی است و مسئولین رسانه ملی و سینما و نخبگان هنری باید به این موضوع با برنامه‌ریزی اصولی، فرهنگ‌محور، تبیین‌گر و جذاب بپردازند.

نقش فیلم، بازی‌ها و موسیقی‌های روشنگرانه در ترویج فرهنگ حجاب

باید گفت ساخت فیلم، سریال و تولید بازی‌ها و موسیقی‌های روشنگرانه با جذابیت‌های بالا برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و نشان دادن ارزش و جایگاه واقعی زن ایرانی مسلمان می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) نیز در دیدار با مدیران صدا و سیما می‌فرمایند: «زن سرشار از ارزش‌های اسلامی و انقلابی است.» لذا سیمای زن مسلمان و انقلابی باید با تکیه بر حجاب، نجابت و عفت نقش اصلی و اساسی او در خانواده و جامعه، تأثیر زن در رشد مرد و جامعه و نیز نقش پر اهمیت او در واقعیت‌های گذشته نظیر جنگ تحمیلی در صدا و سیما نشان داده شود.

باید گفت ارتقا و گسترش ارزش‌های فرهنگی و دینی در جامعه بیشتر با روش‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای هدفمند، ارزش محور و جذاب امکان‌پذیر است و دنیای فرهنگ، هنر و رسانه دنیای تصاویر یا تصورات ذهنی است که سمبل‌ها و رویدادها به این تصاویر و تصورات شکل می‌دهند.

باید گفت بر مبنای شیوه‌ فرهنگی و هنری، وقتی تصویری منفی شکل می‌گیرد تنها با تقویت تصاویر و رویدادهای سازنده و مثبت و اقناعی می‌توان به تدریج فضا را تغییر داد و ارزش موردنظر را تقویت کرد.

همچنین تولید موسیقی و بازی‌های رایانه‌ای قوی و پاسخگو و ساخت فیلم‌های سینمایی و سریال‌های هنری جذاب و روشنگرانه در مقابل محصولات غربی به باورهای مردم در بحث حجاب زنان کمک می‌کند. البته مسئولین فرهنگی هنری و دلسوزان ایرانی باید از نسل جوان برای تربیت هنرمندان فرهیخته ارزش دوست و مردمی باسواد استفاده کنند و برای آینده سرمایه‌گذاری کلانی بشود.

ما محتوای لازم برای مردم عزیز و نسل جوان خود و جان‌های تشنه حقیقت در جهان داریم اما باید ضمن مقابله با فعالیت توپخانه‌های شبانه‌روزی بدخواهان، به تولید آثار هنری قوی و تربیت نسل جدید هنرمندان تلاش مضاعف کنیم. البته باید گفت این مهم هماهنگی همه جانبه مسئولین و اعضای حاکمیت را می‌طلبد که با پوشش هم و با همکاری و همدلی و با پای کار آوردن نخبگان و دغدغه‌مندان و صداقت کامل با مردم به این رسالت مهم و حیاتی در عمل و با جان و دل با خرج آبرو و حتی فدای جان مثل زمان دفاع مقدس کمک کنند.

مردم ایران زن و مرد جوان و پیر انسان‌های پاک سرشت، شریف، عفیف و مسلمان هستند و می‌دانند حجاب یک اصل مسلم قرآنی و دینی است، اما نحوه مواجهه با پدیده بی‌حجابی نیازمند تفکر، تدبیر و کار اساسی است. باید توجه کنیم ما مطیع و عاشق رهبری هستیم که فرمودند این عزیزان فرزندان خودمان هستند و پیرو مکتب سرداری هستیم که دختر کم حجاب را فرزند خود می‌دانست.

باید بدانیم آنچه مسلم است حضور و کنشگری در میدان جنگ نرم، ملزومات، مهارت و تدبیر خاص خود را می‌طلبد وگرنه دشمن زبون همواره منتظر اقدامات هیجانی، ناپخته و بی هدف است و جوانان ما با تفکر و مطالعه هرگز آراستگی اصیل و فرهنگ ایرانی خود فراموش نخواهد کرد.

مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب به رسانه اشاره کرده‌اند می‌فرمایند ابزارهای رسانه‌‌ای پیشرفته و فراگیر، امکان بسیار خطرناکی در اختیار کانون‌های ضد معنویت و ضد اخلاق نهاده است و هم‌ اکنون تهاجم روزافزون دشمنان به دل‌های پاک جوانان و نوجوانان و حتی نونهالان با بهره‌‌گیری از این ابزارها را به چشم خود می‌‌بینیم. ان‌شاءالله که با برنامه‌ریزی‌های همه جانبه کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند مدت با استفاده از تجربیات و همراهی مردمی و سلایق مختلف جامعه و مدیریت نخبگان متخصص و متعهد در این مسئله به موفقیت‌های چشم‌گیریی برسیم.

در این زمینه نیازمند مشارکت دستگاه‌ها و سازمان‌های فرهنگی با کشورهای دوست و متعهد به فرهنگ در تولید آثار هنری در فیلم و سریال هستیم تا تبادل فرهنگی صورت بگیرد و باید در عرصه‌های هنری و فرهنگی نیز با کشورها و ملت‌های دوست و هم‌سو به مقابله با تهاجم فرهنگی و امپراتوری رسانه‌ای ضد خانواده و ارزش‌ها برویم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • یمن: با آتش بازی نکنید؛ خیلی بیشتر از آن‌چه که فکر می‌کنید سلاح داریم
  • نقش فیلم، بازی و موسیقی روشنگرانه در ترویج فرهنگ حجاب
  • اثر هنری رئال در آلیانز: کروس جواب بایرنی‌ها را داد
  • لهستان: برای طرح اشتراک‌گذاری هسته‌ای ناتو آماده‌ایم
  • تران آن هونگ رییس داوران جشنواره فیلم شانگهای ۲۰۲۴ شد
  • زنده یاد آتیلا پسیانی خالق خاطرات دهه شصتی‌ها بود
  • مایک لی زنبور طلایی را می‌گیرد/ تجلیل برای یک عمر دستاورد هنری
  • مستندی درباره مادری که دو بازیگر نقش دو دختر گمشده اش را بازی می کنند
  • پیوس: تعویض‌های اشتباه، پرسپولیس را خلع سلاح کرد
  • اکران آنلاین فیلمی با بازی هدیه تهرانی